Min dagbok: Eplebit vil lage fruktfat!

31+4 :greet015

Her var det noen uker siden jeg oppdaterte sist, gitt!
Jeg har vært fryktelig dårlig til å høre på kroppen, og kjent mye på alt jeg bør fikse og få til på jobb- som resulterte i skikkelig vonde kynnere og en blødning som igjen sendte meg til sykehuset. De mente det var en tegningsblødning, og jeg følges opp med målinger av baby, fostervann og livmorhals fremover. Jeg ble også sykemeldt i to uker, så i morgen er det ny sjekk på sykehuset. Blir spennende å høre hva de sier og ser da. Har fremdeles veldig tette kynnere, og kan våkne på natten av at jeg ikke får puste skikkelig. Det er virkelig på tide at jeg roer ned nå.
Har brukt de siste dagene på å få alt på plass til lille, sånn at alt er klart hvis det skulle dra i gang for tidlig.
Nå krysser vi alt for at han holder seg der til etter uke 33 og i hvert fall kommer seg over 2 kg før han kommer ut og sier hei til verden :love7
Ellers er jeg i ganske fin form, grei energi, bekkenet er finfint, baby ligger med hodet ned og jeg har fremdeles ikke fått noe vann i kroppen. Uke 29 var total vektoppgang 5 kg, så jeg skal ikke klage noe særlig! :notworthy
Håper alle her får masse babylykke snart! Heier så veldig på dere alle!! :Heartpink
Ukens mage:

AF9FF7D0-B7F3-4A43-89E3-A4C55E774D4C.jpeg

God uke til alle!! :Heartbigred
 
31+4 :greet015
Her var det noen uker siden jeg oppdaterte sist, gitt!
Jeg har vært fryktelig dårlig til å høre på kroppen, og kjent mye på alt jeg bør fikse og få til på jobb- som resulterte i skikkelig vonde kynnere og en blødning som igjen sendte meg til sykehuset. De mente det var en tegningsblødning, og jeg følges opp med målinger av baby, fostervann og livmorhals fremover. Jeg ble også sykemeldt i to uker, så i morgen er det ny sjekk på sykehuset. Blir spennende å høre hva de sier og ser da. Har fremdeles veldig tette kynnere, og kan våkne på natten av at jeg ikke får puste skikkelig. Det er virkelig på tide at jeg roer ned nå.
Har brukt de siste dagene på å få alt på plass til lille, sånn at alt er klart hvis det skulle dra i gang for tidlig.
Nå krysser vi alt for at han holder seg der til etter uke 33 og i hvert fall kommer seg over 2 kg før han kommer ut og sier hei til verden :love7
Ellers er jeg i ganske fin form, grei energi, bekkenet er finfint, baby ligger med hodet ned og jeg har fremdeles ikke fått noe vann i kroppen. Uke 29 var total vektoppgang 5 kg, så jeg skal ikke klage noe særlig! :notworthy
Håper alle her får masse babylykke snart! Heier så veldig på dere alle!! :Heartpink
Ukens mage:

Vis vedlegget 299163
God uke til alle!! :Heartbigred
Fine Eplebit ❤️
Du må ta vare på deg selv og mini i magen ❤️ Godt å høre at du er sykmeldt, nå må du roe ned og ruge stille og rolig! Masse lykke til fremover! Håper han holder seg i magen i mange uker enda :)
 
Oi, her har det skjedd ting, ja! Og ååå, så godt jeg vet hvordan det er å ikke klare å roe ned. Kanskje de kunne begynne å gi oss Duracellkaniner beroligende for å tvinge oss til å ta det med ro? :knegg: Men det er godt at du følges tett opp, og så håper vi mini holder seg inne noen uker til ❤️ Det er enda godt du er så langt som du er i det minste, men det beste er selvfølgelig om han drøyer litt til :) Godt å høre at formen ellers er god. Det må være deilig!
 
Fine Eplebit ❤️
Du må ta vare på deg selv og mini i magen ❤️ Godt å høre at du er sykmeldt, nå må du roe ned og ruge stille og rolig! Masse lykke til fremover! Håper han holder seg i magen i mange uker enda :)

Hei beste Lean!!
Ja, jeg må nok bare dempe energinivået noen hakk og lytte mer til kroppen slik at lille får vokse seg enda litt større! ❤️
 
Oi, her har det skjedd ting, ja! Og ååå, så godt jeg vet hvordan det er å ikke klare å roe ned. Kanskje de kunne begynne å gi oss Duracellkaniner beroligende for å tvinge oss til å ta det med ro? :knegg: Men det er godt at du følges tett opp, og så håper vi mini holder seg inne noen uker til ❤️ Det er enda godt du er så langt som du er i det minste, men det beste er selvfølgelig om han drøyer litt til :) Godt å høre at formen ellers er god. Det må være deilig!

Ja, her ble det plutselig ikke så kjedelig lenger! :hilarious: Altså ja? Kan de ikke lage en bryter eller noe for sånne som oss? Jeg vet ikke hvor jeg skal ta veien noen ganger, det er så ekstremt kjedelig å «ta det rolig»! :wtf:
Er veldig glad det kom såpass langt uti, ja! Er jo ikke verdens undergang dersom det skulle dra i gang nå, på en måte. Håper selvsagt på en god del uker til, slikk at han blir stor og sterk før han entrer denne siden av livmoren! :Heartpink
 
Ja, her ble det plutselig ikke så kjedelig lenger! :hilarious: Altså ja? Kan de ikke lage en bryter eller noe for sånne som oss? Jeg vet ikke hvor jeg skal ta veien noen ganger, det er så ekstremt kjedelig å «ta det rolig»! :wtf:
Er veldig glad det kom såpass langt uti, ja! Er jo ikke verdens undergang dersom det skulle dra i gang nå, på en måte. Håper selvsagt på en god del uker til, slikk at han blir stor og sterk før han entrer denne siden av livmoren! :Heartpink
Ja takk, en sånn bryter hadde vært fint! De på jobb sier liksom "åå, så deilig, du må bare nyte det" :shifty: Jeg skal gi deg nyte, jeg :shifty: :shifty: :shifty:
Helst noen uker til, ja. Det blir litt enklere sånn ❤️
 
33+0 - baby still on board! :greet015

Her er dagene rimelig udramatiske, teller ned til ferie om to uker, og deretter permisjon om 4 uker:flower! Har fremdeles sterke kynnere, men ingen tegn til at de tar seg opp til noe mer enn det. Nettene har blitt urolige, med en del våkentid, og nå kombinert med varmen har det vært ganske kjedelig. Spiste is på senga klokken 8 i dag tidlig, det var en ålreit greie! :icescream
Jeg er trøttere enn vanlig, og trenger noen powernaps her og der, men er i fantastisk grei form allikevel.
Kontroll hos jordmor viste at jeg har gått opp 6,5 kg totalt, jeg har fint blodtrykk og baby ligger med hodet ned, men ikke festet. Neste kontroll er om 4 uker, og før det er det fødselskurs som venter :)
Nå er vi klare med alt her hjemme og venter bare i spenning på når den unge mannen har planlagt ankomsten! :Heartblue
 
Hvordan går det ?❤️
Hei!
Det går fint! 36+3 i dag, og nyter den siste ferieuken før permisjonen starter! :Heartpink

En del modningstegn her og der, litt for sterke kynnere og maserier som herper søvnen innimellom. Men sånn er jo de siste ukene, et minihelvete for å motivere maks for å få den lille ut! :laughing021
Hvordan går det med deg? Nyter du livet som babymamma? :love7
 
Hei!
Det går fint! 36+3 i dag, og nyter den siste ferieuken før permisjonen starter! :Heartpink

En del modningstegn her og der, litt for sterke kynnere og maserier som herper søvnen innimellom. Men sånn er jo de siste ukene, et minihelvete for å motivere maks for å få den lille ut! :laughing021
Hvordan går det med deg? Nyter du livet som babymamma? :love7
Blir deilig å ta permisjon nå. Tenk, snart er du mamma!❤️ Ja husker selv jeg gikk rundt å kjente på alle tegnene, men jaggu lot han vente på seg:hilarious:
Det går bare godt, han er en skjønn liten krabat! Går trolig igjennom utviklingstrinn nå, så akkurat nå er ting litt tungt, men det går heldigvis over❤️
 
Wow, tenk at du er så langt på vei! Det er så gøy :D Snart er lille her ❤️ Veldig kjipt med dårlig søvn da, men det er jo som du sier - man SKAL liksom bli drittlei på slutten :p Håper du slipper å bli altfor lei før bebis kommer ❤️❤️
 
Blir deilig å ta permisjon nå. Tenk, snart er du mamma!❤️ Ja husker selv jeg gikk rundt å kjente på alle tegnene, men jaggu lot han vente på seg:hilarious:
Det går bare godt, han er en skjønn liten krabat! Går trolig igjennom utviklingstrinn nå, så akkurat nå er ting litt tungt, men det går heldigvis over❤️
Jepp, den permisjonen blir finfin! ❤️ Så herlig at det går godt :D! Alle disse fasene har sine fordeler og ulemper, rett og slett. Det positive er at utviklingen raser avgårde og det som er kjipt i dag er plutselig vekk om tre dager. Så er det jo bare sånn at folk flest snakker for lite om at det er knalltøft å være babyforelder! Det koster alt du har, rett og slett. Hold ut- det meste blir deilig etter det første halvåret/året! :love7
 
Wow, tenk at du er så langt på vei! Det er så gøy :D Snart er lille her ❤️ Veldig kjipt med dårlig søvn da, men det er jo som du sier - man SKAL liksom bli drittlei på slutten :p Håper du slipper å bli altfor lei før bebis kommer ❤️❤️

Ja, jeg øyner lyset i enden av tunnelen her! Det med søvn går fint, altså. Jeg har jo ferie nå og kan sove det inn igjen på dagen:knegg:. Jeg håper også jeg slipper å bli aldeles for lei, så jeg har fortalt lille at det vanker fete bonuser for den som kommer liiitt før tiden! :laughing021
 
Jepp, den permisjonen blir finfin! ❤️ Så herlig at det går godt :D! Alle disse fasene har sine fordeler og ulemper, rett og slett. Det positive er at utviklingen raser avgårde og det som er kjipt i dag er plutselig vekk om tre dager. Så er det jo bare sånn at folk flest snakker for lite om at det er knalltøft å være babyforelder! Det koster alt du har, rett og slett. Hold ut- det meste blir deilig etter det første halvåret/året! :love7
Du har helt rett, det er knalltøft, men føler det er tabu å snakke om:/ alt skal lsm være så rosenrødt.. og det er jo det, til en viss grad:hilarious:
 
37+3 - permisjonstid! ❤️
Endelig karret jeg meg hit- det er permisjonstid og 21 dager til termin. Klokken er 04.35 og vi er tydeligvis våkne og opplagte av en eller annen mystisk gravidgrunn. Jeg har hatt ferie et par uker nå, og den har jeg ikke brukt til å sitte stille og hvile som jeg burde, her har vi pusset opp og herjet på, men jeg merker jo at det er behov for hyppigere pauser og en høneblund eller to i løpet av en dag.
Formen/ lidelsene er som følger:
  • Heftig nedpress- altså hvor mye vondt skal et menneske måtte tåle i tissen egentlig? :smiley-angry002 Føles som om man går og bærer en kettlebell med bekkenmuskulaturen innimellom.
  • Kynnere herfra til månen- ingen vits å prøve å telle dem engang.
  • Maserier som kommer og går, spesielt når jeg sover og aner fred og ingen fare- pang! Smerter i korsryggen, magen trekker seg sammen, nesten umulig å puste.
  • Vond/ sliten i ryggen
  • Stadig trøttere
Kort oppsummert er de siste ukene bare dritt, men det er vel selve designet som er sånn så vi er motivert og klare for å klemme ut disse små. I dag skal jeg bestille modningsakupunktur på sykehuset, så får vi bare håpe at jeg slipper å gå alt for langt over terminen.

Over og ut!
- eplebit
:smiley-bounce016
 
Åh, hurra for permisjon, Eplebit! Tenk at du snart er i mål med en liten baby i armene. Måtte de neste ukene gå fort og at formen holder seg nogenlunde ❤️
 
38+4 ❤️

Her går det fremover- helt moden livmorhals i dag etter kontroll hos jordmor og en god del maserier og murringer. Ventetiden er jammen spennende!
 
Wow, spennende!! :D Det nærmer seg med stormskritt! Før du vet ordet av det, er du i mål ❤️
 
Back
Topp