Min andre blødning...

Lykkemamma02

Betatt av forumet
Marshmallows 2022
For en uke siden hadde jeg en liten blødning. Kun en stripe blod på papiret etter dobesøk. I går blødde jeg igjen etter å ha hatt sex. Ikke mye, kun litt i går kveld, og i dag tidlig da jeg var på do. Men blir jo bekymra. Er det trygt å ha sex når man er gravid? Leser forskjellige plasser på nett at «samleie kan ikke alene utløse en spontanabort, men man skal ta det rolig etter en blødning». Bør jeg la være å ha sex da? Vil jo ikke gjøre noe som kan skade spiren... er 8+1 i dag. Bør jeg kontakte lege pga blødningene? I mitt forrige svangerskap var jeg ikke plaget med blødninger i det hele tatt.

Tror ikke det er noe farlig, det skjedde meg i forrige svangerskap også, og er nok bare skjøre slimhinner. Dette svangerskapet avstår jeg helt fra sex i 1. trimester :p

Jeg avstår også fra sex nå i første trimester, har helt angst for blødninger så vil ikke risikere noe, selv om jeg vet det er ufarlig. :p Nå har jeg blødd uansett da, men har *bank i bordet* bare vært litt.

Om du er rolig så ville jeg snakket med jordmor eller lege. Det er veldig vanlig å blø, spesielt etter samleie, men det kan være greit å sjekke opp - om ikke annet så for å få litt ro i sjela. :)

For en uke siden hadde jeg en liten blødning. Kun en stripe blod på papiret etter dobesøk. I går blødde jeg igjen etter å ha hatt sex. Ikke mye, kun litt i går kveld, og i dag tidlig da jeg var på do. Men blir jo bekymra. Er det trygt å ha sex når man er gravid? Leser forskjellige plasser på nett at «samleie kan ikke alene utløse en spontanabort, men man skal ta det rolig etter en blødning». Bør jeg la være å ha sex da? Vil jo ikke gjøre noe som kan skade spiren... er 8+1 i dag. Bør jeg kontakte lege pga blødningene? I mitt forrige svangerskap var jeg ikke plaget med blødninger i det hele tatt.
Friskt blod på papiret er ikke farlig i små mengder. Kan være nok at du tar i litt hardt når du tidelibommer.

Veggene i skjeden er veldig "følsom " mener det er tynn hud der og blodårene lett til å blø litt ved støtt. Tror det har noe med slimhinnen å gjøre også.

Er mest sannsynlig ikke farlig. Så lenge du har det bra. Har du sex.

Har ikke sex pga jeg er så utrolig redd for blødninger, da det skaper en sånn angst hos meg. Etter uke 12 har jeg det ikke heller pga premature sammentrekninger, så stakkars gubben sier nå jeg....

Hvis dette er noe du tenker mye på, så ville jeg absolutt snakket med legen om det for å få en avklaring [emoji5][emoji173]

Akkurat det samme skjedde med meg forrige graviditet. Dro til gynekolog for innvendig ultralyd begge gangene. Alt var Ok, men det viste seg etterhvert at morkaken lå lavt, som var grunnen til blødningene. Vi fikk beskjed om å ta en pause fra sexen uansett

Ville ha drøftet det med legen, og frem til da avstått fra sex for sikkerhets skyld :)

Tusen takk for svar alle sammen!:Heartred Har ikke blødd noe mer, men kommer til å bestille privat ultralyd i morgen. Orker ikke å ha disse bekymringene lenger...

Back
Topp