Min 3 fødsel:)

~Piamia~

Glad i forumet
Jeg var 3 dager på overtid og ganske utålmodig etter og se den lille. Hadde forventa meg en oktober baby, siden begge guttene mine hadde kommet 5 og 10 dager før. Nå var det 4,5 år siden sist fødsel og nå skulle det komme en jente:) De sier at nr 3 er en luring og det stemte for min del..

Så kvelden før fødselen prøvde vi alt, vi hadde sex (fødsels-stillingen):p, stimulerte brystene og klemte ut melk... La meg den kvelden med vanlig kynnere.. Sov vel en liten stund før jeg våknet og måtte på do.. (Fløy på do hver time under svangerskapet) fikk ikke sove igjen og så begynte kynnerene og ta seg opp... Men jeg tenkte ikke mer på at det kunne være fødsel på gang da jeg en kveld noen dager før hadde veldig vonde kynnere på natta og trodde fødsel var i gang, men det gikk over.. Det var samme nå... Sovna vel litt igjen å våkna i tre tiden med det jeg kaller sterke kynnere...måtte ned å hente meg en varmeflaske å legge på magen og forbannet meg litt over den sexn, siden jeg ikke fikk sove..;) forrige fødsel begynte pang på og jeg var ikke i tvil om det var rier.. Men nå syns jeg plutselig at kynnerene kom veldig hyppig..... Og ble veldig usikker på om det faktisk var rier... Var jo ikke veldig vondt men det kom i tak... Litt før 4 målte jeg tiden med rieteller appen... Da varte det i ca 1 min å kom med 2 - 5 minutts mellomrom...da skjønte jeg vel egentlig at det var i gang, og ba sambo ringe til barnevakta...da var klokka 4. Jeg tok meg en dusj å venta litt til med å ringe føden for jeg var faktisk enda litt usikker... Men med to raske fødsler før (3 og 2 timer) ringte jeg føden 4.15... Da var riene ikke veldi vonde, mn de kjentest..

Hun ba meg komme inn og like før vi reiste kom det et knepp og litt av vannet gikk.... Vi parkerte på sykehuset klokka 5 og da kom vi rett inn på fødestua.. Hadde da noen vonde rier i bilen, men de var til ogoverleve, hadde ca 3 rier på 10 min.. ble lagt i senga å og det ble tatt en ctg registrering... Lå der en halvtime før hun sjekket åpning halv 6, da hadde jeg 3cm... Og riene var vonde... Jeg ble litt bekymra for at fødselen skulle ta lang tid denne gangen og fikk lystgass... Det hjalp ikke veldig mot smertene men jeg fikk fokusert på å puste vertfall.. Prøvde å gå på do å tisse, men det kom ingenting... Sto litt på gulvet under noen rier, før jeg måtte opp i senga igjen..litt over kl 6 var det dritvondt og jeg begynte å følte ungen komme lengre å lengre ned..hun skjekka men bare 6cm.. Så hjalp hun til under en rie og fikk kanten over hodet som hun sa og plutselig var det 8 cm..jeg pusta som en gal nå var det vondt... å mens jordmora sto å fikk på seg forkle og barnepleier kom inn så sa jeg at nå kommer den ungen snart... Følte at hun var på vei ut, og hun kom bort og jeg fikk lov å presse.... Fikk et press Så fikk jeg ikke lov å presse mer, hode stod i åpningen... Jeg husker jeg banna litt for det var så intenst, og så kom neste rie og lillemor kom ut sammen med masse fostervann i fullfart 06.34. ;) :):) superfin, rask å vond fødsel...:) har vært veldig heldig med alle mine tre... Fra 3 cm til baby ute på 1 t..:)Så selv om jeg sa så klart under fødselen at dette var siste gang, syns jeg det er trist å tenke på nå..:) kunne godt gjort det enda en gang... Haha, så fort en glemmer;)

Gratulerer så mye med jenta :) Hørtes ut som en veldig fin fødselsopplevelse! :)

Masse gratulerer med baby og vel overstått fødsel :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Gratulerer!

Sent from my iPhone using BV Forum

Gratulerer! :) guuud som jeg gleder meg! Er 3 dager på overtid, kjempe trist at termindatoen kom og gikk :(

Gratulerer så mye :-)

Back
Topp