Min 1 legetime

Tinan

Glad i forumet
Guuud jeg er så spent. I morgen kl 14.15 Har jeg min første kontroll. Er utrolig spent, Jeg har jo Protein S mangel så jeg er veldig spent på om jeg får papirene mine :) Hihi, kjenner det kribler litt i maven. Føler det er enda et skritt videre å at det skal gå opp for meg at jeg er gravid, når man Har vært hos lege å fått papirene. Så blir det på en måte litt mere virkelig føler jeg. Noen andre som har vært eller skal til lege ganske snart nå?? [:D]

Masse lykke til[:)]

Eg skal nok ikkje til jm/lege før i uke 12. ca![:)]

Tusen takk, Aha. Skjøner. blir spennende da :)

Masse lykke til i morgen snuppa...

Må komme med litt up dates da...[8D]

JA [:D] Selvfølgelig. Må jo holde dere oppdatert da vettu. Er så spent jeg altså. Håper jo litt på at jeg får papirene [:)]

Kanskje jeg spør litt dumt, men hva er egentlig Protein S-mangel? Hvilke symptomer får du av det?

ikke noe problem at du spørr vettu :) Protein S mangel har noe med østrogenet i blodet, Jeg er ikke helt ekspert på dette enda, men det har noe med koulaering av blodet osv, Det vil si at jeg kan ikke gå på noen form av medikamenter som er tilsatt Hormoner. Ergo jeg tåler kunn Cerazette som Prev. Å jeg må gå på blod fortynnende sprøyter igjennom Svangerskapet for å ikke få Blodpropp.

Dette er noe som er arvelig, som er 50-50 % sjanse å få, Men da skal det faktisk ligge til i familien, Min bestefar hadde det, min mor har det. og med ene bror har det. Jeg er da den HELDIGE Ifamilien som ikke har hatt en blodpropp enda. å IKKE vil jeg ha det heller. Man blir så dåli av det. Så da er det viktig at jeg blir fulgt opp under svangerskapet. Men hvis du søker opp Protein-S mangel på google.no Så står det mye om det der.

Man finner desverre ikke ut om man har det før i tenårene. Det er for tidlig å teste det ut når man er veldig ung, Jeg var mellom 14-16 år når jeg ble testet for det. Så jeg må være veldig forsiktig hvis jeg blir syk, å holde øyne åpne etter visse tegn. Jeg kan ikke alt om dette, Men håper du fikk litt svar på det du lurte på :)

Takk for svar [:)]

Krysser fingrene for at du slipper blodpropp da - det er noe dritt!

Takk for det Roskva :) Så lenge jeg får tatt sprøytene mine så skal alt egentlig gå veldig bra med både meg og foster. Men har 1 STOOORT Problem, Jeg er LIIIIIIIIVREDD Sprøyter. Jeg går i bakken jeg så fort jeg ser en nål, Så dette skal jo bli spennende,. Jeg blir jo lagt inn på sykehus å blir llært opp til å sette på meg selv. uffa meg,Kjenner jeg virkelig ikke gleder meg til det altså... Tårene kommer nesten trillenes når jeg tenker på det.

min første legetime blir 14 juni.
blir kjempe spennende. jeg får det liksom ikke helt til å gå opp for meg at jeg virkelig er gravid:p

Nei du sier noe, Jeg tror nok det er flere av oss jentene her inne som har det slik. Jeg iallefall ennå. Blir vel virkelig når ejg har vært på ul den 11.

Det blir nok litt "lettere" når du kan sette selv...Da vet du jo på en måte hvordan og at du må og kan det legge seg litt...Får håpe du slipper å ta epidural når den tiden kommer...Glad jeg ikke har fått sett den sprøyta før den settes, da hadde jeg stått på bakbeina...[8D]

Blir spennende med kontrollen imorgen da! Må oppdatere oss!

Jeg skal til legen til fredag, bestilte bare en time,sa ikke hva det gjaldt.. Skal dit egentlig på samtale/oppfølging bare, men blir vel kanskje mest snakk om graviditeten..

Blitt lovt tidlig UL, så håper jeg får vite på fredag når det blir..[:D]

Så spennende :) Ja, jeg legger det inn så fort jeg har vært hos legen [;)] Veldig spent.

Back
Topp