ikke noe problem at du spørr vettu :) Protein S mangel har noe med østrogenet i blodet, Jeg er ikke helt ekspert på dette enda, men det har noe med koulaering av blodet osv, Det vil si at jeg kan ikke gå på noen form av medikamenter som er tilsatt Hormoner. Ergo jeg tåler kunn Cerazette som Prev. Å jeg må gå på blod fortynnende sprøyter igjennom Svangerskapet for å ikke få Blodpropp.
Dette er noe som er arvelig, som er 50-50 % sjanse å få, Men da skal det faktisk ligge til i familien, Min bestefar hadde det, min mor har det. og med ene bror har det. Jeg er da den HELDIGE Ifamilien som ikke har hatt en blodpropp enda. å IKKE vil jeg ha det heller. Man blir så dåli av det. Så da er det viktig at jeg blir fulgt opp under svangerskapet. Men hvis du søker opp Protein-S mangel på google.no Så står det mye om det der.
Man finner desverre ikke ut om man har det før i tenårene. Det er for tidlig å teste det ut når man er veldig ung, Jeg var mellom 14-16 år når jeg ble testet for det. Så jeg må være veldig forsiktig hvis jeg blir syk, å holde øyne åpne etter visse tegn. Jeg kan ikke alt om dette, Men håper du fikk litt svar på det du lurte på :)