Milliliterpresisjon med mme

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Altså, jeg er bra nøye på milliliteren når jeg blander mme. Men er litt vanskelig å stoppe akkurat på streken. Hvor farlig er en milliliter fra eller til? Og nei, vi snakker ikke om slingringsmonn på over 5 ml.

Hehe, har slingringsmonn på 4-5 ml vi ja. Men heller litt for mye enn for lite vann. Har ettåring da, er kanskje litt mer nøye med de mindre, men tror absolutt ikke det utgjør noen fare.

Jeg er ikke suupernøye jeg altså ;)

Det er sånn ca, nærmest mulig streken. Men heller en ml for mye vann enn for lite :)

Fordi for mye pulver kan i verste fall føre til dehydrering - for lite væske. Antar jeg.. Imens for mye vann gir for lite næring. Men væske er viktigere enn mat :)

Kan da ikke være krise hvis det er snakk om bittebittlitt for lite væske? når man blander små mengder mme så forstår jeg det mer altså...

men takk for svar ;)

Kan da ikke være krise hvis det er snakk om bittebittlitt for lite væske? når man blander små mengder mme så forstår jeg det mer altså...

men takk for svar ;)
Selvfølgelig er det ikke det :) Må være ganske lite og over tid for at det skal skje tror jeg! Jeg måler så nøyaktig det går; men 1-5ml +- blir det alltid ;)

Det er absolutt innafor, det skal mye til for at babyen blir underernært eller dehydrert av noen ml for mye/lite vann.
Babyen sier ifra om den er sulten eller tørst, og du merker det på bleiene om h*n er dehydrert, og på vekta om h*n ikke får nok mat.
Dette trenger du ikke bekymre deg for. :)

Back
Topp