Milkshake burger king

Beklager at det var ett teit spørsmål og at jeg har mange andre spørsmål. Jeg er litt usikker. Gravid for første gang og hadde vanskeligheter med å bli gravid. Er så redd for å gjøre noe som skade babyen. Så spør heller en gang for mye en for lite jeg om det lov da:):smiley-ashamed008
 
Jeg ville holdt meg unna. Litt av samme årsak som at vi helst ikke skal spise softis grunnet usikkerhet vedr renhold etc.
 
Beklager at det var ett teit spørsmål og at jeg har mange andre spørsmål. Jeg er litt usikker. Gravid for første gang og hadde vanskeligheter med å bli gravid. Er så redd for å gjøre noe som skade babyen. Så spør heller en gang for mye en for lite jeg om det lov da:):smiley-ashamed008
Ingen spørsmål er dumme her inne, alt er lov å spørre om! Som du sier, spør en gang for mye :)
 
Jeg har ikke tenkt på at det kan ver farlig. Så godt at du spør :)
Er det kun softis ting en bør holde seg unna? Hadde tenkt å kjøpe meg en milkshake på McDonald's. Hva med frozen yoghurt? :)
 
Ja jeg lurte på dette og tenkte det var greit å spørre. Milkshaken er allerede i magen min. Håper det går bra. Da er den i det minste pasteurisert håper jeg så håper jeg at renholdet er bra. De har jo ofte tilsyn som det blir nevnt. Det smakte jo godt. Håper det var trygt
 
Det er svært få ting man skal holde seg unna, og de står oppskrevet i matportalen. Det som står der er til og med ikke krise å spise, men er frarådet for sikkerhetsskyld. Ikke nødvendig eller heldig å være hysterisk i 9 mnd, men leve som normalt ;-)
 
Beklager at det var ett teit spørsmål og at jeg har mange andre spørsmål. Jeg er litt usikker. Gravid for første gang og hadde vanskeligheter med å bli gravid. Er så redd for å gjøre noe som skade babyen. Så spør heller en gang for mye en for lite jeg om det lov da:):smiley-ashamed008
Finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar! :)
 
Ble stående å lese på en brie på butikken, det sto faktisk at den var pasteurisert :)
Muggoster skal vi vel være forsiktig med selv om de er pasteurisert.
 
Beklager at det var ett teit spørsmål og at jeg har mange andre spørsmål. Jeg er litt usikker. Gravid for første gang og hadde vanskeligheter med å bli gravid. Er så redd for å gjøre noe som skade babyen. Så spør heller en gang for mye en for lite jeg om det lov da:):smiley-ashamed008
Men kjære deg. Du må gjerne spørre om det er noe du lurer på, jeg bare stusser litt når du har fått beskjed flere ganger om at det holder å følge retningslinjene som står på matportalen. Det jeg mener med å gjøre deg dummere enn du er. Jeg sier ikke at du ER dum, men at du selv ikke må være så "hysterisk" at du gjør det selv dum.
Følg retningslinjer gitt av det offentlige, å styre mer enn det gjør ingenting godt hverken for deg eller baby.
 
Men kjære deg. Du må gjerne spørre om det er noe du lurer på, jeg bare stusser litt når du har fått beskjed flere ganger om at det holder å følge retningslinjene som står på matportalen. Det jeg mener med å gjøre deg dummere enn du er. Jeg sier ikke at du ER dum, men at du selv ikke må være så "hysterisk" at du gjør det selv dum.
Følg retningslinjer gitt av det offentlige, å styre mer enn det gjør ingenting godt hverken for deg eller baby.
Det er helt i orden. Forstod hva du mente første gangen. Prøvde bare å forklare hvorfor jeg spør. Spiller ingen rolle om jeg er dum eller ikke. Har ikke sagt noe på det. folk kan synes at jeg er hysterisk. Men jeg er jo anonym her inne og syns det er greit å spørre.
Fikk det med meg første gang du sa det. Men jeg spør likevel når jeg lurer på noe.:) Svarer ovenfor var bare en forklaring. Og skjønner greia med matportalen men så er det ikke alltid jeg finner svar i denne matportalen. Så da spør jeg. Evt kan jeg spørre på ett annet forum heretter så melder meg snart ut herfra! Ha en super dag.
 
Matvarer du ikke bør spise:

Kjøtt
•Rått kjøtt kan inneholde toxoplasma, som er en parasitt. Spis gjennom stekt eller kokt kjøtt.
•Gravide bør ikke spise hvalkjøtt eller selkjøtt, fordi det kan inneholde høyt nivå av kvikksølv.

FisK og sKalldyr
•Unngå raket fisk, blåkveite over 3 kilo, all gjedde, abbor over 25 cm,ørret over 1 kilo, røye over 1 kilo og eksotiske fisker som hai, sverdfisk, skater og fersk tunfisk. Tunfisk på boks er helt trygt.
•Unngå fiskelever, Svolværpostei og Lofotpostei.
•Unngå krabbeinnmat fra skallet, fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o-skjell.

MelK og MelKeproduKter
•Unngå upasteurisert melk og ost av upasteurisert melk.
•Listeria, som er en bakterie, er påvist i myke og halvmyke oster - som foreksempel brie og camembert - og imuggoster som gorgonzola. Unngåderfor disse ostene.

dyr
•Unngå å skifte sand i kattekasse når du er gravid, fordi den kan inneholdetoxoplasma.
•Når du har klappet en katt, bør du vaske hender etterpå, fordi katten kan ha toxoplasma.

tobakk
•En røyk- og snusfri graviditet minsker risikoen for spontanabort, tidlig fødsel og andre svangerskapskomplikasjoner.
•Snakk med din jordmor eller lege om hjelp til røykeslutt.
•Ring Røyketelefonen 800 400 85 eller gå inn på www.slutta.no

alkohol
En alkoholfri graviditet bidrar til at barnet ditt får en best mulig utvikling av hjernen og alle andre viktige organer.
•Noen trygg nedre grense for alkoholbruk kan ikke oppgis.

Aporpos melk: Norge er det ulovlig å omsette rå, upasteurisert melk til konsum.
 
Det er helt i orden. Jeg kan matportalen. Spørsmålet mitt var jo om det er pasteurisert melk på Burger king?! Men jeg avslutter diskusjonen fra min side. Det var bare ett spørsmål. Ja eller nei egentlig...;)
 
Last edited:
Det er helt i orden. Jeg kan matportalen. Spørsmålet mitt var jo om det er pasteurisert melk på Burger king?! Men jeg avslutter diskusjonen fra min side. Det var bare ett spørsmål. Ja eller nei egentlig...;)

Som sagt, Norge er det ulovlig å omsette rå, upasteurisert melk til konsum.
Så svaret er ja.
 
Back
Topp