Miljøarbeider - noen med peiling?

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Jeg driver og prøver å få tak i kontaktpersonen til en stilling jeg vurderer å søke på - som miljøarbeider i skole. Søknadsfristen er i dag, så jeg skulle nesten hatt svar på en del spm. før jeg evt. slenger inn en søknad. 
Men kanskje noen her kan hjelpe meg med noe av det jeg lurer på? Står omtrent ingenting i annonsa så jeg vet liksom ikke så mye da.

Miljøarbeidere, jobber de oftest med bare 1 elev, fks. elever med spesielle behov og som trenger tilrettelagt "en til en" - undervisning? Eller tenker dere man helst er i klassen, som en assistent for læreren på en måte? Kan SFO - arbeid være en del av det? Vet dere ikke kan si hva som gjelder for stillingen jeg mener, men hva er deres erfaring?

Og lønn - noen med ca. peiling? Jeg er utdannet sykepleier, så om det blir assistentlønn vet jeg ikke om det blir så aktuelt likevel da det jo er dagjobb i tillegg og jeg da går ned litt for mange tusen i lønn:(
Arbeidssted, skolens verdier, arbeidstider, mange av kollegaene - ja det meste er jo midt i blinken!:)

jeg er utdannet hjelpepleier men jobber i en miljøarbeider stilling på et nbokollektiv for demente. Så jeg kan ikke svare ange det med skole å gjøre, men vet når de søker etter miljøarbeidere så kan kan jeg med 3 årig videregående søke på det, så tror nok ikke du vil få assistent lønn, men du vil nok sansynligvis få noe lavere lønn enn sykepleier lønn vil jeg tro. mener iallefall å ha lest i ledige stillinger som miljøarbeider at man må ha 3 årig videregående utdannelse. og det med lønnen kommer jo ann på hvor mye ansinitet du har..

vet at det er dårlig betalt.....   naboen jobber som det i full stilling, han har litt over 300 000 i 100 prosent stilling, med noe ansinitet.... og du får jo ikke tillegg.... men mye fri da :)

Det stemmer det du allerede har tenkt! Det er de tingene du mest sannsynlig kommer til å jobbe med. Kanskje mer eller mindre, men det er jo de tingene det går ut på.

kan du ikke slenge inn en søknad da? også evt trekke søknaden hvis du får vite på intervju at det ikke er som du ønsker?

Jeg ble ansatt som vernepleier på en barneskole, det er jo miljøarbeider egentlig. Men det er mulig de bruker den tittelen for å slippe å gi deg lønn etter utdanning...
Men i alle fall.. Jeg jobbet med to gutter med spesielle behov, lærevansker og slikt. Hadde de på eget rom i enkelte timer, og andre timer sammen med resten av klassen. Da hjalp jeg også de andre elevene. Jobbet også på SFO (GRØSS!!!).
Jeg jobbet som en vanlig assistent, så det var ikke noe for meg. Fikk lønn som vernepleier.

Takk for svar, alle!:)

Det er som sagt drømmejobben på de fleste måter, men det var den lønna da. Han ringte meg opp igjen han kontaktpersonen, men det var ikke så mye han kunne svare på enda - bare at arb.oppgavene ble alle de jeg nevnte i HI, og at det ikke var noe utdanningskrav til stillingen:/
Det er snakk om en privatskole som skal starte til høsten, så ting er ikke helt klare enda. Men jo, jeg får slenge inn en søknad i kveld.

Men siden de lyser ut stillingene allerede nå, venter de vel kanskje ikke så lenge til de kaller inn folk til intervju? Hva tror dere? Er jo greit å få avklart arb.situasjonen litt før jeg  ha en jobb i august, liksom:)) (burde jo spurt han om dette da jeg snakket med han da, men)

Back
Topp