Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
OY! Hvor langt er du?Barnet er nå levedyktig utenfor livmor! Milepæl!
Hadde du også en som ikke var samarbeidsvillig?OUL- en milepælfrisk og aktiv gutt, lite villig til å bli tatt bilder av og storkoser seg med ansiktet oppi morkaken
![]()
Her var min fotogen, men han snudde seg i dårlig posisjoner når hun skulle sjekke hjertet blant annet 
OY! Hvor langt er du?
Med de er vel ikke levedyktige utenfor livmor før uke 24? Eller missforsto jeg?22+4
Jepp, han la seg i alle andre vinkler enn gode, så hun måtte presse proben godt ned i magen rundt omkring for å få tatt noen bilderHadde du også en som ikke var samarbeidsvillig?Her var min fotogen, men han snudde seg i dårlig posisjoner når hun skulle sjekke hjertet blant annet
![]()
Med de er vel ikke levedyktige utenfor livmor før uke 24? Eller missforsto jeg?

Ja tror ikke baby er levedyktig før uke 24! Er derfor man før uke 24 skal bruke lege/legevakt, men etter uke 24 skal man bruke føden.. kan hende jeg har misforstått altsåDet står på nhi at «En fødsel er for tidlig når den finner sted etter 22 fullgåtte svangerskapsuker», men det gjelder kanskje ikke de to ukene før egget befruktes da?
i så fall trekker jeg milepælen og kommer forhåpentligvis tilbake med milepæl om to uker!
Ja leste det selv i gårJeg er 23+0 i dag og har forstått det sånn at det er fra nå de regnes som levedyktige, selv om det er klart mange ikke vil kunne overleve om de fødes så tidlig, og de som overlever har stor risiko for ulike problemer. Men er uansett veldig glad for å endelig være kommet så langt!
Vis vedlegget 372491