Milepæler

OUL- en milepæl :) frisk og aktiv gutt, lite villig til å bli tatt bilder av og storkoser seg med ansiktet oppi morkaken :p

Ordinær ultralyd er overstått! :D:Heartblue

OUL- en milepæl :) frisk og aktiv gutt, lite villig til å bli tatt bilder av og storkoser seg med ansiktet oppi morkaken :p
Hadde du også en som ikke var samarbeidsvillig? :knegg: Her var min fotogen, men han snudde seg i dårlig posisjoner når hun skulle sjekke hjertet blant annet :hilarious:

Hadde du også en som ikke var samarbeidsvillig? :knegg: Her var min fotogen, men han snudde seg i dårlig posisjoner når hun skulle sjekke hjertet blant annet :hilarious:
Jepp, han la seg i alle andre vinkler enn gode, så hun måtte presse proben godt ned i magen rundt omkring for å få tatt noen bilder :p

Med de er vel ikke levedyktige utenfor livmor før uke 24? Eller missforsto jeg?

Det står på nhi at «En fødsel er for tidlig når den finner sted etter 22 fullgåtte svangerskapsuker», men det gjelder kanskje ikke de to ukene før egget befruktes da?

i så fall trekker jeg milepælen og kommer forhåpentligvis tilbake med milepæl om to uker!

I Norge opereres det vel nå med 23+0 som levedyktighetsgrense, men statistikken er ikke akkurat supergod for de som fødes så ekstremt tidlig. Men derfra bedres den drastisk fra uke til uke :smiley-bounce012

Det står på nhi at «En fødsel er for tidlig når den finner sted etter 22 fullgåtte svangerskapsuker», men det gjelder kanskje ikke de to ukene før egget befruktes da?

i så fall trekker jeg milepælen og kommer forhåpentligvis tilbake med milepæl om to uker!
Ja tror ikke baby er levedyktig før uke 24! Er derfor man før uke 24 skal bruke lege/legevakt, men etter uke 24 skal man bruke føden.. kan hende jeg har misforstått altså :D

Jeg er 23+0 i dag og har forstått det sånn at det er fra nå de regnes som levedyktige, selv om det er klart mange ikke vil kunne overleve om de fødes så tidlig, og de som overlever har stor risiko for ulike problemer. Men er uansett veldig glad for å endelig være kommet så langt! :Heartred

44EAF4DC-DD52-4B2C-A20D-A4EB373C5DAE.png

Jeg er 23+0 i dag og har forstått det sånn at det er fra nå de regnes som levedyktige, selv om det er klart mange ikke vil kunne overleve om de fødes så tidlig, og de som overlever har stor risiko for ulike problemer. Men er uansett veldig glad for å endelig være kommet så langt! :Heartred

Vis vedlegget 372491
Ja leste det selv i går ;) trodde det var uke 24, men da var det visst uke 23 ;)

Jubler at jeg er 20uker i dag :wav

Back
Topp