Milepæler

XuperB

Forumet er livet
Himmelbarn
Junilykke2018
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Maisløyfene 2024
Har du satt deg opp ei liste med milepæler du følger med på, for å se at det er fremgang i svangerskapet? Hvilke? :)

Ikke på papiret, men har jo liste i hodet :p

4+0 - IKM
5+0 - grense for kjemisk og hjertet begynner å slå rundt da
6+1 - første tul
10 - første legekontroll
12 - sier vel seg selv :p

Der har jeg til nå!

Last edited:
Tja sånn halveis. Ca liste.
  • 4+1: positiv test/testdato sykehuset (ivf)
  • 5+0 : over kjemisk
  • 7+4 : TUL
  • 8+4 : TUL
  • 9+4 : TUL
  • 10+2 : TUL
  • 12+0 : :Heartpink
  • OUL :Heartred
  • Kjenne liv + se kjønn
  • 23+0 : babyen forsøkes å reddes
  • 37+0 : kan fint føde nå laughing6

Tja sånn halveis. Ca liste.
  • 4+1: positiv test/testdato sykehuset (ivf)
  • 5+0 : over kjemisk
  • 7+4 : TUL
  • 8+4 : TUL
  • 9+4 : TUL
  • 10+2 : TUL
  • 12+0 : :Heartpink
  • OUL :Heartred
  • Kjenne liv + se kjønn
  • 23+0 : babyen forsøkes å reddes
  • 37+0 : kan fint føde nå laughing6
Å , hvor jeg gleder meg til å kjenne liv i magen :Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Her er milepælene mine sånn ca:

5+0 - grensa for kjemisk (passert)
Uke 10: begynne med albyl-E
12+0 - Risiko for spontanabort lav
Høre hjerteslagene :Heartred
Kjenne liv :Heartred
Passere 24+0 med fortsatt voksende og fornøyd baby
Vellykka vekstestimering med utvida dopplerundersøkelse 24+0 (eller noen dager etter, alt etter når jeg får time)
Vekstestimering 28+0
Vekstestimering 32+0
Vekstestimering 36+0
Vekstestimering 38+0

Skal og ha flere TUL, men vet ikke når de blir enda. Ikke fått ordna time for å få sendt henvisning enda.

Første milepæl nå er å komme til uke 12. Så er det å kjenne liv i magen. Hadde morkaka foran sist så kjente ikke liv før etter uke 20 så følte meg snytt for disse små "vingeslagene". Gikk rett fra ingenting til kraftige spark og romsteringer. Så gleder jeg meg til ultralyd. Og til magen blir stor og struttende :happy:

Første milepæl nå er å komme til uke 12. Så er det å kjenne liv i magen. Hadde morkaka foran sist så kjente ikke liv før etter uke 20 så følte meg snytt for disse små "vingeslagene". Gikk rett fra ingenting til kraftige spark og romsteringer. Så gleder jeg meg til ultralyd. Og til magen blir stor og struttende :happy:

Jeg hadde også morkaka foran, kjente såvidt spark og romsteringee. Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg kjente skikkelig liv. Følte meg skikkelig snytt selv! Håper morkaka ligger på riktig plass denne gangen!

4+0: ikm
5+0: grensen for kjemisk
8+0: over grensa der jeg mistet første gang
12+0: sier seg selv :D

Mange små milepæler..

6+1 mista første gang
6+6 mista andre gang
7+2 tidlig ultralyd
12 (reiser på ferie etter dette, så det blir digg)
Resten får jeg ta etter som tiden går.

Første milepæl nå blir første kontroll i Tyskland. Forhåpentligvis før jeg passerer uke 10. Venter på papirene for helseforsikring.

Neste milepæl er uke 12.

Deretter er det uke 25 hvor sjansen for at babyen skal overleve om den fødes øker.

Så får vi bare ta det dag for dag og uke for uke :)

Første milepæl nå blir første kontroll i Tyskland. Forhåpentligvis før jeg passerer uke 10. Venter på papirene for helseforsikring.

Neste milepæl er uke 12.

Deretter er det uke 25 hvor sjansen for at babyen skal overleve om den fødes øker.

Så får vi bare ta det dag for dag og uke for uke :)

Spennende med oppfølging i Tyskland. Har selv oppfølging i Belgia hvor jeg bor og merker stor forskjell fra oppfølging i Norge, blå oppfølging av gyn/obsteriker, flere ultralyder, nipt testen osv.

Uke 4+1: IKM
Uke 6: første UL
Uke 8: første kontroll hos gyn
Uke 11 ca: UL med NIPT test
Uke 20: organrettet/anatomi UL

Mine første milepæler:
- Uke 10 (SA forrige gang)
- Uke 11+6 (jordmorkontroll)
- Uke 12 (obviously)

Får se om jeg klarer å la vær å bestille meg tul, men har enn så lenge bestemt meg for å holde meg til den offentlige svangerskapsomsorgen. 5+3 i dag... Blir lenge å vente.

7+4 TUL (alt så fint ut!)
8+1 i dag
10+6 ny UL
12!!!
12+3 første svangerskapskontroll

Back
Topp