Milepæler

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Kan vi ha en tråd om ting babyene mestrer? Så kan vi kanskje gi hverandre tips om hva vi øver på og hva vi kan øve på :)

Pludring
Løfte hodet
Gripe etter ting
Holde ting
Snu fra rygg til mage

Kan vi ha en tråd om ting babyene mestrer? Så kan vi kanskje gi hverandre tips om hva vi øver på og hva vi kan øve på :)

Pludring
Løfte hodet
Gripe etter ting
Holde ting
Snu fra rygg til mage

Pludring
Løfte hodet
Gripe
Holde
Le

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3

Kan per 22.mai:

Pludring
Le
Gripe
Holde
Flytte objekt mellom hendene
Løfte/holde hodet
Løfte overkropp med strake armer
Snu fra rygg til mage
Snu fra mage til rygg
Ta tak i føttene sine

Mener du at vi skriver innpå her når babyen har klart dette? og hvor gammel de er når de klarer det?
hehe så langt har jeg ikke tenkt! men nøtte og Mtdc har fulgt på så da gjør vi det vel slik? Enhver fyller ut det de måtte føle for :)

I dag lo William ordentlig for første gang:-) utrolig gøy!
Det samme gjorde Silje :) har prøvd i ukesvis før å finne ut hva hun synes er morsomt, også viser det deg at å riste på hodet og si golligolli er det som er humor for en tre og en halv måned gammel baby :/

Sent from my HTC One V using BV Forum mobile app

Ser forresten at det er mange av babyene som har begynt å gripe etter og holde ting.. vi er nok ett stykke unna det. Det nærmeste vi kommer der er dersom hun vifter med armene og de tilfeldigvis hekter seg fast i en leke på babygymmen. Da "holder" hun til fingrene tilfeldigvis glipper taket igjen... Men vet ikke helt hvordan jeg skal øve henne til å bevisst gripe etter og holde ting. :)

Ser forresten at det er mange av babyene som har begynt å gripe etter og holde ting.. vi er nok ett stykke unna det. Det nærmeste vi kommer der er dersom hun vifter med armene og de tilfeldigvis hekter seg fast i en leke på babygymmen. Da "holder" hun til fingrene tilfeldigvis glipper taket igjen... Men vet ikke helt hvordan jeg skal øve henne til å bevisst gripe etter og holde ting. :)

Da er hun jo godt i gang med øvingen :) ikke stress! Våre er kanskje eldre enn di? Maria mi er hvertfall (var hverfall) eldst og født 26.januar ;) og så utvikler jo alle seg forskjellig, noen er veldi tidlige mens andre er "seine" og alt er like normalt :) kos deg med lekingen du, så plutselig en dag gjør hun synlig fremskritt!

Da er hun jo godt i gang med øvingen :) ikke stress! Våre er kanskje eldre enn di? Maria mi er hvertfall (var hverfall) eldst og født 26.januar ;) og så utvikler jo alle seg forskjellig, noen er veldi tidlige mens andre er "seine" og alt er like normalt :) kos deg med lekingen du, så plutselig en dag gjør hun synlig fremskritt!
Hehe, nei jeg stresser ikke! Er veldig gøy når de lærer seg noe nytt, men er ikke opptatt av at barna mine må være tidlig ute med ting.. det kommer når det kommer - de fleste lærer seg det meste :)

Det er virkelig sant at det er forskjell på utviklingen.. Danelia satt da hun var 3,5 mnd. Cecilie har ikke snudd seg fra mage til rygg og omvendt engang:-P

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3

Min har heller ikke bevisst begynt å gripe etter leker enda. Han veiver med armene og noen ganger holder han fast , men ikke bevisst tror jeg. Kommer vel etterhvert :-)

Han her griper etter leker under babygymmen og tar tak. Men hvis jeg prøver at han skal holde feks i en bitering det klarer han ikke. Har rullet rundt 3-4 ganger men ikke i det siste.

Frøkena her tar tak i ting, bytter mellom hendene, babler, prøver å rive ned babygymmen sin (:P) og snur seg snart rundt :)

Back
Topp