Milepæler for svangerskapet

VakreVenus

Elsker forumet
Marsboerne 2023
Hei mine med-rugere :chicken:

I forbindelse med svangerskapet ønsker jeg å sette opp en milepælsliste, men har jo aldri vært gravid før og vet derfor heller ikke helt hva jeg har i vente i tiden fremover:p Lurer derfor på om dere vil dele litt info om aktuelle milepæler jeg kan føre opp på listen? :Heartpink
Både rent praktiske ting, men gjerne også spesielle stadier av svangerskapet etc. Hva som helst, alt blir tatt i mot med stor takknemlighet:D

Og er det flere her som har milepælsliste, hva står i såfall på deres? :evil5:joyful:

Første milepæl her er TUL, og så 12 uker:) OUL blir vel og en milepæl, og kanskje dagen man gpr inn i nytt trimester?

Min neste milepæl er å komme til 6+0 uten å blø! (Det er kun 2 dager til!) Forrige svangerskap blødde jeg første gang på 6+0 og endte på legevakta på bursdagen min. Måtte avlyse bursdagsselskapet og alt. Drittdag! Heldigvis gikk det bra da, men mistet 4 uker senere. Og småblødde kontinuerlig de neste 4 ukene. Håper så inderlig at jeg slipper å blø nå. 6+0 uten blod er alt jeg ber om akkurat nå! :oops:

Første milepæl for meg er å komme over 7+0. Det var mellom uke 6 og 7 jeg ble målt til da jeg hadde MA. Morkaka utvikla seg normal og jeg hadde ingen blødninger, så jeg var fortsatt kvalm og dårlig da det ble oppdaget 12+2.
Så er det TUL, har time 7+2 :) og selvfølgelig uke 12

Ting jeg skrev opp fra forrige svangerskap: TUL, egentlig alle ultralyder jeg var på når jeg tenker meg om. Når vi fortalte det til familie og venner, siste gang jeg kastet opp (ventet tolmodig på at det skulle gi seg i uke 15, men ble ikke før uke 20:arghh:), første gang jeg kjente bevegelse, innskrivning på sykehuset.
I tillegg syns jeg ting ble mye mer «på ordentlig» når vi hadde kjøpt seng, bilstol og vogn :)

Og så se hva jeg har fått tak i!:D bestilte min nye almanakk og de har gravidklistremerker!

Vedlegg

• 16255971052776142437960542823107.jpg
    16255971052776142437960542823107.jpg
    1,5 MB · Visninger: 51
Takk for svar og gode innspill alle sammen! :joyful:Blir moro å sette sammen oversikten, men må først og fremst få ned alle idèer på en kladd først merker jeg:thumleft Tar fremdeles i mot flere innspill også altså:angelic:

Og til dere med milepæler basert på tidligere SA/MA-historikk; jeg håper virkelig av hele mitt hjerte at dere kommer gjennom alle milepælene deres denne gangen og blir lykkelige nyfødt-mammaer i mars:smiley-angelic001:Heartpink
Og så se hva jeg har fått tak i!:D bestilte min nye almanakk og de har gravidklistremerker!
Ohh, men så ålreit! Har personlig almanakk selv (bestiller ved nyttår hvert år), men trooor ikke jeg fikk graviditetsklistremerker! De var innmari kjekke da :smiley-bounce012

Kanskje slikt som:
Hjertet begynner å slå
Str på embryoet (appelsin, mango osv )
Kjenne liv
2. og 3. trimester
Høygravid
100 dager (igjen/fullført?)
Babyen har mulighet for å overleve utenfor magen

var det litt sånn du tenkte, eller er jeg helt ute å kjører?

Kanskje slikt som:
Hjertet begynner å slå
Str på embryoet (appelsin, mango osv )
Kjenne liv
2. og 3. trimester
Høygravid
100 dager (igjen/fullført?)
Babyen har mulighet for å overleve utenfor magen

var det litt sånn du tenkte, eller er jeg helt ute å kjører?
Jo akkurat sånne ting, du er slettes ikke ute å kjøre :D Tusen takk!! Og kom gjerne med flere forslag om du har noen:happy093. Har du forresten tips til hvor jeg kan få en ganske pålitelig oversikt over embryoet/fosterets størrelse o.l? :happy:

Jo akkurat sånne ting, du er slettes ikke ute å kjøre :D Tusen takk!! Og kom gjerne med flere forslag om du har noen:happy093. Har du forresten tips til hvor jeg kan få en ganske pålitelig oversikt over embryoet/fosterets størrelse o.l? :happy:
Babyverden-appen kanskje? den er veldig fin sånn ellers å til å følge med på fosteret :) men kan det være noe lignende på en annen mnd som man kan kopiere litt fra?

Milepæler jeg har er:

- TUL
- 12 uker
- Gravidebukser. De andre passer ikke lengre.
- OUL
- 2. og 3. trimester.
- 24 uker(Kan bli henvist til sykehus+ forsøkt reddes)
- Kjenne liv i magen første gang
- Kjenne liv på utsiden første gang(av både jeg og pappaen)
- 40 dager igjen
- Gå ut i permisjon fra jobb.

Babyverden-appen kanskje? den er veldig fin sånn ellers å til å følge med på fosteret :) men kan det være noe lignende på en annen mnd som man kan kopiere litt fra?
Ah, ja det var smart! Jeg får snoke litt i tidligere termingrupper:p Visste forresten ikke at Babyverden har egen app, men da skal jeg få lastet ned den nå;)

Milepæler jeg har er:

- TUL
- 12 uker
- Gravidebukser. De andre passer ikke lengre.
- OUL
- 2. og 3. trimester.
- 24 uker(Kan bli henvist til sykehus+ forsøkt reddes)
- Kjenne liv i magen første gang
- Kjenne liv på utsiden første gang(av både jeg og pappaen)
- 40 dager igjen
- Gå ut i permisjon fra jobb.
Åhh, tusen takk for at du delte! :Heartpink Mulig jeg stjeler litt inspo, for her var det flere punkter jeg ikke hadde tenkt på (som første gravidbukse og perm fra jobben bl.a) :joyful:

Her er mine :) (foreløpig) Oppdaterer sikkert etterhvert

- TUL får å se om hjertet banker m
- UL ved 12-13 uker for å sjekke om alt er fint
- Dele nyheten med venner
- Kjenne liv for første gang
- Pusse opp rommet til baby
- Føde! :woot:

Her er mine :) (foreløpig) Oppdaterer sikkert etterhvert

- TUL får å se om hjertet banker m
- UL ved 12-13 uker for å sjekke om alt er fint
- Dele nyheten med venner
- Kjenne liv for første gang
- Pusse opp rommet til baby
- Føde! :woot:
Takk for at du delte:joyful: Åhh, gleder meg så innmariiii til vi skal gjøre om gjesterommet til babyrom:Heartred Det må utvilsomt stå på min milepælsliste også:D

Takk for at du delte:joyful: Åhh, gleder meg så innmariiii til vi skal gjøre om gjesterommet til babyrom:Heartred Det må utvilsomt stå på min milepælsliste også:D
Noe av det beste ved hele svangerskapet var å pusse opp rommet til vår første :dummy1: Jeg kunne holde på der inne dag inn og dag ut :love017

Back
Topp