Milepæl

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Augustlykke 2022 ❤️
Det sies at sjansen for abort faller drastisk etter uke 12, men hva menes da egentlig? Er det svangerskapsuke 12 totalt, eller når fosteret er 12 uker, og man da egentlig er 14 uker gravid?
 
Det sies vel å være fra 12 fullgåtte uker (12+0)
 
Det er vel egentlig i 8. Uke de fleste SAer og MAer skjer. Så uke 8 er vel egentlig en større milepæl...
 
Det er vel egentlig i 8. Uke de fleste SAer og MAer skjer. Så uke 8 er vel egentlig en større milepæl...
Jeg er 8+0, men føler jeg ikke trygg enda :facepalm:
 
Fikk liv bekreftet 7+2, men huff.. skulle gjerne hatt det bekreftet hver uke før man kan kjenne liv :wideyed:
Helt enig :oops: men vi må leve i trua, ellers blir det veldig slitsomt :Heartred
 
Hadde ultralyd da jeg var 7 + 0 uker, da klarte de ikke å se stort. Så fikk ny time 5.februar, og da vil jeg være 10+0. Kjenner det er veldig, veldig lenge til februar. Prøver å glede meg over spiren, men så lenge jeg ikke vet om alt er som det skal, så går jeg og grubler og bekymrer meg. Jeg vet det er bortkastet innen jeg vet noe mer, men klarer ikke la være ...
 
Ja man skulle så gjerne gledet seg mer over spiren. Men de 12 første ukene er man jo i rene bekymringsbobla. Også går jo dagene så ufattelig sakte.

Tenkte å kjøpe meg en doppler uke 12 eller 13. Er vel rundt da man kan høre hjertelyden så har man altid noe å gå til når man blir så bekymret. :(
 
Hadde ultralyd da jeg var 7 + 0 uker, da klarte de ikke å se stort. Så fikk ny time 5.februar, og da vil jeg være 10+0. Kjenner det er veldig, veldig lenge til februar. Prøver å glede meg over spiren, men så lenge jeg ikke vet om alt er som det skal, så går jeg og grubler og bekymrer meg. Jeg vet det er bortkastet innen jeg vet noe mer, men klarer ikke la være ...
Var rart du da ikke fikk time en uke seinere.
 
Hadde ultralyd da jeg var 7 + 0 uker, da klarte de ikke å se stort. Så fikk ny time 5.februar, og da vil jeg være 10+0. Kjenner det er veldig, veldig lenge til februar. Prøver å glede meg over spiren, men så lenge jeg ikke vet om alt er som det skal, så går jeg og grubler og bekymrer meg. Jeg vet det er bortkastet innen jeg vet noe mer, men klarer ikke la være ...
Innvendig eller utvendig? Så de hjertet i det minste?
 
Innvendig eller utvendig? Så de hjertet i det minste?

Fikk bare utvendig, og da kunne hun bare se "noe". Dette var i Paris, og det så ikke ut som hun jordmoren pleide å gjøre UL vaginalt. Var det jeg trodde jeg ville få da jeg kom :p
 
Var rart du da ikke fikk time en uke seinere.

Jeg er i Frankrike akkurat nå, så kanskje de har litt annen praksis ... Litt usikker. Så får vel bare smøre meg med tålmodighet, men veldig kjedelig å gå å vente. Forhåpentlig er alt bra. Hun mente at jeg kunne være kommet kortere på vei, men jeg vet nøyaktig når eggløsning var, for dette er et veldig ønsket barn <3
 
Jeg er i Frankrike akkurat nå, så kanskje de har litt annen praksis ... Litt usikker. Så får vel bare smøre meg med tålmodighet, men veldig kjedelig å gå å vente. Forhåpentlig er alt bra. Hun mente at jeg kunne være kommet kortere på vei, men jeg vet nøyaktig når eggløsning var, for dette er et veldig ønsket barn <3
Sniker
Det kan jo være egget festet seg sent
 
Fikk bare utvendig, og da kunne hun bare se "noe". Dette var i Paris, og det så ikke ut som hun jordmoren pleide å gjøre UL vaginalt. Var det jeg trodde jeg ville få da jeg kom :p
Vanskelig å se på utvendig 7+1 da! Hvis hun så noe som helst, ville jeg forsøkt å ta det med knusende ro
 
Vanskelig å se på utvendig 7+1 da! Hvis hun så noe som helst, ville jeg forsøkt å ta det med knusende ro
Ja, hun fant graviditet i livmor, men det var så lite at mer var ikke å se. Nå avventer jeg til neste UL. Alt virker jo greit. Nesten ingen symptomer heller. Mer trøtt enn ellers. Godt å sove da :p
 
Sniker
Det kan jo være egget festet seg sent

Det har jeg også tenkt på, og at det da ikke har rukket å bli særlig stort. Min søster hadde en MA, og det gikk et par uker før det ble oppdaget. Det er nok det som sitter litt i hos meg, tror jeg.
 
Back
Topp