Mildt sagt litt varierende matlyster om dagen.. Dere andre også?

Nangi

Betatt av forumet
For eksempel på kino med mann og barn i dag - først ble jeg ubeskrivelig kvalm av popcornlukta i kiosken, og begynte å lure på om jeg kom til å kaste opp av lukta, for deretter å ete halvparten av guttungens popcorn mens han var med faren på do før filmen begynte... 

Absolutt ingen middagslyst, og heller ikke brød... Går i knekkebrød med hvitost og te.. Menmen skal ikke klage, jeg var sær i matveien sist svangerskap også, men kastet ikke opp en eneste gang (kryss i taket for at det gjelder denne gangen også)!

Hvordan går det med matlysten og luktesansen til dere andre? Bare jeg som syntes det er mye vonde lukter i verden for tida?

Svigers har vært på besøk de siste dagene og HERREGUD for en kvalmende parfyme den dama bruker hahahhaha. 
Matlysten er svingende, orker ikke hva som helst, absolutt ikke sjokolade og kola som er veldig bra! Og må spise ofte, blir kvalm når blodsukkeret svinger.

Jeg overlever men gruer meg til jeg begynner på jobb etter ferien fordi jeg merker at jeg er i ok form når jeg får sovet som jeg vil og spist når det passer for meg. Er redd for at formen blir verre når jeg må stå opp tidlig og kan ikke spise akkurat når som helst... for krysse fingrene og håpe at det går bra. 

JEPP. her går det strålende.. Klarer ikke mat jeg selv har laget, kjøleskapet lukter forferdelig selv etter at mannen akkurat har vasket der.... Er kjempekvalm men har lyst på godis, spiste 2 tygger av middagen før jeg ikke klarte mere..
Her går det i rista brød med provance skinke, ost og tomat..Takker heller ikke nei takk til isbiter, eplejuice eller potetgull..

Er akkurat som sist gang altså og da måtte jeg ha eplejuice, potetgull og isbiter klar og tror det var derfor jeg heller aldri spydde. Krysser fingrer og tær for denne gangen også..

Luktene merka jeg tidlig.. bleiene til 2 åringen er helt jævlige, selv tissebleiene og de kjenner jeg jo vanligvis ikke.. nå kjenner jeg dem fra badet og inn på stua... jeez..
matlukter er grusomt.. røyklukt, fytte grisen så jævlig..
parfyme får meg til å brekke meg..
smaksansen er helt annerledes.. det merka jeg før positiv test.. det grove brødet vårt smakte plutselig bolledeig... 
Alt er på bærtur.. hehe...
Da hjelper det ikke å være sykepleier og jobbe med masse fæle lukter heller... :P

Jeg er sulten hele tiden, og spiser mye mer enn før. I dag f.eks hadde vi kjøttboller til middag, jeg tok opp 20stk fra fryseren og laga potetmos og fløtesaus til. Under normale omstendigheter hadde jeg kankskje spist 5-6stk, og gubben hadde fått resten til sin disposisjon, men jeg spiste faktisk opp mine 10 FØR han var ferdig. Og jeg var ikke stappmett en gang. Nå spiser jeg nugatti rett fra boksen, og drikker vann til kveldsmat ;-)

Merker at jeg er mer sulten enn ellers, men prøver å begrense meg.. Gikk opp over 30!! kilo sist sv.skap, og fortsatte vektøkning etter fødsel, og klarte til slutt å slanke bort nesten 20 kilo.Håper å slippe det igjenn.. Ellers så har jeg my brekninger for tiden uten å være ordentlig kvalm.. Og for et par dager siden syntes jeg alt smakte papp...

Jeg er ganske konsekvent, har mer aversjoner enn ting jeg har lyst på. Kjøtt, kylling og fisk er helt uaktuelt, med mindre det kommer godt kamuflert i gryterett. Spareribs har også gått greit og fiskesuppe. Ellers har jeg stort sett bare lyst på ristet brød med pålegg eller frukt. Og jeg tåler ikke noe særlig mel, så det er supert...

Ja nå har det virkelig satt inn her! STEKING! Shit det er heeelt forferdelig! Jeg er av den typen at jeg ikke klarer å kaste opp... jeg er ekstremt kvalm, men klarer ikke kaste opp... Så jeg føler eg helt lammet! Så nå må mannen steke fiskekaker til minsten for jeg takler ikke stekelukt. Akkurat likt som sist har jeg bare lyst på matvarer jeg har spist siden jeg var liten og junk, tanken på nye smaker gjør meg bare mer kvalm!  

Jeg merker ofte at jeg blir mindre kvalm av å spise, så har jo begynt papsen mer og mer, som jo IKKE er bra! Får prøve å begrense meg, ellers kommer jeg vel til å rulle inn på fødestua! :)

Back
Topp