Mildt sagt, ei helvetes natt *kan oppfattes som syting*

Jungelhjul

Andre møte med forumet
Har fått påvist nyrebekkenbetennelse for ca 2 uker siden, gått på 3 forskjellige antibiotikakurer. For noen dager siden, så viste prøvene mine resistens, og fikk skifta til en ny medisin. Jeg vet ikke om det er medisinen jeg kan ha reagert på eller hva det kan vere, men i 5 tida i natt, fikk jeg akutt mageverk, det var så vondt at jeg gråt og omtrent kollapset, kjente jeg måtte kaste opp i tillegg fordi smertene var så intense, i tillegg strekte smertene seg til rygg og strålinger til lysken. Jeg er veldig sta, så ringte ikke legen midt på natta.

Noen som har erfaringer eller har peiling rundt dette?

AU!
Har desverre ingen erfaring, men fy så vondt det høres ut. Hadde nok ringt legen nå på datid iallefall. Søsteren min ble innlagt på sykehuset pga det samme, hun var innlagt i en uke.

Høres jo ut som nyrebekkenbetennelse smerter da :) jeg og hadde sånn vondt... endte opp på sykehuset med skader på ene nyra. Ring til legen du :) Kanskje du bør få antibiotika rett i dysa ;)

au au.. det at antibiotikan ikke fungerer er jo litt kjipt da.. jeg har ingen andre råd enn STERKE smertestillende.. det er syyykt vondt.. jeg har hatt det to ganger og husker jeg dopa meg skikkelig ned første gangen.. andre gangen var jeg gravid i uke 39 og kunne ikke ta en eneste pille...(pracet hjelper ikke).. hadde to netter med smertehelvette, sto bare å grein og ville dø.. så gikk vannet (pga det) og 12 timer etterpå kom en liten gutt og alle smerter forsvant.. smertene fra nyrebekkenbetennelsen var like vonde som riene i starten.. så ja, det ER vondt! og det er LOV å klage! 
Men du kan jo ikke gå rundt å ha så vondt!!? Tar du ikke noe paralgin forte eller pinex forte eller noe? 

Oj da!! Jeg har også hatt det og det er rent sagt helvetets vondt :( :( 

Jeg fikk ikke noe annen behandling enn antibiotika, for jeg var i Sverige når det skjedde. Legene ville ikke gjøre noe annet siden jeg var turist og derfor var jeg ikke de sitt ansvar, hmrp!

Men når jeg kom tilbake til Norge så var det rett på legevakta. De fikk sjokk over behandlingen der borte for de mente på jeg skulle vært rett på sykehuset og lagt inn..!!!

Jeg håper du får en behandling som funker for deg. Ring til legen igjen og si at du KAN IKKE gå sånn her lengre! 

Oceania skrev:
au au.. det at antibiotikan ikke fungerer er jo litt kjipt da.. jeg har ingen andre råd enn STERKE smertestillende.. det er syyykt vondt.. jeg har hatt det to ganger og husker jeg dopa meg skikkelig ned første gangen.. andre gangen var jeg gravid i uke 39 og kunne ikke ta en eneste pille...(pracet hjelper ikke).. hadde to netter med smertehelvette, sto bare å grein og ville dø.. så gikk vannet (pga det) og 12 timer etterpå kom en liten gutt og alle smerter forsvant.. smertene fra nyrebekkenbetennelsen var like vonde som riene i starten.. så ja, det ER vondt! og det er LOV å klage! 
Men du kan jo ikke gå rundt å ha så vondt!!? Tar du ikke noe paralgin forte eller pinex forte eller noe? 

Nei, har ikke fått beskjed om noen form for smertestillende. Så jeg har bare blandet paracett og ibux, hjelper jo ingenting. 
Skal ta nye blodprøver og urinprøve i morgen

Jungelhjul skrev:

Oceania skrev:

Nei, har ikke fått beskjed om noen form for smertestillende. Så jeg har bare blandet paracett og ibux, hjelper jo ingenting. 
Skal ta nye blodprøver og urinprøve i morgen

Nei herregud det hjelper ingenting.. så rart at du ikke har fått noe sterkere.. det hadde jeg bedt om... (Jeg er ikke den som tar mye smertestillende, så å si aldri, men akkurat ved nyrebekkenbetennelse hadde jeg tatt morfin om jeg hadde fått det)

Back
Topp