Migreneanfall..

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
Flere som er plaget med det? Hva gjør dere når dere får det? Fikk akuttanfall i går kveld, har ligget med kald klut i panna mesteparten av natten. Nesten ikke sovet i natt siden smertene er så intense, bare jeg snur meg. Er ei stund siden sist anfall, og er tom for medisin. Men, vet ikke en gang om man kan bruke det under graviditeten? Evt hva?
Litt bedre akkurat nå, men kjenner det ligger der. Tenker holde senga noen timer til. Kjennes ut som om hodet har gjennomgått skikkelig juling og er full i blåmerker og sår :( :(
Helga starter bra.....

Uff, føle med deg. Håpe da snart sleppe taket :)

Har heldigvis ikkje problemer med migrene sjøl, men meine å ha fått med meg, at ein av typane migrenemedisin kan brukast når ein e gravid, men huske ikkje ka den heite...
Ka med å ringa legen din, å få skreve ut den typen så e trygg for gravide?

Ja tenkte jeg skulle ringe etterpå. Er lunsj der nå. Må få meg sykmelding for denne dagen også. Er jo i utgangspunktet 40% sykmeldt og skulle egentlig på jobb i dag... Regner med jeg ikke får snakka med selve legen, mulig hun har ferie også. Men håper noen der på legekontoret kan hjelpe meg. Ikke får jeg til å kjøre bil heller, når jeg er som jeg er - så må få noen til å hente evt sykmelding og medisin for meg. Slitsomt å være så avhengi av andre... Medisinen skulle vel kanskje blitt tatt i går, for å få maks effekt. Ikke sikkert den hjelper mye nå. Men greit å ha liggende, om dette er noe jeg kommer til å plages med gjennom graviditeten..

Ja tenkte jeg skulle ringe etterpå. Er lunsj der nå. Må få meg sykmelding for denne dagen også. Er jo i utgangspunktet 40% sykmeldt og skulle egentlig på jobb i dag... Regner med jeg ikke får snakka med selve legen, mulig hun har ferie også. Men håper noen der på legekontoret kan hjelpe meg. Ikke får jeg til å kjøre bil heller, når jeg er som jeg er - så må få noen til å hente evt sykmelding og medisin for meg. Slitsomt å være så avhengi av andre... Medisinen skulle vel kanskje blitt tatt i går, for å få maks effekt. Ikke sikkert den hjelper mye nå. Men greit å ha liggende, om dette er noe jeg kommer til å plages med gjennom graviditeten..

Fant du ut om det var noen medisin du kunne bruke? Har samme problemet...

Jeg har ikke migrene, men ekstremt vondt i hodet i blant. Men jeg skal kjøpe migreneklype på mandag! Håper det hjelper :)

Fant du ut om det var noen medisin du kunne bruke? Har samme problemet...

Jeg fikk ikke time til legen, jeg fikk bare henta ut sykmelding for Fredag. ( Migrene er så "vanlig" i mitt tilfelle, så jeg kan bare ringe om jeg trenger sykmelding. Slipper å komme på time ) Men jeg vet at det er noe man kan ta mot migrene når man er gravid, jeg husker bare ikke hva. I tilegg er jeg veldig skeptisk til legemidler i svangerskapet generelt. Så vidt jeg tørr ta Paracet :P

Jeg fikk ikke time til legen, jeg fikk bare henta ut sykmelding for Fredag. ( Migrene er så "vanlig" i mitt tilfelle, så jeg kan bare ringe om jeg trenger sykmelding. Slipper å komme på time ) Men jeg vet at det er noe man kan ta mot migrene når man er gravid, jeg husker bare ikke hva. I tilegg er jeg veldig skeptisk til legemidler i svangerskapet generelt. Så vidt jeg tørr ta Paracet :p

Veldig skeptisk til legemidler jeg også. Måtte ta paracet her en dag, men det er første gangen i løpet av svangerskapet. Er veldig i tvil om jeg bare skal bite det i meg, eller om jeg skal forsøke med medisiner. jeg greier det jo, det er bare veldig, veldig vondt, og det betyr at jeg blir liggende helt stille i fengende dagene. Ut fra det jeg har lest er det forsket veldig lite på migrenemedisin under svangerskap og det gjør meg litt skeptisk...

Veldig skeptisk til legemidler jeg også. Måtte ta paracet her en dag, men det er første gangen i løpet av svangerskapet. Er veldig i tvil om jeg bare skal bite det i meg, eller om jeg skal forsøke med medisiner. jeg greier det jo, det er bare veldig, veldig vondt, og det betyr at jeg blir liggende helt stille i fengende dagene. Ut fra det jeg har lest er det forsket veldig lite på migrenemedisin under svangerskap og det gjør meg litt skeptisk...

Ja det er akkurat det. Lurer mer på om det er verdt smertene, enn å risikere noe. Men ja, smertene er nesten uutholdelige. Jeg begynte å kjenne det på Torsdag. Natt til Fredag toppa det seg. Var vondt å snu seg i senga, vondt å stå, sitte og gå... Lys og lydsky. Bare det at mannen lå ved siden av meg å snorka gjorde vondt :o Og smertene var ikke ordentlig borte før i går ettermiddag. Det er ikke så ofte jeg har det nå, var verre før av en eller annen merkelig grunn, men grøss hvor vondt det er når det står på. Smertene og anfallene er heldigvis ikke farlige. Verken for oss eller babyen. Det er jeg i hvertfall ganske sikker på :)

Back
Topp