Migrene

LBB

Flørter med forumet
Hallo alle sammen!

Leste på noen tråder her at det er flere som sliter med migrene.... Var dette et stort problem under perioden med nesespray? Og skjønte at det var et problem de 3 første mnd i svangerskapet.... Dette bekymrer meg veldig... Sliter veldig med migrene selv, og om det blir verre av alt dette kan det bli en veldig tung periode (Men tross alt verdt det[:)])

Jeg jobber som daglig leder i klesforretning og må til enhver tid selvsagt være frisk og opplagt på jobben. Må jo være blid og imøtekommende mot kundene som kommer innom. Ser ikke spesielt bra ut da jeg kommer hodepinen min og rett og slett ser dopa ut! Hehe...
Jeg har egentlig ikke tid eller samvittighet til å sykemelde meg pga dette, men noe sier meg at jeg blir nødt til det om jeg skal slite med mer hodepine. Er det flere som har endt opp med sykemelding? Evt har noen tips på hvordan jeg skal unngå at det går så langt????

Med mitt siste forsøk så hadde jeg nesten ikke migrene, men da kunne jeg ta medisiner under behanlingen, stopet etter  egginsetting. Da hadde jeg bare 2 dager med migrene før jeg kom til uke 6 tror jeg før helvete starta opp. Men jeg har hormonell migrene da, pleier å ha migrene etter el i lutealfasen da progrestrone stiger og faller, så det er kjent fenomen fra før hos meg, migrene rundt el eller et par dager senere og ca 4 dager før mensen kommer.

Så dette kan gå bra da.

Hva slags migrene tabletter bruker du?

Jeg bruker imigran nesespray. Tåler ikke tablettene. Prøvd maxalt i noen år også uten at de funket noe særlig for meg... Men kan kanskje gå bra da:) Håper det:) Hvordan var første forsøk for din del? Jeg har også hormonell migrene... Viste seg at jeg ikke tåler p-piller engang.... Ble noe bedre da jeg sluttet på den