Migrene

Kålrot

Flørter med forumet
Aprilspirene 2025
Jeg har hatt migrene i mange år, men vært heldig med sjeldne anfall, særlig etter jeg sluttet på p-piller. Jeg er i uke 9+5 i dag, og hadde anfall med aura både fredag og søndag. Er det flere som opplever hyppigere anfall ved graviditet? Jeg blir også redd for at dette er den nye hverdagen etter fødsel også.. noen som har erfaringer som kan betrygge meg? Jeg skal selvsagt snakke med fastlegen om dette, men synes det er fint å høre andre sine erfaringer også
 
Tror det er veldig individuelt. Jeg har fått mindre og mindre migreneanfall etter hver fødsel. Men har heller ikke vært veldig plaget under svangerskapene. Derimot har stresshodepinen økt, og den synes jeg er vanskeligere å håndtere.
 
Jeg har færre anfall under svangerskap, men har hatt en del allikevel. Kan ikke ta de forebyggende medisinene mine (Ajovy+botox), men kan ta imigran.
 
Det blir påvirka av hormonene og vil mest sannsynlig ikke fortsette etter fødsel :)
Jeg har hatt kronisk migrene siden mai 2019 (migrene siden 2013) og hadde kun noen få anfall under svangerskapet med oktober 22 ungen vår. Dessverre økte hyppigheten igjen bare ei uke etter fødselen :sad015
Så for min del blir det bedre av hormonendringene i svangerskapet, men dessverre (for min del) er det ikke vedvarende
 
Back
Topp