Migrene?

Hemmeligefrue

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Hei jenter!
Noen av dere som opplever at migrene blir mye verre under svangerskap? Dette er mitt fjerde barn, men jeg har aldri opplevd så ekstreme anfall. Er sengeliggende 3-4 dager i uka på grunn av migrenen. Føler jeg ikke kan ta meg av mine tre skatter som før, og det gjør så vondt at de skal "lide" for at jeg er så dårlig. Fikk ikke legetime før 30/9.
i tillegg så har ryggen begynt å krangle :yuck: skulle ikke gå knirkefritt denne siste graviditeten!

Jeg er ikke så plaget som deg, men har vært hjemme fra jobbe både forrige uke og uken før pga migrene. Forferdelig plagsomt. Jordmor sa det ikke var så uvanlig med forverring av migrene i sv.skap.

Hei! Forverring her også. Har en normal anfallssyklus på ca 1 anfall pr. mnd, som ble økt til rundt 6 anfall pr mnd. Det ble bedre etter jeg fikk gradert sykemelding - kortere arbeidsdager. Kan være verdt å forsøke å redusere stress der det er mulig.

Her har jeg også fått migrene oftere enn før. Er sykemeldt nå pga flere plager i dette svangerskapet. I tillegg er jeg alene med to barn, og må bruke all tid og energi jeg har på dem. Sliter på og har dårlig samvittighet da jeg ikke klarer å være den mamman jeg var før. Satser på at det bedrer seg etterhvert :)

Helt grusomt! Mye, mye verre, og dessverre ikke mulig å medisinere. Det ustabile været hjelper meg heller ikke.

Hei! Forverring her også. Har en normal anfallssyklus på ca 1 anfall pr. mnd, som ble økt til rundt 6 anfall pr mnd. Det ble bedre etter jeg fikk gradert sykemelding - kortere arbeidsdager. Kan være verdt å forsøke å redusere stress der det er mulig.
Uff, det er så vondt og slitsomt! Så bra med hjelper med kortere dager :) Får høre med legen hva som kan hjelpe her.

• Liker
Reactions: An.
Her har jeg også fått migrene oftere enn før. Er sykemeldt nå pga flere plager i dette svangerskapet. I tillegg er jeg alene med to barn, og må bruke all tid og energi jeg har på dem. Sliter på og har dårlig samvittighet da jeg ikke klarer å være den mamman jeg var før. Satser på at det bedrer seg etterhvert :)
Samme følelsen jeg sitter med ovenfor mine. Ikke noe god følelse! Håper du føler deg bedre etterhvert :Heartred

Helt grusomt! Mye, mye verre, og dessverre ikke mulig å medisinere. Det ustabile været hjelper meg heller ikke.
Klem til deg! Det er så vondt når det står på :Heartred Jeg merker det også på været. Samboer ler når jeg sier det, men jeg tror faktisk det er noe i det altså.

Hei. Har ikke Migrene fra før... men i det siste 3 dagene så har jeg hatt irriterende hodepine... er der hele tiden.
har dere noen tips?

Jeg lufter ofte hjemme, frisk luft hjelper litt... går turer når jeg kjenner krampene er fraværende.
tar lite paracet, hjalp meg i nøyaktig 2 timer sist...

Sniker fra Aprilgruppen. Jeg har ikke migrene fra før men fikk svangerskapsrelatert migrene forrige graviditet. Visstnok pga hormonendringene. Varte etter graviditeten og, til baby var ca 3 mnd. Var grusomt, særlig etter fødsel pga migrene samtidig som jeg tok meg av en liten baby. En trigger for migrenen min var svingende blodsukker, altså om det var litt for lenge siden jeg hadde spist eller om jeg spiste mye sukker (kake/bolle etc). Men andre ord så endte babyshower for meg på legevakten med migrene, synsforstyrrelser etc...:confused:

Vet absolutt ikke om det betyr noe for dere andre men jeg klarte altså å holde anfall unna de dagene jeg spiste jevnt og holdt meg noenlunde unna sukker.

Er straks 11 uker gravid nå så forventer at svangerskapsmigrenen snart kommer tilbake dette svangerskapet også..

Sikkert ikke så kraftig som migrene, men har siden positiv test slitt med hodeverk. Følelsen av at hodet veier 100 kg og press liksom. Veldig slitsomt! Idag har det vert veldig gale og har tatt paracet og låge i sengen hele dagen :(

Min migrene ble faktisk bedre etter eg ble gravid. Men vil anbefalle å snakke med nevrolog, de har ofte bedre kontroll på hvilke medisiner som finnes enn fastlegene. Eg har fått migrene medisin som eg kan bruke under graviditeten.

Jeg har også blitt mere plaget med migrene i denne graviditeten. Ihvertfall etter uke 12 har det kommet oftere. Er i uke 14+6

Back
Topp