Migrene

Bolla88

Flørter med forumet
Noen som sliter med migrene? Hvilke medisiner har dere som dere kan bruke når dere er gravide? For medisinen jeg bruker til vanlig kan jeg ikke ta når jeg er gravid.
 
Har det av og til,men det er så sjeldent at jeg går ikke på noe fast. Jeg har maxalt stående i tilfellet. Jeg har med aura og den kan kommer oftere når man er gravid. Merker ingenting sist jeg var gravid. Hadde vel 3-4 anfall hele graviditeten. To helt i starten. Nå har jeg ikke hatt noe etter ungen kom ut for 8 mnd siden :)
 
Jeg bruker kun paracet nå som jeg er gravid. Skal spørre legen hvordan det er med medisiner når jeg skal dit i neste uke. under første graviditeten hadde jeg kjempe kraftige anfall som varte i flere dager og da fikk jeg paralgin forte men kunne ikke bruke de vanlige migrene medisinene mine..
 
Jeg begynte og plages med migrene etter andremann kom. Anfallene mine er så kraftige at jeg har havnet på sykehuset flere ganger. Hadde migrene senest for noen dager siden og da tok jeg medisin men etterpå leste jeg at gravide ikke skal ta dem. Skal til jm på mandag så skal forhøre meg litt med henne. Er så avhengig av medisin for og dempe anfallene mine :)
 
Bruker ingen ting nå. Har gått på selozok som forebyggende, men de kan jeg ikke ta lengere. Og maxalt hvis jeg fikk annfall, men de kan jeg heller ikke ta lengere. Så nå er det kun paracet hvis jeg får annfall. Men heldigvis har det fått veldig bra denne gangen. Første trimester hadde jeg ganske mye vondt i hode med elste, men hittil har jeg ikke hatt noen ting :)
 
Jeg sleit ekstremt med migrene i forrige svangerskap og hele året i barsel.

Denne gangen bruker jeg forebyggende medisiner. Jeg tar zolmitriptan når anfallene kommer.

Imigran er det de anbefaler når du er gravid, men de fungere ikke på meg.
Phenagran tar jeg i det jeg legger meg med kraftig anfall.

Jeg blir fulgt opp av en spesialist på migrene og svangerskap.
Jeg har tid neste uke, og skal drøfte videre behandling.

Føler meg veldig godt ivaretatt denne gangen. Sist var jeg innlagt på nervologiske..(ja jeg er ekstremt plaget!).
 
Imigran er det jeg bruker nå. Syns det sto i bruksanvisningen at gravide og ammende ikke skulle bruke den jeg,men kanskje jeg leste feil :) for den er den eneste som funker på meg :)
 
Imigran er det jeg bruker nå. Syns det sto i bruksanvisningen at gravide og ammende ikke skulle bruke den jeg,men kanskje jeg leste feil :) for den er den eneste som funker på meg :)

Anbefaler deg (og andre med samme problemstilling) å skrive til tryggmammamedisin.no jeg fikk masse hjelp i forrige svangerskapet og har fått hjelp ifm planleggingen av dette avangerskapet mtp medisiner. De har den nyeste informasjonen og mer oppdatert enn legene.
 
Back
Topp