Migrene?

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Jeg har slitt med kronisk hodepine i flere år, så det er ikke ukjent for meg. Men idag tror jeg jaggu at jeg har fått migrene i tillegg! :( det begynte med synsforstyrrelser, flimring foran øynene, spesielt det venstre, hadde problemer med å lese feks. Så gikk det litt over, så mista jeg følelsen i venstre arm. Så fikk jeg tidenes verste hodepine, som er like ille nå, 2 timer etter start. Har tatt 2 paracet som ikke hjelper en døyt.
Så hva tror dere som har migrene? Og Er det noe jeg kan gjøre med det? Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg snart :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har ikke migrene men det høres jo veldig ut som et migreneanfall.. Har du prøvd å tatt ibux også? Hvis ikke så prøvd det. Eller er du gravid? Da kan du ikke ta ibux..

Er ikke gravid, men har ikke ibux hjemme :(

Syns det at du mistet følelsen i armen hørtes litt skummelt ut. Det ville jeg nevt for lege. Ellers kan det minne om migrene

Høres ut som migreneanfall...
Ville ringt legen i morgen, så kan du få noen tabletter for migrenen. Smertestillende uten resept hjelper ingenting for meg.
Det som hjelper når jeg får sånn hodepine (omtrent daglig, minus synet og armen), er ta 1-2 migrene tabletter masse kaldt vann (koffein også) og sove....

God bedring :-) Er helt forferdelig. .. Har det selv nå.. Hele helgen :-(

Jeg har migrene med aura. Med auraen så hender det jeg "mister følelsen" i halve siden, den venstre. Rundt halve leppen, halve tungen, mister/ser nesten ikke på det ene øye, ene armen og ene beinet. Går som regel over på 1/2 time, men hodepinen/migrene gir seg ikke før etter noen dager om jeg ikke tar migrene medisin. Ibux og paraset har 0 effekt.
Vært innlagt på sykehuset for dette med auraen, da de trodde jeg hadde hjerneblødning eller hjernedrypp, lå ett døgn på sykehuset til observasjon og de tok en haug med prøver. Men altså "kun" denne migrene med aura, som ikke er farlig, bare veldig ubehagelig når det skjer.

Jeg hadde kontaktet lege spesielt siden du ble nummen. Er vel greit å få bekreftet at det "ikke" var noe mer en migrene. Da kan du også få medisin som kan hjelpe deg :) ellers er iskaldt mørkt soverom lindrende

jeg har det også slik. migrene med aura. grusomt ekkelt. trodde jeg fikk slag eller hadde svulst på hjernen første gang. vanlig ibux døyver litt. og banan.. tror det er pga magnesiumen. og mye vann, lite lys og hvile.

Tusen takk for alle svar. Da ser det ut som mistanken min kan stemme :( huff da.. Trenger da virkelig ikke det i tillegg...

Det verste gav seg etter 4,5t. Men har en del fortsatt + uggenhet og trøtthet. Kontakter lege imorgen om jeg ikke er bra, eller tar det opp på onsdag når sønnen skal til lege.
.

Høres ut som migrene ja.

Første gangen jeg fikk det var jeg rundt 19/20 år. Var i praksis og skulle kjøre hjem. Bodde hjemme akkurat da. Fikk flimring for øynene, ble nummen, men kom meg hjem. Da bare snøvla jeg og klarte ikke gjøre meg forstått. Ble kvalm og måtte ha det mørkt. Så gikk det over etter en halvtime og hodepinen kom.

Fikk etterhvert tabletter av legen som jeg skulle ta med en gang auraen kommer. Da slipper jeg unna den verste hodepinen og klarer meg greit selv om hodepinen kan sitte i et par dager.

Fått noen anfall på jobb, nå sist på fredag. Men klarer faktisk å fortsette å jobbe (i bhg) til tross for hodepinen. Hadde ikke klart det uten tablettene innabords.

Har heldigvis ikke så mange anfall, kan gå lang tid imellom.

Bruker cataflam, eller diclofenac kalium som er en billigere variant.

Høres ikke godt ut. Ta det opp med lege du. Vet at noen har effekt av koffeinpiller (tror de kan kjøpes reseptfritt!?), så kanskje det kan være en løsne f.

Jeg lider av kronisk migrene, og mange av symptomene du nevner er typisk når jeg får migreneanfall. Smerten blir ofte så sterk at jeg kaster opp. Blir sensitiv mot all lyd, lys og bevegelse, og paracet hjelper ikke.
Gå til legen og fortell om det. Du må da (måtte hvertfall jeg) fylle ut en migrenedagbok over tid med hyppighet, symptomer osv før du får diagnose på det. Så kan du få medisiner som hjelper :)

Jeg har slitt med kronisk hodepine i flere år, så det er ikke ukjent for meg. Men idag tror jeg jaggu at jeg har fått migrene i tillegg! :( det begynte med synsforstyrrelser, flimring foran øynene, spesielt det venstre, hadde problemer med å lese feks. Så gikk det litt over, så mista jeg følelsen i venstre arm. Så fikk jeg tidenes verste hodepine, som er like ille nå, 2 timer etter start. Har tatt 2 paracet som ikke hjelper en døyt.
Så hva tror dere som har migrene? Og Er det noe jeg kan gjøre med det? Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg snart :(

Er noe som heter kronisk migrene.
Ta kontakt med migreneklinikken på medi3:) de er flinke

Takk for svar igjen jenter :) er heldigvis bedre idag, så venter til onsdag med å snakke med legen.

Er allerede utredet på medi3 pga den kroniske hodepinen. Nå "vet" jeg jo at dette var migrene, så føler ikke jeg trenger ny utredning. Bare tabletter i første omgang, i tilfelle det kommer igjen. Så evt forebyggende senere om jeg plages.

Back
Topp