Migrene?

SophiasMamma

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
*MIA*
VIP
Har vært plaget med migrene tidligere, men ikke hatt behov for medisiner. Jeg har kunnet ta 600mg ibux når auraen kommer også har jeg sluppet hodevondten som oftest!
Hatt veldig hodepine de siste 3 dagene og legen på legevakten har skrevet ut imigran til meg! Men jeg er så skeptisk. Noen andre som tar imigran i sv.skapet?

Jeg har imigran mot migrene, men har ikke hatt behov for å ta det ennå. Men legen min har sagt det er greit at jeg tar det ved behov, men ikke mer enn nødvendig. Han sa forøvrig at imigran nesespray som er det jeg har, er en av de migrenemedisinene som er mest utprøvd på gravide, og at det ikke er registrert noe skadevirkninger av den, men at den ikke er utprøvd nok til at den får betegnelsen trygg for gravide ennå.
Vet ikke om det hjalp, men jeg må bare ta det hvis jeg får et skikkelig anfall, men forsøker jo så godt jeg kan å unngå det med å unngå ting jeg vet kan trigge det :)

Min migrene var ganske mild i sist svangerskap så jeg holdt den i sjakk med vanlig ibux/paracet, så jeg har ikke erfaring med å bruke imigran. Brukte mye migrenemedisin for 3-4 år siden, men det var ikke imigran. Husker ikke navnet. Håper du blir bedre snart! Hvis det er hormonbetinget migrene varierer sikkert både hyppigheten og styrken. Klem

Ville vært mer skeptisk til ibux i svangerskapet, for det er ikke anbefalt. Bedre med noe som man tror ikke er skadelig uten å være 100% sikker, enn noe man vet ikke er bra.

Hei! Universitetet i Oslo har en undersøkelse gående om migrene og medisiner under svangerskap og amming. Den er nettbaser og man er helt anonym :) Studien skal undersøke risikooppfatning, informasjonsbehov og holdninger til migrenemedisiner under svangerskap og amming, og man kan delta om man er over 18 år, er gravid eller har et barn på under 1 1/2 år, og har migrene :) Resultatene vil kunne bedre svangerskap- og barselsomsorgen for kvinner med migrene i fremtiden. Sjekk det ut på http://bit.do/mimega eller på facebook/mimegastudien :)

Jeg har ikke tatt det, men har slitt med mye hodepine under denne graviditeten. Lenge siden jeg har hatt anfall utenom dette svangerskapet, men var mye plaget med migrene når jeg var yngre. Det er ikke akkurat noe behagelig :/

Jeg tar Zomig nasal, hadde ikke overlevd uten. Paracet fungere absolutt ikke.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også sykt vondt i hodet, men har ikke tatt noe. Får heller tåle smerten :p

Jeg tar ingenting for det! Paracet hjelper ikke, å jeg tør ikke ta imigran, som jeg fikk på resept på legevakten! Får heller vente til neste svangerskapskontroll på onsdag.

God bedring! :)

Man får kjøpt sånne migrene relief tror jeg de heter. Kjøpes på apoteket og er en slags kald lapp man legger på pannen. Slet mye med migrene i forrige svangerskap og brukte det da. Gir selvsagt ikke samme virkning som migrene tabletter men er en alternativ løsning ihvertfall:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp