Migrene...

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Nån som veit nåkka om det?

Eg e plaga av og tell med at synet mett i svækka, spesielt sidesynet. Også får eg en dundranes/pulseranes hodepine!

Også får eg ont i auan og ei stekkanes smerte bak auan...

Lur på om det e migrene, ha hatt det 2-3 gang i mnd, var i 12 tima....

Syns det bi ltt værre før kvar gång....men føreløbi funk det med paracet!

Mora mi e veldig palga med det samme, og ho bi totalt utslått! og det ha ho vøre plaga med i 15-16 år no...og ho vart værre å værre etterkvart!

Håp at eg ikje bi like plaga som ho...smærtestillende funger ikke på ho længer!

Nån som veit nåkka om det?

Eg e plaga av og tell med at synet mett i svækka, spesielt sidesynet. Også får eg en dundranes/pulseranes hodepine!

Også får eg ont i auan og ei stekkanes smerte bak auan...

Lur på om det e migrene, ha hatt det 2-3 gang i mnd, var i 12 tima....

Syns det bi ltt værre før kvar gång....men føreløbi funk det med paracet!

Mora mi e veldig palga med det samme, og ho bi totalt utslått! og det ha ho vøre plaga med i 15-16 år no...og ho vart værre å værre etterkvart!

Håp at eg ikje bi like plaga som ho...smærtestillende funger ikke på ho længer!
Høres ut som migreneanfall ja.
Jeg har det en sjelden gang med slik aura på forhånd. Det er skikkelig guffent.
Men det finnes smertestillende som er fine å ta når man kjenner at det starter! Ta en prat med legen :D

Kan høres ut som en form for migrene ja!
Men her funker IKKE paracet i det heletatt ved migreneanfall :confused:
Må ta en smeltetablett under tungen, kvalmestillende og krype til køys! Da går det som regel over iløpet av et par timer, men da har jeg også "hangover" dagen etterpå :eek:

Bestill deg en legetime du, så finner dere nok utav det! Har du mer enn 3 anfall i måneden anbefaler ofte legen forebyggende medisiner ;)

Ja, eg sku sekkert ha tatt meg ein tur....
Men føl ikje at eg bi så utslått som mange ainner bi. Men tørl ikje sterkt lys, eller høge lyda, Men funger godt med smertestillende....den eineste forvarlse eg får e det at eg møst side synet, eller det bi tåkak, og får sånn streka framfor auan som og e uklar...

Ja, eg sku sekkert ha tatt meg ein tur....
Men føl ikje at eg bi så utslått som mange ainner bi. Men tørl ikje sterkt lys, eller høge lyda, Men funger godt med smertestillende....den eineste forvarlse eg får e det at eg møst side synet, eller det bi tåkak, og får sånn streka framfor auan som og e uklar...
Vel, de tegnene er jo klare migrenetegn uansett da! Og finnes jo maaaaange ulike typer migrene ;)

Jeg har samme greiene, men fikk ikke migrenediagnosen etter legesjekk. Fikk beskjed om å ta synstest også, noe jeg skal ta igjen så fort jeg får råd til det. Kjenner at masse lys og pc-stråling er en trigger..
Om synet ikke er noe særlig så kan anstrengelsen med å se bra slå ut som store hodesmerter, på lik linje med muskelknuter o.l i nakkeregionen.
Håper du finner ut av det iallfall!:) Ikke noe særlig å gå rundt i dårlig form.

Jeg har samme greiene, men fikk ikke migrenediagnosen etter legesjekk. Fikk beskjed om å ta synstest også, noe jeg skal ta igjen så fort jeg får råd til det. Kjenner at masse lys og pc-stråling er en trigger..
Om synet ikke er noe særlig så kan anstrengelsen med å se bra slå ut som store hodesmerter, på lik linje med muskelknuter o.l i nakkeregionen.
Håper du finner ut av det iallfall!:) Ikke noe særlig å gå rundt i dårlig form.

Ja, ha og hørt at man kan få mirgene av at man har dårlig syn, men eg ha akkurat tatt syns-test, og eg bruk lese/kjøre brilla....ha brukt det i ca 6 mnd no. Så det e ikej at eg har dåle syn værtfall sian eg bruk brilla tell vanele :)

Ska ta å få meg en lege time og høre ke de trur!
Sku ha ønska eg kunn ha hjølpa mammaen min med hennes problem :/ På ho så bit ikje medesina, og ho ha vøre på sekkert 100 utredninger snart, og de finn ikje ut av det...nån sei at det e migrene ainner sei at det e nå ainna...
Men eg trur rett å slætt ho har kraftig migrene og kansje uta den sjeldner typen som kaller klase-migrene

Eg hold på å les om førskjellige behandligner på nette, som eg ska vis ho, så kansje ho finn nåkka ho ikje ha prøva enda :)

Ja, ha og hørt at man kan få mirgene av at man har dårlig syn, men eg ha akkurat tatt syns-test, og eg bruk lese/kjøre brilla....ha brukt det i ca 6 mnd no. Så det e ikej at eg har dåle syn værtfall sian eg bruk brilla tell vanele :)

Ska ta å få meg en lege time og høre ke de trur!
Sku ha ønska eg kunn ha hjølpa mammaen min med hennes problem :/ På ho så bit ikje medesina, og ho ha vøre på sekkert 100 utredninger snart, og de finn ikje ut av det...nån sei at det e migrene ainner sei at det e nå ainna...
Men eg trur rett å slætt ho har kraftig migrene og kansje uta den sjeldner typen som kaller klase-migrene

Eg hold på å les om førskjellige behandligner på nette, som eg ska vis ho, så kansje ho finn nåkka ho ikje ha prøva enda :)
Akupunktur skal visstnok kunne hjelpe på slik kronisk migrene!

Jeg har hatt migrene i noen år nå, å det er helt forferdelig. Jeg fikk det vel første gang som 16-17 åring. Føler selv det bare har blitt verre og verre. Jeg er ikke noe særlig glad i tabelletter så fikk en slags nesespray som skulle hjelpe, men den turte jeg aldri å ta. I starten gikk jeg ofte med migrene i timesvis, til jeg ble kvalm og spydde av smerten fordi tabelletter var ikke aktuelt. Jeg gikk etterhvert over til ibux og paracet - samtidig. Men føler ikke noe hjalp, heldigvis har jeg startet med flytende ibux å den pleier å funke om jeg tar den tidlig. Ellers er hele dagen ødelagt.
Min mor har faktisk også migrene - såkalt "helgemigrene" - får det somregel hvis hun sover forlenge. Jeg får det mest av stress føler jeg, stiv nakke hjelper ikke på heller :/

Håper det ikke blir verre for der, og at det vil holde med paracet :-) Men er dessverre slik at det kan vare i utallige timer :(

Jeg har hatt migrene i noen år nå, å det er helt forferdelig. Jeg fikk det vel første gang som 16-17 åring. Føler selv det bare har blitt verre og verre. Jeg er ikke noe særlig glad i tabelletter så fikk en slags nesespray som skulle hjelpe, men den turte jeg aldri å ta. I starten gikk jeg ofte med migrene i timesvis, til jeg ble kvalm og spydde av smerten fordi tabelletter var ikke aktuelt. Jeg gikk etterhvert over til ibux og paracet - samtidig. Men føler ikke noe hjalp, heldigvis har jeg startet med flytende ibux å den pleier å funke om jeg tar den tidlig. Ellers er hele dagen ødelagt.
Min mor har faktisk også migrene - såkalt "helgemigrene" - får det somregel hvis hun sover forlenge. Jeg får det mest av stress føler jeg, stiv nakke hjelper ikke på heller :/

Håper det ikke blir verre for der, og at det vil holde med paracet :) Men er dessverre slik at det kan vare i utallige timer :(
hvorfor tørr du ikke å ta migrenemedisin??? Det er jo så unødvendig å plages SÅ med migrene når det finnes gode medisiner som gjør at dagen ikke blir ødelagt ;)
Nesesprayen er jo så kjekk, for den går rett opp i hodet og gjør at blodårene som trekker seg sammen, og skaper smertene, slapper av og utvider seg igjen så smertene forsvinner ;) Den virker HELT lokalt og gir svært lite bivirkninger!

hvorfor tørr du ikke å ta migrenemedisin??? Det er jo så unødvendig å plages SÅ med migrene når det finnes gode medisiner som gjør at dagen ikke blir ødelagt ;)
Nesesprayen er jo så kjekk, for den går rett opp i hodet og gjør at blodårene som trekker seg sammen, og skaper smertene, slapper av og utvider seg igjen så smertene forsvinner ;) Den virker HELT lokalt og gir svært lite bivirkninger!

Husker ikke hva det var, er så alt for mange år siden. :P Jeg tenkte nok at det var som smertestillende, ikke slik som du forklarer. At nesespary kunne funke, kunne jeg ikke skjønne hehe :P Men jeg vet nå at det er slik som du sier, men har ikke vært til lege med det siden første gangen. Glad flytende ibux funker greit nå :) Å unngå stress og anspenning, og masse drikke! :D

Husker ikke hva det var, er så alt for mange år siden. :p Jeg tenkte nok at det var som smertestillende, ikke slik som du forklarer. At nesespary kunne funke, kunne jeg ikke skjønne hehe :p Men jeg vet nå at det er slik som du sier, men har ikke vært til lege med det siden første gangen. Glad flytende ibux funker greit nå :) Å unngå stress og anspenning, og masse drikke! :D
aha, DA skjønner jeg ;)
Har også hatt stressindusert migrene! Etter at Hermine ble født forsvant det heldigvis, nå kan jeg ha skikkelig kraftig hodepine i perioder, men å ta smertestillende tidlig nok og slappe av fungerer stort sett fint :)

Back
Topp