Migrene

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Etter at jeg ble gravid, har jeg begynt å få migrene opptil flere ganger i uka. Før jeg ble gravid, har jeg kun opplevd dette én gang i hele mitt liv. Det begynner med synsforstyrrelse, som blir større og større. Det tar kanskje 20 minutter, og så er det borte igjen. Får litt hodepine, men ikke mye. Jeg lurer på hva deres erfaring er med migrene? Jeg kan veldig lite om det, og har aldri blitt medisinert for det. Håper selvfølgelig at dette problemet ikke varer hele svangerskapet :-( Det er allerede utrolig slitsomt!!!

Jeg får migrene om jeg ikke sover,drikker og spiser jevnt.Forrige svskap husker jeg ikke om jeg hadde myr hodeverk,men etter jenta var født slapp jeg hodeverk i hele 6 mnd Hormoner i forandring.Men er du sikker på det er migrene?den pleier ikke akkuratt forsvinne av seg selv så lett...
Jeg er plaget med en jevn ettermiddags hodeverk om dagene,heldigvis ikke så kraftig at jeg ikke fungerer

Jeg har en del vondt i hodet når jeg er gravid. men lagt fra migrene, så kan bare bytte for deg.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Jeg har migrene, men har aldri opplevd å få anfall i svangerskapene. Håper det blir sånn denne gangen også. Når man er gravid skal man helst ikke bruke migrenemedisin, da det er veldig sterke medisiner, så da er det å greie seg med paracet. :-/
Anbefaler deg å nevne det for legen din, blir du veldig plaget må de kanskje se på om du faktisk trenger noe forebyggende.
Prøv å finn ut hva som utløser anfallene, hos meg er det lite søvn, lite mat, lite drikke og stress som utløser, så er blitt mye flinkere til å unngå disse tingene. Migrene er det verste.....

Håper du finner ut av det og at det går over. Klem til deg.

2 små + spire <3

Kanskje du har behov for mer væske nå som du er gravid? Kanskje blodtrykket ditt spiller en rolle også? Greit å sjekke :)

app! Venter nr 3 :) 15.02

Takk for gode råd. Jeg er ganske sikker på at det er migrene, siden mamma har det. Hun får heller ikke mye vondt i hodet, men har samme synsforstyrrelser, eller aura som det kanskje heter. Det er som når man stirrer rett på sola og deretter ser på noe annet, bortsett fra at det ser ut som et vannmerke i synsfeltet som blir større og større. Det er så ille at jeg ikke klarer å lese tekst på papir eller dataskjerm. Det er mer plagsomt enn noe annet. I dag fikk jeg mer hodepine enn jeg vanligvis får, men ikke så ille at jeg ikke fungerer. Har snakket med legen, men det eneste han snakker om er sykemelding. Jeg er ikke så keen på det. Får dårlig samvittighet av sånt.

Skal ikke legge skjul på at jeg til tider har en stressende jobb. Jeg innrømmer også gjerne at jeg har vært kjempedårlig på å få i meg næring. Spiser som regel noen knekkebrød til frokost. Deretter noen brødskiver til lunsj. Middag senere på dagen. Og så slukner jeg før jeg får i meg mer for dagen.

Det eneste jeg vet jeg kanskje reagerer på er parfyme. Kan få vondt i hodet av det, men om det er med på å utløse anfall, er jeg mer usikker på. Jeg tenker at det kanskje er mer stressrelatert + spent muskulatur i nakken?!

03.02.2014 <3

Sent from my iPad

Symptomene høres ut om migrene, men den forsvinner ikke av seg selv hvertfall ikke så fort. Har hvertfall aldri jeg opplevd. Paracet og lignende fungerer ikke. Kun migrene medisiner. Bank i bordet jeg har til nå ikke hatt migrene i mine svangerskap og håper jeg ikke får det heller for jeg nekter å ta migrene tabletter og jeg kommer til å dø;(
Men ihvertfall, det kan komme av søvnrytmen, lavt blodsukker: spis ofte også mellom måltider. Ikke så lang tid mellom måltidene. Hvis du har fått i deg for lite væske. Enkelte ting man spiser som f.eks sjokolade. Jeg er veldig plaget med morgen migrene f. Eks hvis jeg sover mere enn det jeg pleier eller stress migrene. Hvis jeg er stresset og slapper jeg av etterpå og så får jeg garantert migrenen og det er så slitsomt ;(
Jeg får også migrene hvis kroppen sier til meg midt på dagen at jeg er trøtt og jeg ikke sover, kan jeg få migrene par timer etterpå. Utrolig slitsomt når jeg er på jobb ;(
Hør med legen din, kan være andre årsaker. Men du kan jo prøve litt for å se hva som utløser det ;)
Lykke til

Jenta mi født 17.07.07❤
Venter nr 2 13. Februar 2014❤

Jeg har ved to anledninger opplevd å kun få auraen, for så å ikke få hodepine i det hele tatt. Aner ikke hvorfor det ble sånn når jeg vanligvis får skikkelig vondt i hodet etter aura, men legen min sa det var normalt. Migrene kommer i mange varianter, men pris deg lykkelig så lenge du slipper den intense hodepinen.

2 små + spire <3

Pleier ikke ha det. Fikk det sist sv.skap av sjokolade.

Ga seg når babyen var utw. Hadde det vel 1 gabg mår snuppa var 4 uker

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 /01.03.2014 ♥

Vanlig smertestillende fungerer heller ikke på meg, når jeg først får litt vondt i hodet. Jeg tror nok migrene oppleves forskjellig, og jeg kan ikke skjønne hva annet det skulle være om det ikke er migrene.

Men jeg skal prøve å bli flinkere på å få i meg nok væske, og småspise mer når jeg er på jobb + prøve å stresse mindre. Ellers vet jeg at blodrykket mitt er helt perfekt. Målte det hos legen sist. Får bare prøve å se om jeg kan forebygge det selv.

Etter at jeg ble gravid, har jeg begynt å få migrene opptil flere ganger i uka. Før jeg ble gravid, har jeg kun opplevd dette én gang i hele mitt liv. Det begynner med synsforstyrrelse, som blir større og større. Det tar kanskje 20 minutter, og så er det borte igjen. Får litt hodepine, men ikke mye. Jeg lurer på hva deres erfaring er med migrene? Jeg kan veldig lite om det, og har aldri blitt medisinert for det. Håper selvfølgelig at dette problemet ikke varer hele svangerskapet :-( Det er allerede utrolig slitsomt!!!

Jeg har samme type migrene som du refererer til her, med synsforstyrrelser etterfulgt av en enorm hodeverk hos meg. Har hatt migrene siden før jeg kan huske... Var vell 6-7 år! Hos meg ble det betydelig bedre av hyppige besøk hos kiropraktor enstund. Føler virkelig med deg! Håpe du slipper det hele svangerskapet.

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Jeg har samme type migrene som du refererer til her, med synsforstyrrelser etterfulgt av en enorm hodeverk hos meg. Har hatt migrene siden før jeg kan huske... Var vell 6-7 år! Hos meg ble det betydelig bedre av hyppige besøk hos kiropraktor enstund. Føler virkelig med deg! Håpe du slipper det hele svangerskapet.

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Takk for gode ord. Håper jeg slipper det jeg også... men får bare se det ann. Jeg var utrolig svimmel i går også, før jeg fikk migrene. Kanskje det er et slags varsel??

Migrene igjen i dag :-( Buhu *klage klage*

Eg har hatt migrene i mange år og det starter alltid med aura/synsforstyrrelser før eg får en grusom hodeverk som varer alt fra noen timer til et døgn. Under første svangerskap slapp eg migrenen helt og under andre svangerskap hadde eg akkurat som du beskriver kun aura/synsforstyrrelser. Det hadde eg relativt ofte en periode men det ga seg etterhvert. Husker ikke hvor lenge, noen måneder men ihvertfall ikke hele svangerskapet! Legen sa at det var helt "normalt" å kunne få aura uten hodepine etterpå.

Denne gangen har eg kun hatt et anfall sålangt så håper eg slipper like bra som første gangen. Håper det gir seg snart for deg! God bedring!

Migrene i svangerskapet eller ammeperioden? eller ble du bedre/værre i denne perioden? Vi vil høre dine erfaringer, holdninger, informasjonsbehov og risikooppfatning om migrene og migrenemedisiner i svangerskap og ammeperioden Du er helt anonym og du kan vinne et gavekort på 4000,- http://bit.do/mimega

Jeg har forresten ikke hatt migrene nå på flere uker (jeg husker ikke forrige gang?!) Hurra for det!!

Jeg var plaget med migrene før. Men da jeg gikk gravid med min sønn (født i 2009) så forsvant anfallene og jeg har ikke hatt et eneste siden. Jeg får i blant "flasha" men da uten hodepinen i etterkant..

Back
Topp