Migrene

• Trådstarter Trådstarter *Nyperose*
  • Opprettet Opprettet
N

*Nyperose*

Guest
Noen andre som sliter med migrene i svangerskapet? Jeg får migrene hver gang jeg er gravid og siden forrige søndag har jeg hatt 5 migreneanfall :-/ litt slitsomt. Håper virkelig ikke jeg får det så ofte frem mot termin, da kommer jeg til å bli gal. Har det bare når jeg er gravid da, har ikke hatt anfall utenom graviditet siden jeg var ungdom, så tydelig at det kommer av hormoner.

Jeg var svært plaget av migrene da jeg var liten og når jeg var i 20 åra. Anfall hver gang jeg fikk mensen, og hadde konstant hodepine i 2 uker. Jeg får fortsatt lett hodepine, men ikke i nærheten av sånn det har vært. Har hatt noe hodepine i svangerskapet, men ikke så mye jeg kan klage over.

Det der er noe dritt, og jeg ønsker deg god bedring :)

Takk, jeg er heldigvis ikke så hardt rammet, men hvert anfall starter med synsforstyrrelse og det er det verste syns jeg :-/

Jeg hadde kvalme og oppkast husker jeg , men det begynner å bli noen år siden sist nå. Jeg kastet som regel opp en dag el 2, og resten av tiden gikk jeg helt i ørska. Jeg må si at da jeg slutta å røyke for snart 2 år siden har hodet mitt blitt myye bedre.

Da jeg var liten kastet jeg opp husker jeg, nå blir jeg bare veldig kvalm, men klarer ikke kaste opp. Så bra det hjalp å slutte å røyke da, migrene er helt grusomt å ha.

Jeg er meget plaget med migrene til vanlig.
Og har fast forebyggende medisin og akutt medisin.
Men i svangerskapet så har jeg ikke turt å ta noen av delene, så enkelte dager her, så ligger jeg nede i kjellern på soverommet med vinduene dekt for av svarte pledd og hodet under dyna :/
Nå har jeg ikke hatt så ofte under svangerskapet, for jeg har vært veldig nøye med mye vann, spise jevnt og legge meg og stå opp til samme tid hver dag :)
Men hender seg jo den kommer uansett og da er jeg hjelpesløs, for da tåler jeg hverken lys eller lyder uansett hvor lite det er.

Kan inte helt tänka mig hur det är - har bara haft "vanlig" huvudvärk.
Goda tankar till dig och god bättring!

Har ikke det nei.. Men håper du ikke får alt for mye frem til fødsel!! :)

Back
Topp