migrene

ingerh90

Betatt av forumet
Februarlykke 2015
er d fler som er plaga m hueverk i svangerskapet? var så mye kvalm i begynnelsen.men d ga seg. men de siste ukene har eg fått skikkelig hueverk og da kaster eg opp også.. får d nesten annen hver uke og da har eg d i tre dager nesten. er heilt grusomt.og ikke kan eg ha mer fravær.siden eg ska ta fagprøve i juni. og var så mye vekk i begynnelsen pga kvalme. så pressa meg så mye på jobb i d siste .kjempe dårlig. springer mer t doen. og håper bare eg ikke får denna huverken når eg ska ta fagprøva:(

ligger t familien d m migrene.så kan vell være d. men kan jo også være svangerskapet. er vell ikke stort å gjøre m?

uffda! ja d er ikke noe godt...var som sagt sykmeldt i begynnelsen.men føler eg ikke kan mer eller være noe borte siden eg snart ska ta fagprøva. men er grusomt på jobb når d er sånn:/ men ska ta fagprøva i begynnelsen av juni. og etter d skal eg skikkelig slappe a.

kan komme av at eg stresser og.så prøve slappa a litt mens eg kan. men bestemora mi hadde d så ille at ho gikk m migrene hver dag på skolen som lita.og alle de tre tantene mine,mamma og søskna mine har d- så slipper vell ikke unna denna eg heller. ho ene søstra mi hadde d likt som meg så slapp d taket etter svangerskapet:) håpe d gjør på mg og

Prøv å drikk litt cola når du bynner å få vondt i hodet i tilegg til MASSE MASSE vann,,,fikk det tipset av legen min,,,cola gjorde at det blir litt bedøvende på en måte,,,har fungert til  meg

tusen takk fot tipset fra alle sammen. da skal jeg jammen bli flinkere til å drikke vann. har nok ikke vært veldig flink til dette

Jeg har vært en del plaget med sterk hodepine, men skikkelig migrene har jeg hadt "bare" engang.

Hadde ca 3 mndr med nesten konstant hodeping eller migrene, menhar heldigvis gitt seg nå, bank i bordet... Sliter med kronisk migrene til vanlig o sist jeg var gravid hadde jeg knapt migrene en eneste gang (hadde vel ca 4-5 anfall til sammen hele svangerskapet) så jeg håpet det skulle bli slik denne gangen også men det gjorde det ikke. Håper dog at det holder seg borte resten av svangerskapet nå da.

Å drikke mye vann har ingen effekt hos meg når det kommer til migrene, det kan hjelpe mot vanlig hodepine men ikke migrenen. Cola kan faktisk framprovosere migrene også men det finner du vel fort ut om det skulle gjøre. Ellers er det andre matvarer som kan føre til migrene, men man er jo også mer utsatt for migrene når man er gravid pga økt blodmengde og hormoner. [&o]

JA!! Jeg er en av de få som faktisk kan si at jeg ALDRI har hatt vondt i hodet før! TIL NÅ!! Den siste uka har vært forferdelig.. MÅ ha solbriller når jeg går ut, hvis ikke griner jeg!!! FÆLT[:'(]

uff er hvertfall heilt grusomt. nå har eg hatt ett par dager uten. og d har vært deilig. men kommer som regel etter ei vekes mellomrom.kanskje noen matvarer eg bør holde meg unna?:/ melk har eg hørt kan fremkalle hodepine. og eg som har spist mye sjokolda denna påska. hadde to dager i begynnelsen a påsk m skikkelig migrene.og da hadde eg fått i meg sjokolade., da lå eg bare kassta opp heile kvelden

tuuuusen takk for rådet:) d skal jeg jammen meg prøve:) 

Back
Topp