Migrene og IVF

Gravid

Glad i forumet
Himmelbarn
Julibarna2024☀️
Har noen som har migrene fra før av opplevd hyppigere anfall i forbindelse med IVF? Skal ha lang protokoll, og har migrene nesten hver uke fra før av

Last edited:
Har noen som har migrene fra før av opplevd hyppigere anfall i forbindelse med IVF? Skal ha lang protokoll, og har migrene nesten hver uke fra før av
Jeg opplevde det samme , hadde ikke super hyppig migrene før (kanskje annenhver måned om jeg hadde uflaks) men mens jeg var på nedregulering så økte anfallene til flere ganger i uken, gikk over for min del da jeg begynte på gonal-f (stimulering) men var jo 3uker med migrene ofte før det . Dessverre en bivirkning av lang protokoll.

Helt sinnsyk hodepine (migrene) nå gjennom uke 2 med Synarela. Kom ca samtidig som mens, og har heldigvis begynt å gi seg nå som mensen snart er over.
Får beskjed om at man kan ta Paracet, men det hjelper jo ikke på migrene.

Dette bekymrer meg litt…. Jeg har migrene, men har nesten ingen anfall lenger. Nå skal jeg over på lang protokoll, og leser at det er vanlig å få hodepine (som ikke bekymrer meg så lenge det ikke er migrene anfallene). Min lege sa at hvis man ble veldig plaget av symptomer på lang protokoll kunne man få østrogen, men de lurer på om jeg har endometriose så da er jo ikke østrogen det beste akkurat. :smiley-ashamed004

Jeg fikk beskjed om at hvis jeg var veldig plaget av migrenene så kunne jeg bruke migrene medisin jeg har fått selv om de ikke er anbefalt for gravide, men siden man ikke er gravid enda da så mente de det skulle gå fint.

Jeg har migrene. Hadde kort protokoll , med sprøyter i lav dose. Hadde ikke sagt noe om migrene men tror de var varsomme mtp overstimulering. Har ikke fått et eneste anfall. Men skal sies at jeg var sykmeldt (ble dårlig av medisinene) så kunne ta ting litt med ro.

Back
Topp