Migrene og handicapbevis? Noen med erfaring?

Bero91

Andre møte med forumet
Hei. Beklager på forhånd, langt innlegg! Men jeg setter stor pris på om noen gidder å lese.

Skriver her for at jeg ikke finner noe om det andre plasser på nettet når jeg søker.

Jeg har kronisk migrene. Har 4-5 anfall i uka, og i tillegg har jeg så og si daglig spenningshodepine. Har prøvd ut mye smertestillende og forebyggende medisiner. Venter nå på behandling med botox.

Per dags dato er jeg 40% i jobb. Ønsker selvfølgelig å jobbe mer, og gjerne 100%. Men som situasjonen er nå går det ikke. Jobber på kontor med høy stressfaktor..
Det som er problemet er at kollektivtransport er en trigger for migrenen min. Alt av lukter og støy er en dårlig kombo. På jobb har vi kun parkeringsplasser med avgift. Frem til nå har jeg kjørt til jobb, og det fungerer veldig bra. Da unngår jeg buss og samt at jeg vet jeg kommer meg hjem raskt dersom migrenen kommer.. men som det er i dag blir jeg ruinert av det.
Tillitsvalgt anbefalte meg å søke om handicapbevis. Men jeg føler det blir litt feil. Jeg er jo ikke forflytningshemmet. Jeg har lest at man ikke trenger å parkere på HC plass, men lell.

Så til spørsmålet mitt: Er det andre med migrene som har HC bevis?
 
Jeg har migrene men ikke HC bevis:)
Langt fra så hardt rammet som deg, jobber 100% og 1-2 anfall i måneden.
Dersom det forenkler din hverdag på jobb ville jeg ha søkt!:)
 
Du har kjørt til jobb fordi du ikke kan ta kollektiv, men lurer på om du skal søke HC bevis for å kunne stå på HC plass og dermed ikke betale avgift? Tror ikke jeg helt forsto...
 
Back
Topp