Migrene og graviditet

USbaby

Blir kjent med forumet
Noen flere her som har migrene?

Selv har jeg hele pakken, aura, hodepine og oppkast.

Hadde håpet jeg var en av de som «mistet» migrenen når jeg ble gravid, men har dessverre hatt mye mer enn jeg pleier.

Lurer på om det kommer i forbindelse med slitenheten.

Noen andre med erfaring fra nå eller tidligere?

Jeg er mye plaget med migrene, spesielt rundt eggløsning og mensen. Derfor er jeg ganske redd for at det kommer til å bli ille nå, men så langt har jeg ikke hatt migrene en eneste dag! *bank i bordet*

Jeg har vært sykemeldt siden uke 5 pga hyppige migreneanfall etter jeg ble gravid. Kjenner det kommer med en gang jeg har gjort litt for mye. Jeg er heldigvis ikke plaget med aura og oppkast, kun en hest som sparker meg i hodet hver gang jeg beveger meg. Nå er jeg i uke 9 og hodet er litt bedre, men kvalmen og trøttheten har overtatt med full styrke:hungover:
Hadde oftere migrene i forrige svangerskap også, men ikke på langt nær så ille som nå! Da klarte jeg å jobbe med tilrettelegging

Jeg har vært sykemeldt siden uke 5 pga hyppige migreneanfall etter jeg ble gravid. Kjenner det kommer med en gang jeg har gjort litt for mye. Jeg er heldigvis ikke plaget med aura og oppkast, kun en hest som sparker meg i hodet hver gang jeg beveger meg. Nå er jeg i uke 9 og hodet er litt bedre, men kvalmen og trøttheten har overtatt med full styrke:hungover:
Hadde oftere migrene i forrige svangerskap også, men ikke på langt nær så ille som nå! Da klarte jeg å jobbe med tilrettelegging
Uff! Det jeg er redd for!
Tøft med migrene når det gjerne nå kommer på toppen av kvalme. Føler meg veldig langt nede :grumpy:
Var det mye gjennom hele i ditt forrige? Eller mest starten?

Uff! Det jeg er redd for!
Tøft med migrene når det gjerne nå kommer på toppen av kvalme. Føler meg veldig langt nede :grumpy:
Var det mye gjennom hele i ditt forrige? Eller mest starten?
I forrige var det mest fra uke 7-9 om jeg ikke husker feil. Ellers var det ikke så ille.
Nå klarer jeg stort sett å begrense anfall med å ta det veldig med ro. Ble sykemeldt ut oktober i dag, så håper jeg det blir bedre snart

Sniker litt.
Jeg har plagdes myyye med migrene tidligere, men nesten ingenting de siste årene. Og det slår plutselig inn i perioder i graviditeten når jeg ikke er flink nok til å sove eller ta en lur når jeg blir sliten. Hvile er alfa omega!

Back
Topp