Migrene og gravid

Mye vil ha mer...

Betatt av forumet
Jeg har slitt med migrene i 8 år nå og har brukt relpax frem til nå. Legen foreskrev sumatriptan istedet nå som jeg er gravid. Har dere noen erfaring med den? Jeg våknet selvsagt med ett dundrende hode i dag og har fryktelig lyst til å ta migrenemedisin for å få litt lindring, men jeg er jo kjemperedd for at det kan skade frøet... :sorry: Har dere noen erfaringer med sumatriptan og graviditet? Og hvordan er effekten i forhold til Relpax?
 
Sniker fra november.
Jeg bruker sumatriptan, og fikk beskjed om å være forsiktig med det i graviditeten av jordmor, mens legen sa jeg kunne bruke det. Det er forsket litt på, og det står at man kan bruke triptaner i graviditeten og at det er trygt for fosteret, men skjønner veldig godt skepsisen din. Jeg hadde et par anfall helt i starten av graviditeten, kom meg gjennom det med Paracet, men var helt sengeliggende da det sto på. Etter det har jeg vært helt migrenefri resten av svangerskapet, og det har vært helt fantastisk! Er spent på om det kommer fort tilbake når jeg har født. Krysser fingrene for at du også får det lettere etterhvert.
 
Brukte det sporadisk i sist svangerskap. Frisk og fin gutt. Er du nervøs kan du jo be om henvisning til nevrolog?
 
Sniker fra november.
Jeg bruker sumatriptan, og fikk beskjed om å være forsiktig med det i graviditeten av jordmor, mens legen sa jeg kunne bruke det. Det er forsket litt på, og det står at man kan bruke triptaner i graviditeten og at det er trygt for fosteret, men skjønner veldig godt skepsisen din. Jeg hadde et par anfall helt i starten av graviditeten, kom meg gjennom det med Paracet, men var helt sengeliggende da det sto på. Etter det har jeg vært helt migrenefri resten av svangerskapet, og det har vært helt fantastisk! Er spent på om det kommer fort tilbake når jeg har født. Krysser fingrene for at du også får det lettere etterhvert.
Tusen takk for svar. :Heartred Ja det er jo typisk når det havner på en lørdag og alle tre barns er hjemme. Det finnes ikke en stille krok i hele huset føler jeg. :wtf: Jeg måtte til slutt krype til korset da alt jeg fsnt pp nett tyder på at det er trygt ihvertfall i første trimester. Jeg håper jeg blir like heldig som deg og slipper dette så ofte i svangerskapet. Legen min sa også at det er trygt, men jeg stoler jo ikke på han i det hele tatt desverre etter at han allerede gjentatye ganger har gjort store feil med medisinene mine pga lavt stoffskifte. Dette er feil som ville skadet både meg og fosteret, så jeg er redd for å høre på han nå:dontknowJeg får heldigvis ny lege om 3 uker. :wav
 
Du kan også spørre på trygg mammamedisin ❤️
 
Brukte det sporadisk i sist svangerskap. Frisk og fin gutt. Er du nervøs kan du jo be om henvisning til nevrolog?
Takk for svar. Jeg håper jeg skal slippe å bruke det så ofte, for jeg liker det ikke. Men jeg må jo klare å fungere sammen med de tre barna jeg har utenfor magen også:sorry:
 
Back
Topp