Migrene og fryseforsøk

Bkno1309292

Første møte med forumet
Hei, etter mange år med prøving ble jeg endelig gravid ved fryseforsøk.
Er 6 uker på vei og skal gå på cyklogest og progynova til uke 10.
Problemet er at jeg har fått daglig migrene som bare blir verre og verre... jeg mistenker at progynovaen er med på å forverre situasjonen, men kan jo også være endringer i kroppen....
Klinikken har sagt at jeg kan ta migrene medisin, men jeg stresser jo litt av det også, redd for å miste...
Noen som har lignende erfaringer og tips?? Mulig å bytte progynova med noe annet???
Syns det er vanskelig å være klagete og syk, når jeg burde være lykkelig for at drømmen endelig går i oppfyllelse:(

Screenshot_20210511_225700_com.google.android.apps.docs.jpg Screenshot_20210511_225706_com.google.android.apps.docs.jpg

Legger ved fil fra St. Olavs i Trondheim ang. hva man kan ta av medisiner i svangerskapet. Har selv kronisk migrene før svangerskap og i svangerskap. Var kjempe dårlig første trimester og ut i andre. Nå i tredje er jeg bedre. Fikk botox forebyggende første trimester. Også har jeg fått lov å ta anfallsmedisn /paracet 2 dager i uka. Anbefaler deg å snakke med lege eller nevrolog for å høre hva slags forbyggende du kan ta.

Hva gjorde du de dagene du ikke tok medisiner da?? Jeg ligger på et mørkt rom og spyr helt til jeg sovner av utmattelse, tror ikke det er bra heller....

Vis vedlegget 356370 Vis vedlegget 356371

Legger ved fil fra St. Olavs i Trondheim ang. hva man kan ta av medisiner i svangerskapet. Har selv kronisk migrene før svangerskap og i svangerskap. Var kjempe dårlig første trimester og ut i andre. Nå i tredje er jeg bedre. Fikk botox forebyggende første trimester. Også har jeg fått lov å ta anfallsmedisn /paracet 2 dager i uka. Anbefaler deg å snakke med lege eller nevrolog for å høre hva slags forbyggende du kan ta.

Jeg lå på mørk rom selv. Med kjølepakning i panna.
Kastet heldigvis ikke opp, men slet med moderat svangerskapskvalme så tok afipran 3 ganger om dagen, det hjalp litt.
Ville snakket med lege om kvalmestillende evt. sjekket om du må legges inn å få intravenøst så du ikke blir dehydrert siden du kaster opp så mye.
Botox hjalp litt å, så anfallene var ikke så kraftige som de pleide heldigvis.

Back
Topp