Migrene og amming?

Agnete

Forumet er livet
Jeg har migrene, og har prøvd paracet og ibux til ingen nytte.
Jeg får ikke lagt meg til å sove på dag eller natt. Hva kan lindre? Noen forslag?
Er tom for imigran, men den kan vel uansett ikke brukes under amming?

Nei immigran kan nok ikke brukes.
Men er ikke helt sikker.

Er det spenninger i nakken som kan gjøre det tror du?
Hva med en ispose på nakken? Kanskje det lindrer litt?

Imigran kan man helt fint bruke mens man ammer. Jeg sliter ekstrem med migrene og ble mye verre under graviditeten, amming og etterpå.

Sjekk www.relis.no

Evt kan du også kontakte tryggmammamedisin.no som svarer utelukkende på spørsmål om medisner under graviditet og amming. De er fantatisk flinke! (Samme personen som står bak Relis.no)

Jeg har migrene, og har prøvd paracet og ibux til ingen nytte.
Jeg får ikke lagt meg til å sove på dag eller natt. Hva kan lindre? Noen forslag?
Er tom for imigran, men den kan vel uansett ikke brukes under amming?
Uff... Føler med deg... Sliter med det samme. God bedring :-) Vet ikke Ng imigran..

En ting er helt sikkert har man migrene så hjelper det verken med paracet, ibux, massasjen eller varm dusj!

Imigran virket ikke på meg heller, så jeg måtte ha en annen type triptaner. Av den grunn måtte jeg vente seks timer med å amme. Så jeg tok de om kvelden nå hun hadde sovnet, hun sov igjennom, så jeg måtte ikke opp om natta å amme.

Legene har ekstremt variert kunnskap om bruk av medisner under graviditet/amming, så igjen ta kontakt med tryggmammamedisin.no

Imigran kan man helt fint bruke mens man ammer. Jeg sliter ekstrem med migrene og ble mye verre under graviditeten, amming og etterpå.

Sjekk www.relis.no

Evt kan du også kontakte tryggmammamedisin.no som svarer utelukkende på spørsmål om medisner under graviditet og amming. De er fantatisk flinke! (Samme personen som står bak Relis.no)

Brukte de når jeg var gravid! Så de glemte jeg litt nå, så flott at imigran kan brukes, må bestille meg time hos legen for å få ny resept.
Må være hormonene som gjør det slik? Har gjort det med alle mine barn..

En ting er helt sikkert har man migrene så hjelper det verken med paracet, ibux, massasjen eller varm dusj!

Imigran virket ikke på meg heller, så jeg måtte ha en annen type triptaner. Av den grunn måtte jeg vente seks timer med å amme. Så jeg tok de om kvelden nå hun hadde sovnet, hun sov igjennom, så jeg måtte ikke opp om natta å amme.

Legene har ekstremt variert kunnskap om bruk av medisner under graviditet/amming, så igjen ta kontakt med tryggmammamedisin.no

Alt er verdt å prøve tenker jeg, men jeg sitter her på tredjedagen med migrene hodepine. Så i morgen blir det legetime, må ha medesiner!
Jeg fikk beskjed om sist at jeg ikke kunne bruke noe, så flott de har funnet ut nå at man kan! :)

Jeg ammer omtrent hver time nå, så må ha noe amme vennlig:)

Jeg tror imigran ble frarådet i svangerskap før, men de har nå kommet fram til at det er ok. Da burde det gå greit med amming. Sjekk det ut.

Her funker ikke paracet, kun ibux. Prøvd full dose av ibux alene?

Har du noen til å massere deg? Nakke, skuldre, hodebunn etter behov? Etter en varm dusj.

På det værste har jeg brukt ispose - da trekker blodårene seg sammen.

Jeg tror imigran ble frarådet i svangerskap før, men de har nå kommet fram til at det er ok. Da burde det gå greit med amming. Sjekk det ut.

Har du noen til å massere deg? Nakke, skuldre, hodebunn etter behov? Etter en varm dusj.

Jeg fikk beskjed om å ikke ta ibux under amming..

Har ikke prøvd ibux alene, men tok 1gr paracet og 600 mg ibux uten at det tok toppen engang..
Jeg er bedre nå, men den sitter fortsatt i her.. Kunne nok trengt migrene medesin med ett mørkt stille rom ett par timer. Vanskelig når man har en som krever deg.
Min kjære har prøvd å massere meg, men føler det blir verre når noen tar på meg:o

Jeg fikk beskjed om å ikke ta ibux under amming..
Står i samråd med lege, det vil vel si når det er helt nødvendig. Jeg har tatt 200mg 2 ganger ila ammeperioden og da var baby over 6 mnd. Liker det ikke, men bare for å ta værste toppen så man klarer å fungere noe.

Tar antibitoika nå som man "helst ikke" skal amme på men har ikke noe annet valg. Liker det ikke:(

Jeg brukte Imigran injeksjoner både under svangerskap og amming og det ble ansett for trygt den gangen jeg var gravid (som nå er mange år siden), så det mener jeg du skal kunne bruke. Sjekk opp med tryggmammamedisin.no eller relis.no, for der sitter det fagfolk med kunnskap om nettopp medisinbruk og svangerskap/amming. For meg har aldri Paracet, Ibux og lignende hatt antydning til effekt så lenge jeg har hatt migreneanfall. Andre hodepineanfall kan slike medisiner virke godt mot derimot. Dessuten kaster jeg opp så mye og piller kommer derfor opp med én gang. Injeksjoner er derfor "min greie" ved anfall. Det bruker jeg også nå, utenom svangerskap, grunnet oppkast. Følges opp av en som er spesialist på nettopp migrene ettersom fastleger ikke har greie på dette og ofte stiller denne diagnosen uten å ha kunnskap nok om det. Håper du finner noe som fungerer bra, Regina! :)

Jeg skjønner godt at man er bekymra for bruk av medisner under svangerskap og amming, men det er faktisk verre å la være når man virkelig er verre.

Jeg var så dårlig at jeg bevismte og det sier seg selv ikke er bra for verken mor eller barn (da jeg var gravid).
Jeg hadde en kjempe dyktig (fødsels)lege som jeg gikk til, og hun sa har folk var altfor hysteriske når det gjald bruk av medisiner i svangerskapet. De var en stor trygghet for meg...

Jeg bruker ekstremt (og bruker) i svangerskap og under amming.

Back
Topp