Migrene, jeg blir gal!

Krösa Maja

Forumet er livet
Jeg har så mye migrene om dagen, flere ganger i uken.
Vært heldig at det ikke har vært når jeg jobber, men utmattende å ha vondt hver gang jeg har fri. Bruker immigran, men hva kan jeg gjøre for å forebygge migrene? (Uten å sove da, det får jeg ikke til)
Så dere som sliter med migrene, noen gode forebyggende råd? :)

Jeg går på masse piller gitt. Sliter med daglig hodepine, itillegg til migrene.

Tar en som skal hjelpe mot daglig hodepine (sarotex) og en som skal være forebyggende mot migrene ( metoprolol sandoz). I tillegg har jeg imigran nesespray, zomig nesespray og en smeltetablett (maxalt rapitab). Alle varseltrekant. De 3 siste er jo når migrenen er på vei da. Jeg går nå på AAP pga utredning og behandling. Så når det står på, tar jeg medisinen, legger meg på kaldt rom og en kald klut over øya. Men jeg har jo nå denne muligheten.

<3 botox <3

har hatt migrene siden jeg var 17 , og har gått på allslags tabletter i alle år.
Har måttet holde meg innendørs på vame sommerdager og mørke solbriller så snart sola skinner.

Jeg får aura på høyre side alltid av ansiktet ,så sykpleieren som stakk meg med botox kunne se ansiktet mitt var skjeivt pga jeg hadde anstrengt meg så mye av smerte .

Nytt liv etterpå.går ca en gang i halvåret :)

Spise små regelmessige måltider.

Om mulig, så sjekk om det er noe i inneklima ditt du reagerer på. Jeg fikk feks mye migrene ì ei leilighet jeg bodde ì, men gikk over når jeg flytta.

For min del hjelper bittskinne også, så kjevemuskler og omliggende ikke spenner så mye, unngår spenningshodepine.

Jeg gikk på almogran, om jeg husker navnet riktig. Jeg måtte ligge i helt mørke rom, varte i ca 3 dager når jeg fikk anfall.

Jeg brukte ofte solbriller, og husker jeg hadde solbriller på inne om jeg så på tv eller data. Stress trigget migrenen! For mye (hard) fysisk aktivitet, men var lite å gjøre med å forebygge. Anfallene kom, men ga seg etter 3 år.

Jeg hadde nok ikke så ille migrene, men de gangene jeg fikk det begynte det alltid med aura på begge sider. Leste at koffein kunne trigge det, og jeg drakk en del Pepsi max, sluttet med det og har ikke hatt migreneanfall på 8 mndr nå :)

Jeg har så mye migrene om dagen, flere ganger i uken.
Vært heldig at det ikke har vært når jeg jobber, men utmattende å ha vondt hver gang jeg har fri. Bruker immigran, men hva kan jeg gjøre for å forebygge migrene? (Uten å sove da, det får jeg ikke til)
Så dere som sliter med migrene, noen gode forebyggende råd? :)

Huff,
Migrene er noe dritt :( spis regelmessig, drikk masse vann funker veldig på meg.
Jeg har med aura, så jeg har en times tid på meg før hodepinen kommer for fulle mugger. Da er det godt med kald klut over øynene

Jeg går på masse piller gitt. Sliter med daglig hodepine, itillegg til migrene.

Tar en som skal hjelpe mot daglig hodepine (sarotex) og en som skal være forebyggende mot migrene ( metoprolol sandoz). I tillegg har jeg imigran nesespray, zomig nesespray og en smeltetablett (maxalt rapitab). Alle varseltrekant. De 3 siste er jo når migrenen er på vei da. Jeg går nå på AAP pga utredning og behandling. Så når det står på, tar jeg medisinen, legger meg på kaldt rom og en kald klut over øya. Men jeg har jo nå denne muligheten.

Uff, det var mye medisiner :(
Kjedelig å slite så mye!
Jeg kan ikke bruke medisiner med rødtrekant regimessige for da mister jeg jobben min. Så håper dette gir seg snart og ikke blir like ofte som nå!
Kald klut er supert!

<3 botox <3

har hatt migrene siden jeg var 17 , og har gått på allslags tabletter i alle år.
Har måttet holde meg innendørs på vame sommerdager og mørke solbriller så snart sola skinner.

Jeg får aura på høyre side alltid av ansiktet ,så sykpleieren som stakk meg med botox kunne se ansiktet mitt var skjeivt pga jeg hadde anstrengt meg så mye av smerte .

Nytt liv etterpå.går ca en gang i halvåret :)

Det høres vondt ut med botox? :o
Jeg har også aura, har synsforstyrrelser, er ett plagsomt mønster med farger som blir større og større del av synsfeltet før hodepinen kommer for fult.
Er fryktelig lyssky alltid egentlig, men helt ekstremt under anfall. Da gjør lys vondt :(

Jeg hadde nok ikke så ille migrene, men de gangene jeg fikk det begynte det alltid med aura på begge sider. Leste at koffein kunne trigge det, og jeg drakk en del Pepsi max, sluttet med det og har ikke hatt migreneanfall på 8 mndr nå :)

Kanskje det er noe jeg spiser, men drikker ikke brus eller kaffe.
Men kanskje det kan være noe annet i kostholdet mitt? Hmmm., takk for tips:)

Jeg sliter selv mye om dagen... Hatt mye de siste årene jeg og, ble mer etter at jeg satte inn hormonspiralen, men har stabilisert seg mer nå.
Nå om dagen sliter jeg med hodepine fra nakke og skuldre.

Jeg har bare cataflam, som jeg tar når aura kommer. Får jeg tatt det med en gang slipper jeg unna den verste hodepinen. Jeg er nok såpass heldig med at jeg ikke har voldsomt kraftig migrene. Får jeg anfall på jobb, og får tatt tablett med en gang og lagt meg litt, så kan jeg fortsette å være på jobb. Men jeg får stort sett anfall hjemme.

Jeg tror at triggere for meg er lite mat og drikke, kanskje for mye kaffe, og sterkt sollys.

Jeg bruker forebyggende medisiner hver eneste dag.
Skal få botox når jeg er ferdig å amme.

Ellers er rutiner svært viktig for meg, legge meg og stå opp på samme tid, svært litt alkohol/sukker/usunn mat.
Spise jevnt, hver tredje time samt unngå å bli sulten.

Har har mye migrenen i det siste, lite søvn med baby og da blir jeg dårlig.

Det høres vondt ut med botox? :eek:
Jeg har også aura, har synsforstyrrelser, er ett plagsomt mønster med farger som blir større og større del av synsfeltet før hodepinen kommer for fult.
Er fryktelig lyssky alltid egentlig, men helt ekstremt under anfall. Da gjør lys vondt :(

nei synes ikke det var vondt :) stålsatte meg fordi jeg venta på "vepsestikk" men så ille var det ikke .
Hun satte i "sinnarynka" og over høyre øyenbryn pluss litt i høyre tinning.
Dama jeg går tid er utdanna nevorlogisk sykepeier :) greit å sjekke litt ut salongen før en bestemmer seg.

Betalte 2000kr for en "sone", vet de tar 4-5000 kr for "full overhaling" derblant nakken for de som sliter med tanngnissing og spenningshodepine.

Vel verdt pengene for min del i alle fall :)

Farmor har slitt med migrene en årrekke, begynte å ta omega-3kapsler og har ikke hatt migrene siden.
Hun hadde det så ille at hun var gikk på smerteklinikk og fikk satt sprøyter. Mye mulig det var tilfeldig, men eksen til pappa gjorde det samme og har samme resultat.

Føler nesten det blir litt kvakksalveri å skrive dette, men om det kan hjelpe noen, så er det verdt det.

Selv slet jeg mye med barnemigrene, vokste det heldigvis av meg.

Farmor har slitt med migrene en årrekke, begynte å ta omega-3kapsler og har ikke hatt migrene siden.
Hun hadde det så ille at hun var gikk på smerteklinikk og fikk satt sprøyter. Mye mulig det var tilfeldig, men eksen til pappa gjorde det samme og har samme resultat.

Føler nesten det blir litt kvakksalveri å skrive dette, men om det kan hjelpe noen, så er det verdt det.

Selv slet jeg mye med barnemigrene, vokste det heldigvis av meg.
Er nok individuellt det :) Skulle ønske det virka for meg. Jeg går fast på omega3 kapsler og andre vitaminer. Men like fullt sliter jeg. Skader jo ikke prøve da for andre ;) Er jo bare sunt uansett

Back
Topp