Migrene i svangerskapet

Lillym

Blir kjent med forumet
Flere som sliter med dette?
Før forrige svangerskap hadde jeg migrene hver dag og tok smertestillende hver eneste dag. Mitt første svangerskap var derfor helt forferdelig. Fikk 50% sykmelding, men hadde migrene for det. Etter fødselen var migrenen borte, og jeg har kun hatt et eller to anfall i mnd siden den gang. Men nå, er det pån igjen. Jeg jobber fortsatt fullt og vil gjerne det, derfor pynter jeg kanskje litt på sannheten til legen for jeg vet det ikke hjelper med sykmelding. I dag er det lørdag og jeg har fri, og har den verste dagen på lenge. Prøver i det lengste og unngå paracet da dette ikke egentlig hjelper uansett. Har prøvd massasje, ble verre. Tenke å prøve akupunktur til uka. Noen som har erfaringer med det? Eller andre tips å komme med? Er bare 14+1 så dette svangerskapet blir veldig langt om det skal fortsette sånn her.

PS: har tenkt å si fra til legen neste gang, og si at jeg ikke trenger sykmelding :)

Har du prøvd eller vurdert kranialskopi behandling (usikker på hvordan det skrives) hos osteopat? Det fungerte her[emoji4]

Jeg har migrene snakket med legen vi ble enig og ta smertestillende så fort jeg merker noe. Begynnelsen hadde jeg ofte litt bedre nå. Håper ikke blir værre

Hvordan går det med deg?:)

Utrolig nok så er helgene verst. Sikkert fordi jeg slapper mer av, men har nå funnet ut at å sove til 9 er for lenge. De dagene jeg er på jobb og står opp halv 7 har jeg det veldig bra, så tror jeg bare må prøve dette i helgene også for å se om det hjelper. Hvis ikke prøver jeg akupunktur først så får jeg se om det hjelper :)

Utrolig nok så er helgene verst. Sikkert fordi jeg slapper mer av, men har nå funnet ut at å sove til 9 er for lenge. De dagene jeg er på jobb og står opp halv 7 har jeg det veldig bra, så tror jeg bare må prøve dette i helgene også for å se om det hjelper. Hvis ikke prøver jeg akupunktur først så får jeg se om det hjelper :)
Jeg har hatt svagerskapsmigrene/hodepine hver gang. Gått til akupunktur denne gangen, da begynte det senere i uke 8-9 enn i uke 4 som de andre gangene. Går fortsatt men vet ikke om det hjelper.

Hei! Det høres ut som du lider deg igjennom svangerskapet. Har du prøvd typiske migrenemedisiner istedenfor Paracet og lignende? Dersom du har spørsmål om legemiddelbruk i svangerskapet uten å få svar fra legen om hva er trygt og ikke; still spørsmål til tryggmammamedisin.no eller meld deg gjerne på denne studien ved UiO: http://www.mn.uio.no/farmasi/forskning/prosjekter/safestart/safestart.html .
Vi kan ikke få nok av råd når det plutselig handler om oss pluss 1 til [emoji85]

Hei! Det høres ut som du lider deg igjennom svangerskapet. Har du prøvd typiske migrenemedisiner istedenfor Paracet og lignende? Dersom du har spørsmål om legemiddelbruk i svangerskapet uten å få svar fra legen om hva er trygt og ikke; still spørsmål til tryggmammamedisin.no eller meld deg gjerne på denne studien ved UiO: http://www.mn.uio.no/farmasi/forskning/prosjekter/safestart/safestart.html .
Vi kan ikke få nok av råd når det plutselig handler om oss pluss 1 til [emoji85]

Jeg har ikke tørt å prøve de. Legen min sa at jeg helst ikke skulle ta paracet heller, kun hvis det var krise, så da har jeg heller lidd meg gjennom. Ikke så lett når man har en aktiv 3 åring og en samboer som ofte jobber sent :-/ men den siste uken har vært veldig fin! (Bank i bordet)

Back
Topp