Migrene i svangerskapet

Blue_

Gift med forumet
Hei!

Noen andre som har migrene her inne? Har merket at den har tatt seg opp etter at jeg ble gravid... Samme med dere?

Har virkelig ikke lyst til å ta noe paracet mens det står på....

Så er det så frustrerende med tanke på jobb... Føler nesten det blir: "hun er syk, igjen" - opplegg...

Nå fikk jeg vite at jeg ikke hadde flere egenmeldingsdager igjen også... Noen som vet om man ikke har rett på flere når man har en kronisk sykdom?

Du har ikke krav på fler egenmeldingsdager. da blir det i så fall sykemelding fra lege. men er jo klart, litt avhengig av hva slags jobb du har, så kan du kanskje gjøre en avtale med sjefen at du kan få fri dager det er helt ille, men da blir det nok uten lønn..hva jobber du med?

Er mellomleder i butikk... Med mye ansvar... Det siste året har det vært MYE overtid og mye stress! Noen tidlige vakter og noen sene... Hodet mitt går helt i spinn av disse uregelmessige dagene og alt stresset...

Ikke får jeg overtidsbetaling og ikke får jeg tatt ut avspaseringstimene mine... Hvis jeg skal ha avspasering må jeg ta det en dag der bedriften ikke trenger å sette inn folk... Så jeg kan vel se langt etter de timene...

Har googlet litt da:-P

Og i de fleste tilfeller blir migrenen så og si borte i 2.trimester... Så jeg krysser fingrene!! (for å nå 2.trimester og for at d er sant)

Dette høres tullete ut. Du må jo få ta ut timene dine, det vil alltid være behov for å sette inn noen når du tar de men det er noe du har krav på. jeg har litt samme som deg, og når jeg fikk høre fra min sjef at overtid skal avtales før den opparbeides,bestemte jeg meg for at jeg ikke skal jobbe overtid. så jeg kommer og går når jeg skal og har fortalt det til min kollega(jeg er egentlig butikkleder, men jobber om assisterende nå). Det jeg ikke rekker i dag, fortsetter jeg på i morgen. ferdig!

Uff, det høres ikke kjekt ud alltså :( Krysser fingrene for at det gir seg etter hvert, og det er jo fult mulig at det gjør :)

Hørres ut som det er noe galt med ledelsen over deg, og har de lov til ikke å betale deg overtid?
Eller så har du ei veldig god lønn ;) Noe man ikke pleier å ha i butikk.....egentligt....?

*Cake-Pop*

Jeg vet det! Vi fikk streng beskjed i går om at det var helt slutt på! Og alikevel legges det opp til at man bør/skal jobbe overtid...
"Om dere ikke blir ferdig med det dere holder på med, får dere bli ekstra og gjøre dere ferdig..." Er beskjeden som er gitt... Men dette er for min del veldig uaktuelt, spesielt nå!

Hekla85

Jeg har fastlønn... Som er høyere enn vanlig butikklønn fordi jeg har en ansvarsstilling. Og dermed har jeg ikke rett på overtidslønn. Men jeg har rett på avspasering! Men nå får vi jo beskjed om at vi ikke får ta ut de timene vi har....

Får se hvor lenge jeg blir værende der etter endt svangerskapspermisjon.... Vi skal uansett flytte til Oslo om to år...

Du er ikke alene om å ha migrene ihvertfall! helt forferdlig...
Så vi får håper at det går over snart! :-D

Sliter selv med migrene i svangerskapet, hadde ikke noe tegn til migrene eller hodevondt de første 3 månedene. Men nå har da altså migrenen kommet for fullt, enkelte dager er verre enn andre. Og paracet hjelper jo så absolutt ikke på migrene. :/ Derfor er jeg veldig glad for at jeg nå kun er ekstrahjelp i butikk, og at jeg har en forståelsesfull sjef slik at jeg kan være hjemme dersom migrenen er for ille. Jeg slipper bruke egenmeldinger, da jeg kan ringe legen for å få en sykmelding for migrenen.

Rebeccaap:

Helt forferdelig ja! Har hatt det siden jeg var liten... Prøvd akupunktur, medisiner osv osv. Har vært en lang prosess! Men har blitt bedre de siste årene, mest pga kostholdsforandringer...

Får håpe at det er som de sier at graviditet er den beste medisin mot migrene...

Linka87:

Huff! Er du plaget med migrene til vanlig, eller har du fått det kun i svangerskapet?
Skal til legen på mandag, så får se om vi finner en løsning på det....

PAracet hjelper jo uansett ikke... Ikke vil jeg ta noe medisiner nå heller... Så får vel bare bite tenna sammen....

Usj, får håp du blir  kvitt migrenen :/

Jeg har slitt med migrene til og fra i noen år. Men så var jeg helt fri for det noen måneder før jeg ble gravid, og så har det kommet igjen nå. Jeg har fått beskjed av legen om å ta paracet når det står på som verst, men jeg unngår det så langt som det lar seg gjøre. Er ikke noe for smertestillende i svangerskapet egentlig.

Blue_Bubbles skrev:
Hei!

Noen andre som har migrene her inne? Har merket at den har tatt seg opp etter at jeg ble gravid... Samme med dere?

Har virkelig ikke lyst til å ta noe paracet mens det står på....

Så er det så frustrerende med tanke på jobb... Føler nesten det blir: "hun er syk, igjen" - opplegg...

Nå fikk jeg vite at jeg ikke hadde flere egenmeldingsdager igjen også... Noen som vet om man ikke har rett på flere når man har en kronisk sykdom?

Er jo trygt å ta paracet i svangerskap...... så hvis det funker for deg kan du ta det.
Men vanlige smertestillende funker vanligvis ikke på Migrene da. (er et av tegnene på at det er migrene men ikke vanlig hodepine)
Jeg fikk ganske mye migrene i siste svangerskap men heldigvis ble de ikke alt for ille, men jeg måtte jo legge meg noen timer for å bli bedre. 
Ikke lett å være på jobb som ikke viser forståelse på slike ting.

Dararamm:

Det er jo nettopp det... Vanlig paracet hjelper ikke uansett, så da er det liksom ikke noe vits i å prøve på det en gang... Selv om man håper hver gang... Så selv om det er trygt å ta, blir jeg å holde meg unna:-)

Jeg har gått på ganske høy dose med blodtryksmedisin som forebyggende medisin hver dag... Og samtidig prøvd alt av migrenemedisin... Ingenting hjalp.... Helt til jeg begynte å legge om kostholdet... Da ble jeg mye bedre og kunne slutte på blodtryksmedisinen...

Så om jeg får et anfall og to nå får det bare være... Selv om det er grusomt er det noe jeg har "lært" meg til å akseptere/takle på et vis... Med at jeg har hatt det så lenge...

Men kunne godt tenkt meg litt forståelse ja:-)

Blue_Bubbles skrev:
Dararamm:

Det er jo nettopp det... Vanlig paracet hjelper ikke uansett, så da er det liksom ikke noe vits i å prøve på det en gang... Selv om man håper hver gang... Så selv om det er trygt å ta, blir jeg å holde meg unna:-)

Jeg har gått på ganske høy dose med blodtryksmedisin som forebyggende medisin hver dag... Og samtidig prøvd alt av migrenemedisin... Ingenting hjalp.... Helt til jeg begynte å legge om kostholdet... Da ble jeg mye bedre og kunne slutte på blodtryksmedisinen...

Så om jeg får et anfall og to nå får det bare være... Selv om det er grusomt er det noe jeg har "lært" meg til å akseptere/takle på et vis... Med at jeg har hatt det så lenge...

Men kunne godt tenkt meg litt forståelse ja:-)

Ja, kjenner den å håpe på at noe skal hjelpe mot smertene.
Er vel smart å skjerma babyen for medisiner man vet at ikke funker likevel.

Ja, funnet ut at det er det greieste:-)

Håper virkelig at det er sant som de sier med graviditet og migrene! Selv om jeg ser at man ikke skal satse alt på det:-P

Jeg har migrene også. Til vanlig bruker jeg ibux, og det kan man jo ikke ta under svangerskap. 

Jeg blir såpass dårlig (over flere dager) at det er uaktuelt å ikke ta noe. Sist svangerskap lå jeg i dagesvis, verket, kastet opp, besvimte osv og musklene rundt øynene mine ble helt utslitte. Jeg var så hoven rundt øyet der smertene sitter at jeg ikke kunne åpne det. Etter flere turer på legevakten fikk jeg Pinex forte stikkpiller (slik at jeg ikke skulle kaste det opp rett etter det var svelget ned) og endelig avtok smertene. Jeg ble bedre og bedre for hver dag og slapp å innlegges pga dehydrering siden jeg endelig klarte å holde på mat og drikke. Det er kun ved migrene jeg blir kvalm, utenom det plages jeg ikke med kvalme i det hele tatt.

Denne gangen var jeg føre var og fikk tar i pinex forte så fort som mulig og det var bra siden jeg hadde anfall fra søndag-onsdag. Pinexen holder det i sjakk slik at jeg det ikke utvikler seg sånn som sist. Det er helt trygt å bruke under svangerskap, det er bare ved langvarig behandling babyen kan få abstinenser etter fødsel. Sist gang hadde jeg bare behov 1-2 uker i første trimester og var ikke plaget resten av svangerskapet. Jeg har dobbeltsjekket med flere jordmødre og leger, alle har forsikret meg om at bruken av pinex forte ikke skader babyen når det blir brukt så sjelden.

Off, dette ble langt, sorry! Håper det blir mindre og mindre migrene utover svangerskapet på oss alle sammen!

Tufso86:

Huff, så fælt, føler med deg! Og takk for tipset med pinexen. Pleier ikke å hjelpe på smertene, men hjelper på å roe ned kroppen... Noen ganger nesten som om man rister...
Så om det skulle bli for ille skal jeg prøve tipset ditt.

Ja, signerer den! Migrenefritt svangerskap for alle:-)

Jeg hadde mye migrene i mitt siste svangerskap. Men begynte i 2.trimester. Jeg hadde kraftige anfall med ukontrollert oppkast, synsutfall m.m. Jeg fikk paralgin forte jeg måtte ta, paracet hjalp ikke litt engang. Jeg ble sykemeldt av legen, for i mitt tilfelle var det jobben som kunne være en av triggerene. Jeg er også mellom leder i butikk, mye stress!!

Lykke til, føler med deg, vet hvor grusomt det er..

Uff migrene virker forferdelig! Har heldigvis aldri hatt det selv, men har venniner som til tider er sterkt plaget.
Min mor var veldig kraftig rammet som ung, men etter at hun ble gravid meg med og min tvillingbror har hun ALDRI hatt det igjen. Det forsvant helt plutselig! Så håper det er noe som skjer med flere under graviditet!

Back
Topp