Migrene/hodepine

Lykkespiren2017

Blir kjent med forumet
Flere som plages med migrene til vanlig? Og er dere blitt mer plaget i graviditeten? Jeg har migreneanfall minst en gang i uken nå og med ingen migrene medisin jeg tør å ta begynner jeg å bli smågal...trudde dette skulle bli bedre og ikke verre når man er gravid...og som den hypokonderen jeg er, tror jeg selvsagt det er noe alvorlig feil med hodet mitt:-p

Jeg hadde svært sjeldent migrene før graviditeten, men etter graviditeten har jeg hatt det ofte! Utrolig plagsomt og så å si ingenting å gjøre med det. Det eneste som hjalp før var ibux, men dette kan jeg ikke ta pga graviditeten [emoji14] hahah, så jeg tror og håper det ikke er noe alvorlig feil med hodet ditt, for da er vi to! [emoji14]

Jeg får ofte sterk hodepine men dette er pga nakken, man føler at alt det vonde starter derfra og strekker seg opp og legger seg rundt hele hodet, helt til pannen. Så hver gang jeg sitter for lenge foran PC eller beveger meg lite så går nervene i klem et sted i nakken som gir hodepine. Det som hjelper meg er massasje og kalde kluter på hodet og nakken. Mørkt rom og varm dusj som får musklene Til å slappe av hjelper også

Jeg har kronisk migrene, og de to forrige svangerskapene hadde jeg hodepine eller migrene hver dag. Det var så ille at jeg ønsket å dø. Da ble jeg rådet til å ta paralgin forte. Denne gangen er det helt annerledes og jeg har nesten ikke vondt! Men jeg har lagt våt klut i fryseren, bruker tigerbalsam og ha det mørkt og kaldt på soverommet!

Nå, som i forje graviditet, har jeg mye mindre migrene. *bank i bordet* Gikk fra 4-5 anfall i uken før jeg ble gravid til nå å ha 0-2 i mnd. Kraftig hodepine har jeg hver dag men ikke migrene. Er så glad jeg har fått migrenepause, migrene kan jo være så vanvittig ille :( Har mer enn nok med å takle den intense hodepinen.. Så føler virkelig med dere som er plaget med migrene i graviditeten.. Jeg nyter "pausen" for jeg vet anfallene kommer igjen etter barnet er født..

Jeg er heldigvis en av de som ikke er plaget når jeg er gravid, til vanlig kan jeg i perioder ha migrene daglig i flere måneder i strekk. Har hatt en del hodepine nå, men det har latt seg lindre med Paracet, noe som absolutt ikke ville funket på ett migrene anfall.

Søstera mi kunne ta paralgin forte av noen eksperter i Trondheim, hun var mye plaget.. hør med fastlege om det er greit, vil tro man i verste tilfelle kan ta det av og til om ikke hver uke :-) selv har jeg heldigvis mindre nå som jeg er gravid, så de få gangene jeg har hatt har jeg bare lagt meg :-)

Jeg får ofte sterk hodepine men dette er pga nakken, man føler at alt det vonde starter derfra og strekker seg opp og legger seg rundt hele hodet, helt til pannen. Så hver gang jeg sitter for lenge foran PC eller beveger meg lite så går nervene i klem et sted i nakken som gir hodepine. Det som hjelper meg er massasje og kalde kluter på hodet og nakken. Mørkt rom og varm dusj som får musklene Til å slappe av hjelper også

Jeg var ofte plaget av slik hodepine tidligere. Betegnes ofte som stresshidepine. Begynner i nakken og sprer seg oppover. Ofte helt "lammende" og varer gjerne et par dager før det slipper. Jeg gikk til kiropraktor og etter noen behandlinger og et par øvelser fikk vi "ryddet" opp i alt som var gale i nakken... og jeg gikk nesten 2år før jeg fikk slik hodepine igjen. Vil absolutt anbefale deg å teste :)

Siden jeg jobber mye med pc og har en jobb der jeg ofte opplever stress og spenninger på kroppen, så har jeg slike "anfall" innimellom igjen nå. Tenker å komme igang med kiropraktor igjen nå, i samme slengen som han får se litt på rygg og slikt også (plager i korsrygg)

Jeg var ofte plaget av slik hodepine tidligere. Betegnes ofte som stresshidepine. Begynner i nakken og sprer seg oppover. Ofte helt "lammende" og varer gjerne et par dager før det slipper. Jeg gikk til kiropraktor og etter noen behandlinger og et par øvelser fikk vi "ryddet" opp i alt som var gale i nakken... og jeg gikk nesten 2år før jeg fikk slik hodepine igjen. Vil absolutt anbefale deg å teste :)

Siden jeg jobber mye med pc og har en jobb der jeg ofte opplever stress og spenninger på kroppen, så har jeg slike "anfall" innimellom igjen nå. Tenker å komme igang med kiropraktor igjen nå, i samme slengen som han får se litt på rygg og slikt også (plager i korsrygg)
Tusen takk, det skal jeg absolutt teste ut!

Jeg har en periode-migrene av noe slag, fikk det i november.. 2 anfall om dagen i 3.5 uker, helt j****g.. var samtidig mye dårlig fra før av, og gikk på skole. Toppers..

Jeg fikk ta relpax. Ulempen var at når jeg tok det så lenge så fikk jeg for mye magesyre (dyspepsi), som er dritvondt og kan sammenliknes med å få hjerteinfarkt (ifølge legesekretær).
"Fordelen" er at kroppen valgte bare en ting om gangen, så når jeg fikk dyspepsi ga migrenen seg.

Back
Topp