Migrene, hjelp????

E*Mamma

Forelsket i forumet
Ja, jeg har altså migrene. Jeg ble plaget etter fødsel. Mine syntomer er: Flimring forran øynene, mister følelsen i ene delen av kroppen( oftest høyre) er armen + fingrene som blir mest borte. men av og til går det opp i ansiktet, da har jeg litt problemer med og prate.

Men idag da våknet jeg rund 06.00 tiden, å hadde så vondt i tinningen på venstre side, sto opp, da jeg kom ned på badet så hadde jeg ikke følelse i høyre armen, fingrene, foten, tærne, ansiktet, å klarte ikke å prate:( Eneste som var at tårene trillet å trillet, hadde null kontroll på de.

Men jeg fikk stelt meg selv og E, fikk han i bhg`en å dro innom jobb for å si ifra at jeg ikke klarte å komme på jobb. Snakket med legen, fikk komme inn med en gang. Hun undersøkte meg, fra reflekser, til øyne, osv..
Venstre arm og ben var jeg svakere i, og refleksen var dårlig der, sa hun.
Å når jeg skulle dra, så hun " Det er enten blodprobb eller migrene annfall du har hatt, men la oss håpe på migrene annfall".

Hallo!! Noen som har vært borti disse syntomene??

Jeg har migrene, får flimring i øynene, og av og til kan det hende at deler av kroppen sovner, som tunga, fingrene osv, men jeg husker ikke hvilken side det har vært på. men det kan jeg jo sjekke ut neste gang.

Men selve hodeverken min pleier å være på ene delen av hode, og det kan forandre seg fra hver gang.

Symptomer på blodpropp:
Symptomene er avhengige av hvor blodproppen sitter, hyppigst er blodpropp i ben, armer, hjerte, lunger, hjerne og enkelte andre organer. Vanligst er blodpropp i leggens samleårer. Ømhet, smerte og hevelse kan være symptomene. Blodpropp i vitale organer som blant annet hjerte, hjerne og lunger er alvorlig og krever akutt behandling

Vett ikke om du har fått et migrene anfall eller blodpropp.

ORIGINAL: MorTil2Gutter

sånne symptomer har jeg hatt.. + at jeg har blitt jævlig kvalm og svimmel..

kan ikke legen finne ut det da om det var blodpropp da? Så ekkelt da.... Hvordan er det med deg nå?

Nei, jeg ble sendt hjem med beskje om å komme tilbake om det ble verre.. nå går det mye bedre, men er helt ødelagt i kroppen, men det bruker jeg og bli.

Men mener at legen ikke kan si sånt uten å være sikker. men hadde hun hadd sterke misstanker om det, ville hun vel ha sendt meg på sykehuset regner jeg med.

ORIGINAL: MorTil2Gutter

ORIGINAL: Emils*Mamma

Ja, jeg har altså migrene. Jeg ble plaget etter fødsel. Mine syntomer er: Flimring forran øynene, mister følelsen i ene delen av kroppen( oftest høyre) er armen + fingrene som blir mest borte. men av og til går det opp i ansiktet, da har jeg litt problemer med og prate.

Men idag da våknet jeg rund 06.00 tiden, å hadde så vondt i tinningen på venstre side, sto opp, da jeg kom ned på badet så hadde jeg ikke følelse i høyre armen, fingrene, foten, tærne, ansiktet, å klarte ikke å prate:( Eneste som var at tårene trillet å trillet, hadde null kontroll på de.

Men jeg fikk stelt meg selv og E, fikk han i bhg`en å dro innom jobb for å si ifra at jeg ikke klarte å komme på jobb. Snakket med legen, fikk komme inn med en gang. Hun undersøkte meg, fra reflekser, til øyne, osv..
Venstre arm og ben var jeg svakere i, og refleksen var dårlig der, sa hun.
Å når jeg skulle dra, så hun " Det er enten blodprobb eller migrene annfall du har hatt, men la oss håpe på migrene annfall".

Hallo!! Noen som har vært borti disse syntomene??

sånne symptomer har jeg hatt.. + at jeg har blitt jævlig kvalm og svimmel..

kan ikke legen finne ut det da om det var blodpropp da? Så ekkelt da.... Hvordan er det med deg nå?

Har d sånn jeg også når jeg får den driten....kvalm og svimmel hører også med! har slete med den skiten siden jeg var 14-15 år og nå nermer jeg meg mine 30!

Back
Topp