Migrene av sukker?

Live2Learn

Elsker forumet
Hver natt til mandag eller mandagsmorgen får jeg migrene.. Okey, de siste 3 ukene.. 

Kan det være tilfelle med helgens goder? 
Eller bare rent tilfeldig? 

Det er bevist at visst ting kan trigge migrene.
sukker, sjokolade og sitrus bl.a.
Nå gjelder ikke dette alle,
men min mor f.eks. får garantert migrene hvis hun spiser sjokolade.

migrene kan komme av sjokolade vet jeg, så det kan sikkert komme av sukker også. Alle som har migrene har forskjellige "triggere"

Hentet fra wikipedia:

Migreneutløsere er ost, appelsiner, sjokolade, sukker, rødvin, alkohol, søvnmangel, stress, hvile etter stress, sult, sterke sanseinntrykk og menstruasjon. Koffeinholdige drikker som kaffe, te og cola kan også utløse migrene hos enkelte. Koffein kan noen ganger virke mot migrene, og det kan derfor hjelpe med kaffe, te, cola, koffeintabletter osv.

-------------------

Min mor hadde migrene, der utløste stress det. Min bror har også, og hos han er det alkohol.

Bestemor sliter veldig med migrene, og det kommer hvis hun spiser sukkerholdig mat.. 

Men om det er tilfeldig hos deg vet jeg ikke.

Nei, er jo vanskelig å vite fra person til person! :) Jeg drikker ikke vanlig cola, men cola zero, for jeg er nesten sikker på at jeg får mer hodepine om jeg ikke drikker det.
Klarer ikke å kompensere med kaffe! :P 

Men da blir det definitivt en uke uten sukker, så får vi se om det hjelper! =) 

Tusen takk for svar alle! =) 

Jeg fikk sannsynligvis migreneanfall av raske karbohydrater da jeg var mindre.
Noe jeg ikke fant ut av før nå nylig, men jeg husker pannekaker var en trigger.
Den grønne Fun Light Sport fikk jeg også migrene av...

Live2Learn skrev:
Nei, er jo vanskelig å vite fra person til person! :) Jeg drikker ikke vanlig cola, men cola zero, for jeg er nesten sikker på at jeg får mer hodepine om jeg ikke drikker det.

ohh! Vær forsiktig med den sukkerfrie!
Den inneholder aspartam, som kan gi fæle sideeffekter.Jeg ble skikkelig sjuk i 6 mnd etter å ha drukket mye cola zero =S
Sier ikke dette for å skremme deg. Det som skjedde med meg, ønsker jeg ikke på NOEN! Bare vær forsiktig! ;)
Prøv å ungå å få i deg mer enn 0-40 mg aspartam per kg kroppsvekt per døgn

Jmd skrev:

Live2Learn skrev:

ohh! Vær forsiktig med den sukkerfrie!
Den inneholder aspartam, som kan gi fæle sideeffekter.Jeg ble skikkelig sjuk i 6 mnd etter å ha drukket mye cola zero =S
Sier ikke dette for å skremme deg. Det som skjedde med meg, ønsker jeg ikke på NOEN! Bare vær forsiktig! ;)
Prøv å ungå å få i deg mer enn 0-40 mg aspartam per kg kroppsvekt per døgn

Drikker ikke mye! :) Som regel bare i helgene.. :) 
jeg  vet at det KAN være farlig, men jeg har ikke reagert på det til nå! :) 
Men jeg er på nedtrapping! Må være kvitt avhengigheten til babyen er født..
Brus og amming = wræl! ;) hehe

Jeg har alltid slitt med mye hodepine opp igjennom, uten at alt av det har vært migrene (har bare hatt noen få "anfall"). Men det jeg har funnet ut at trigger dette mest er p-piller og karbohydrater. 

Både sukker, kunstig søtning og koffeinabstinens kan gi hodepine. Så jeg ville kuttet ut både sukker og cola zero. Jeg får hodepine av sukker og det har jeg alltid gjort. 

Sicily skrev:
Både sukker, kunstig søtning og koffeinabstinens kan gi hodepine. Så jeg ville kuttet ut både sukker og cola zero. Jeg får hodepine av sukker og det har jeg alltid gjort. 

Men da får jeg ikke koffein, og da får jeg ihvertfall hodepine! :/ 

Live2Learn skrev:

Sicily skrev:

Men da får jeg ikke koffein, og da får jeg ihvertfall hodepine! :/ 

Ja, men det varer jo bare noen dager til kroppen er avvent. 

Back
Topp