Mifegyne og cytotec erfaringer

Tora

Blir kjent med forumet
Hei,

Fikk konstatert MA for 4 dager siden. I går fikk jeg Mifegyne og nå 20 timer senere (tirsdag) har jeg kramper og blødninger som en vanlig mens. Jeg er bekymra for at aborten skal skje i dag, og at jeg i tillegg må gjennomgå en ny runde kramper og smerter i morgen (onsdag) da jeg egentlig ikke skal sette Cytotec før da.

Noen som har erfaringer med dette? Er Cytotec-kuren mildere om jeg allerede har gjennomgått aborten på forhånd?

Hilsen ei som er redd og stressa nå
 
Mifegyne kan sette i gang aborten, så det er ikke uvanlig. Hvis du allerede har begynt å blø, så vil nok cytotec gjøre at du fortsatt blør, og det vil nok være litt kramper/vondt. Men hvis mesteparten av aborten skjer i dag, så vil det nok være mindre vondt i morgen :)
 
Håper det går bra med deg ❤️ Ser det er noen dager siden du skrev, hadde ikke sett det før nå, men har vært gjennom det samme.

Jeg hadde en inkomplett SA (spottet i over en uke), så fikk Mifegyn og skulle ta Cytotec. Aborten startet av Mifegynen, så ringte sykehuset og spurte om jeg skulle ta Cytotec også. Det fikk jeg beskjed om å gjøre, så tok de. Kom ikke noe mer blod eller noe da.
 
Håper det går bra med deg ❤️ Ser det er noen dager siden du skrev, hadde ikke sett det før nå, men har vært gjennom det samme.

Jeg hadde en inkomplett SA (spottet i over en uke), så fikk Mifegyn og skulle ta Cytotec. Aborten startet av Mifegynen, så ringte sykehuset og spurte om jeg skulle ta Cytotec også. Det fikk jeg beskjed om å gjøre, så tok de. Kom ikke noe mer blod eller noe da.
Da har vi hatt ganske lik erfaring. Aborten var over onsdag morgen før jeg satte cytotec. Etter cytotec hadde jeg kun to heftige rier og en del blod og klumper. Alt i alt gikk det veldig fint, og hadde ikke behov for noen sterke smertestillende.
 
Back
Topp