Midt i mellom str i barnesko

litjpiå

Glad i forumet
Har vært på leting etter sko til lillegutt hele helga, men blir aldri klok på dette med størrelse. Målte foten hans på et sånt brett i butikken, der de hadde lagt til disse 1,5 (?)cm ekstra man bør ha i skoen. Han målte da så vidt over 26, og derfor et lite stykke unna 27. Bestemte meg sammen med ansatt for å kjøpe støvler i 27, men han snubler i føttene når han går. Samtidig blir jo 26 for lite, om man tar ut skosålen og måler. Så hva ville du gjort? Litt for store, eller litt for små sko? Han vil jo ha litt å gå på i 26 å, men ikke nokk kanskje?

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg ville forsøkt ett annet merke. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville forsøkt ett annet merke. :)

Har prøvd litt forskjellig. Blir like usikker hver gang :p har veldig dårlig utvalg her jeg bor også. Er det forressten vanlig for en gutt på 2 1/2 år å bruke 26/27 i sko? :)

Har prøvd litt forskjellig. Blir like usikker hver gang :p har veldig dårlig utvalg her jeg bor også. Er det forressten vanlig for en gutt på 2 1/2 år å bruke 26/27 i sko? :)

Tror min gutt brukte 25 ca når han var i den alderen. Men det er jo så inviduelt. Men tror ikke din gutt har akkurat små bein. ;)
Ok, da vet jeg ikke. Min erfaring er bare at selv om 26 er smått i en sko kan det passe perfekt i ett annet merke. Mine har aldri brukt str som blir målt på de platene. De er for brede og høye over rista til det, så de må gjerne ha litt større..

Å prøve et annet merke er nok det best. Det er jo ikke lett for oss voksne heller. Jeg kan f.eks. ikke kjøpe sko fra Bianco, for jeg er midt mellom deres 38 og 39.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

skofus merke fra skoringen er ofte litt mindre i str enn viking/ecco

Jenta mi snublet litt i de nye skoene sine til å begynne med, men gikk over fort :)

Ikke bruk brettene, ta alltid ut sålene av skoen og mål på de. Halvannen cm er egentlig litt mye - det er _max_grensa for størrelsen på vintersko. Litt over en cm, kanskje 12 mm, er nok.
Men alle barn er jo forskjellige, så hvor mye de vokser i løpet av en sesong er jo umulig å si. Dessverre:) Men de må jo kunne bruke de uten å snuble, stakkars.

Skostørrelser er nesten aldri like mellom skomerker. Selv innenfor et og samme merke kan det være ganske store variasjoner. Mål på sålen:)

Edit: Du skriver støvler - er det gummistøvler? Der er man ofte litt 'rausere' på lengda siden de gjerne brukes mindre. (Ikke at det gjør det noe lettere for barna å gå i dem, men det er nå gjerne sånn man tenker for å slippe å bruke massevis av penger på sko man ikke trenger..) Kjøp innleggsåler slik at litt av lengda i hvert fall blir spist litt opp av de. Når barnet har vokst kan man jo ta de ut.

Last edited:
Jeg kjøpte største str nå når jeg var i tvil. Så da ble det str 25 på en 2åring. Han snublet ikke i de i alle fall :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hva slags sko har du kjøpt? Har han breie eller smale føtter?
Hvor mye plass har han i str 26?
Min jente som blir 3 år denne uken har 25/26 i str. Skal ut å kjøpe sko nå og må vel da prøve litt forskjellig tenker jeg..

Fra min kjære iPhone<3

Back
Topp