Midlertidig flytting.. Hjelp!?

Tytti

Forelsket i forumet
Er det mulig å melde midlertidig flytting til folkeregisteret? Eller gjelder dette kun posten?

Og blir man registrert som enslig hvis man eventuelt kun melder om midlertidig flytting?

Jeg skal flytte et midlertidig sted før nyttår, og leter etter en ny bolig som jeg håper å flytte inn i så snart som mulig. Men for å bli registrert som enslig har jeg forstått at jeg må registrere den midlertidige flyttingen. Og må jeg da melde fra til folkeregisteret om det midligertidige oppholdet? Hvor kan jeg eventuelt registrere midlertidig flytting på folkeregisteret?

På forhånd tuuusen takk for svar! [:)]

Du trenger ikke registrere det som midlertidig flytting så lenge du ikke vet hvor du ender opp etterpå, eller skal tilbake til gamle adressen etter gitt tid[:)]

Jeg meldte flytting, og endret den adressen igjen etter to mnd[:)] Er jo adressen din, og du vet jo ikke nødvendigvis hvor lenge du blir[:)]

For å bli registrert som enslig hos nav må man ha forkjellige adresser og meklingsattest[:)]

Melde flytting kan du gjøre hvor ofte du vil... så meld flytting til ny adresse.. og meld på nytt når du har funnet permanent sted.

Back
Topp