~Middagstråden~

Laget lunsj med stekt salt skinke(sånn parma skinke), så det blir som bacon omtrent. Med salat til(agurk, salat, rød paprika, vårløk, fetaost, grønne Oliven og sursøt chilisaus) og speilegg til:)

Til middag blir pannekaker

Laget lunsj med stekt salt skinke(sånn parma skinke), så det blir som bacon omtrent. Med salat til(agurk, salat, rød paprika, vårløk, fetaost, grønne Oliven og sursøt chilisaus) og speilegg til:)

Til middag blir pannekaker
Åh, jeg har gått og tenkt på pannekaker i en uke nå, men har ikke hatt energi til å lage det enda :hungry::bag:

Her blir det kyllingvinger med masse krydder, ris, bearnaise, salat med grønne Oliven og fetaost+ fransk dressing og hvitløksdressing. Sursøt chilisaus og soyasaus for de som ønsker det

Lager lasagne kl 20:00 på kvelden. Vi følger ingen rutiner, middagen går etter min lyst og min klokke her :laughing001 :Heartred Forleden ble det pannekaker kl 23, vi har ALDRI pannekaker liksom

Idag ble det fredagstaco :hilarious:

Laget Chili con carne igår, og blir rester av det idag til middag også(stor porsjon)

Jeg har i finhakket rød, grønn og gul paprika, løk og hvitløk, selleristenger og store stykker 7x5cm med butternut gresskar og kidneybønner. Krydder 2 knorr buljongterninger(en med hønsebuljong og en med okse), spisskummen, smoked paprikapulver, vanlig paprikapulver, en god dæsj løkpulver, knorr kjøtt&grillkrydder, bittelitt chilipulver, en god dæsj pepper, litt soyasaus og salt.

Salsa lager jeg av alle grønnsakene brukt i middagen(også gresskaret), bare veldig finhakket også med en god dæsj rødvinseddik og salt- er så godt med noe skikkelig crispy på... Mmmm... serveres med rømme, poppet/stekte sprø kidneybønner, tacosaus og ris+ nachos for de som ønsker det:)

Last edited:
Ble hjemmelaget wok med oppskjært rød, gul og grønn paprika, gulrøtter, vårløk, løk, hvitløk, minimais, bambusskudd, vannkastanjer, sopp og sukkererter:) Kjøtt var marinert indrefilet av svin i skiver.

Marinaden(bruker et helt glass med det i wok'en) lager jeg med ketchup, soyasaus, brunt sukker, finrevet fersk ingefær, finrevet hvitløk, saften fra sitron, olje, salt og pepper. Har i kokte YumYum-nudler på slutten av steketiden. Serveres med ris. Er soyasaus og sursøt chilisaus til for de litt større barna og oss voksne.

Laget bakte poteter med oppskjært agurk, salat, rød/gul paprika, løk og mais. Skjærte opp skinke i fine strimler og bråstekte det i panna med krydder. Hjemmelaget hvitløkssmør med persille, salt og revet hvitløk. Laget også hjemmelaget tzatsiki med agurk, salt, pepper, hvitløk og rømme til. Nammis:)

Kalkun, potetmos, sukkererter og bearnaisesaus. Endelig et måltid jeg ikke ble kvalm imens jeg laget, og ikke er kvalm av i ettertid ❤️

Har jobbet frem en middagsmeny uten lukt (hvertfall minimert).

Idag laget vi Buddah Bowl med edemamebønner, gulrot, agurk, cherrytomater, mango, avokado, hodekål, chillimajones, quinoa og ovnsbakt ytrefilet. Var veldig godt og minimalt med lukt, kan varmt anbefales :happy:

Er kommet i uke 15, men kan fortsatt ikke gjøre noen form for ukeshandling. Vi må ta det dag for dag da det varierer sånn hva jeg faktisk kan tenke meg og hva jeg blir kvalm av..

Potetmos, godt gjennomstekt biff, brokkoli, blomkål, gulrot, sukkererter og bearnaise. Og en AASS uten.

Vedlegg

• Snapchat-757884047.jpg
    Snapchat-757884047.jpg
    437 KB · Visninger: 6
Back
Topp