Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er så matlei selv!! Har kjøttdeig og kylling i fryseren, men jeg finnes jo ikke kreativ! Og nå er jeg lei kylling og kjøttdeigI dag ble det handlet inn mat for tre dager her; pølser og lomper, pizza og kyllingvinger. I morgen er det taco. Mor er matlei og sliten om dagen men føler litt på at jeg i hvertfall kan ha mat klar når mannen kommer hjem fra jobb og jeg er hjemme på sofaen hele dagen
Jeg jobber med å tømme litt ut av fryseren. Har kombiskap og tenkte ha plass til litt melk for eksempel når den dag kommer. Men det er så mye rart der. Fem porsjoner rømmegrøt liksom.. Når skal jeg få spist det?? Pluss at jeg må ha en del av de tingene jeg har der siden jeg må ha allergimat og en del av det er kort holdbarhet på så jeg må fryse restene når jeg har åpnet en pakke..Er så matlei selv!! Har kjøttdeig og kylling i fryseren, men jeg finnes jo ikke kreativ! Og nå er jeg lei kylling og kjøttdeig
I dette huset er vi matnerder og lager mat som hobby så kanskje jeg kan komme med litt inspirasjon? Jeg er opptatt av et variert og sunt kosthold både for oss voksne og barn, men det er viktig å få lov til å skeie ut i blant også ^^, hvis ikke tror jeg det går rett vest..? Dette er hvertfall neste uke hos oss:
Mandag: hjemmelaget kinesisk crispy chicken (søk på frytyrdeigopskrifter, lett og billig å lage) med div rotgrønnsaker, spirer, sesamfrø og honning-glaze - serveres med ris eller nudler
Tirsdag: hjemmelaget fiskegrateng med torsk, brokkoli, gulrot og div skalldyr jeg har liggende i fryseren..
Onsdag: brekkbønnesuppe (gresk vegetarrett med mye godt krydder som oregano, basilikum, laubærblader) og bakt fetaost med olivenolje.
Torsdag: hjemmelaget pasta med svin og ostesaus (barnet mitt elsker å få bli med på å rulle pasta, så hender det blir pastaretter i hytt og pine)
Fredag: hjemmelaget lasagne med egen pasta
Lørdag: pulled pork med hjemmelaget mini-burgerbrød og bbq saus +++ masse rart tilbehør
Søndag: lapskaus og egene flatbrød <3
Burgerbrød, pastadeig og flatbrød osv er noen av tingene jeg lager kanskje en gang i måneden eller skjeldnere, når jeg har tid, men jeg lager såpass stor mengde av det at jeg kan legge de i fryseren i posjoner som jeg bare kan ta frem når jeg trenger det og tiner opp etter behov det kan være en søndag uten planer eller inne-lørdager sammen med datter f.eks.
Det er ganske koselig og moro å holde på med litt sånt på kjøkkenet sammen synes jeg hun er bare 3 år, men du verden så mye hun kan og vil være med på å gjøre egentlig
Hihi ^^, takk <3 men man må aldri undervurder en god spagetti og kjøttdeig-rett heller! Det er utrolig mye bra i pastahyllene på butikken også i det landet her altså, så det er jo mye å velge og vrake i pluss at den kjøttdeigen kan jo piffes opp med all verdens godsaker uten at man trenger å bruke for mye tid eller penger på détWow! Eg tar med meg min spagetti og kjøttdeig og gjømmer meg i en krok trur eg...
All ære til slike kreative hoder altså!