Middagstråd(lørdag)

mamat2prinsesser&4prinser

♡2007♡2009♡2012♡2018♡2021♡2023♡2026♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Septembertassene 2026
♡Oktoberskattene 2026♡
Her skal vi ha det vi egl skulle igår. Laget en gryterett igår.

Vi skal ha mørbradbiff i m stekt løk i fløtesaus:) bruker en indrefilet av svin. Skjærer den i skiver som er ca 1.5 cm tykke. Banker de, har på salt og pepper. Venner de deretter i mel. Stekes i panna til de er blitt såvidt gyldenbrune. Legger de i ildfast form. Skjærer 2 store løk i skiver, steker de passe brune og deler det ut over kjøttet i formen.

Heller 5 dl vann i panna alt er stekt i. 2 kyllingkraft buljong terninger oppi og kok opp. Heller så i 3 dl fløte i. Smaker til m salt og pepper. Og en liten dæsj m sausekulør;) heller satsen over kjøttet og løken. Inn i forvarmet ovn på 180 grader i en time. Garanterer mørt kjøtt:cool: serveres sammen m kokte poteter, hele sylta agurker og rødbeter. Kan legge inn bilder så dere ser hvordan jeg gjør det også:)

Hva skal dere spise ikveld?:)

Legg gjerne inn bilder:-)

Vi skal ha inderfile, bakt potet, pastinakkpuree, mais, løk og sopp:-)

1359816256787.jpg
Skjært i skiver

1359816294452.jpg
Banket, saltet og pepret

1359816363472.jpg
Vendt i mel

1359816339353.jpg
Stekt

1359816420796.jpg
Stekt løk og lagt over kjøttet
1359816452901.jpg

Vann og buljongterninger i panna
1359816494805.jpg

Så har jeg kokt opp m fløte i og sausekulør og helt over inn i ovn på 180 grader en god times tid;)

Taco i dag!
Og jeg har kjøpt kikertmel som jeg skal lage meg lefser av! Spent på det :)

Siden jeg er alene, så ble det noe så vanskelig som tomatsuppe med posjerte egg og ost :D

Oooh! Lefsene ble veldig bra!
Og ved en feil handlet mannen lefser fra Santa Maria til dem, men det var flott, for de inneholder ikke palmeolje!!

Taco i dag!
Og jeg har kjøpt kikertmel som jeg skal lage meg lefser av! Spent på det :)

Taco er alltid en keeper, den;) he he. Så gøy du skal lage lefser selv;)

Hjemmelaget pizza her! Mannen sin oppgave å lage :) han mumlet noe om å lage pizzasnurrer isteden, så vi får se hva det blir. Forandring fryder :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

MISUNNELIG:D

Ble hjemmelaget pizza her også i kveld! :D Kjempegodt!

Her ble det risengrynsgrøt i kveld. Skulle egentlig ha wok, men samboeren fikk så lyst på grøt ;-)

vi har spist Nachos med hjemmelaga guacamole og hjemmelaga salsa :rolleyes: :D Er første gang på 5 måneder at jeg spiser tacokrydder så er veeeeldig spent på eventuelle reaksjoner ;) :oops: :eek:

vi har spist Nachos med hjemmelaga guacamole og hjemmelaga salsa :rolleyes: :D Er første gang på 5 måneder at jeg spiser tacokrydder så er veeeeldig spent på eventuelle reaksjoner ;) :oops: :eek:
Håper det går fint!

Her ble det risengrynsgrøt i kveld. Skulle egentlig ha wok, men samboeren fikk så lyst på grøt ;-)

Hørtes godt ut!
Min mage liker ikke all risen, og babyens mage liker dårlig at jeg spiser mye melk. Så grøt utgår :(

Hørtes skikkelig godt ut:D håper det går greit:)

Har vært en urolig natt, men det kan like gjerne komme av gulrotmosen hun fikk til kvelds som nachosmelka hun fikk til nattmat :p ;)

Sov hu veldig dårlig? Ja, er vanskelig og si hva fot kommer av, når det er flere ting det kan være. Emmeth sov også dårlig, om det er noen trøst:p;) han er forkjølet og tett, så ikke så lett. Men iallfall blid i det minste:)

Back
Topp