middagstips??!

termin april

Glad i forumet
Hei noen som har et godt middagstips til meg??Hr går d mye i d samme som fiskeboller,spaghetti,hjemmelaga pizza,pannekaker,kjøttkaker,stek,taco,lasagne++++++.....
Har litt lyst og prøve noe nytt!!noen som har tips?[;)]

Den franske fiskegratengen du finner i frysedisken er bare himmelsk god[:D]

Ellers så skal vi ha fiskepinner, potetstapp og bønner. Merkelig sammensetning kanskje, men godt er det[:D]

laget seibiff i rømmesaus i går med løk og gulrøtter..namm..ble sulten igjenn!! hehe

jepp skal gjøre d!!  mn lurer på om noen her inne har laga nachos???hvordan gjør man d..legger man den chipsen i bunnen lr hvordan?

Tacopai[:)] Eller biffsnadder, eller kalkunsnitzla...hel kylling med salat og hvitløksbaguette til.. Eller torsk i tomatsaus. Eller seifilet. Fløtegratinertepoteter med pølser. Eller potetmos-pølse-pingsvin. Eller kalkunboller, eller løvbit, eller pasta med ostesaus og smårett bacon/skinke...

Her skal vi ha fiskegrateng i dag[:)]

ORIGINAL: Nattlys

Tacopai[:)] Eller biffsnadder, eller kalkunsnitzla...hel kylling med salat og hvitløksbaguette til.. Eller torsk i tomatsaus. Eller seifilet. Fløtegratinertepoteter med pølser. Eller potetmos-pølse-pingsvin. Eller kalkunboller, eller løvbit, eller pasta med ostesaus og smårett bacon/skinke...

hr var d mye godt[:D]     mn åssen lager man den ostesausen?

ORIGINAL: termin april

ORIGINAL: Nattlys

hr var d mye godt[:D]     mn åssen lager man den ostesausen?

Jah...den bruker jeg altså ikke å lage selv hehe[:)] Bruker bare å kjøpe sånn pastasaus med urter og ost. Men finner sikkert en oppskrift på feks tine.no[:)]

Her blir det fiskeburgere i dag:)

Ratatouille er kjempegodt, hadde det her i går. Litt kjøtt til eller fisk. Og rømme eller lignende.

ORIGINAL: togra

Ostesaus kan du lage ganske enkelt som hvit saus med ost i. Dvs smelter smør i gryta, rører inn mel, og sper på med melk til ønsket tykkelse. Og så krydrer du med salt/pepper eller hva du skulle ønske, og hiver ost oppi som smelter i den varme sausen [:)]

Bare vanlig ost lr sånn skinkeost??har hørt mangen som bruker det oppi..har aldri laga d sjøl,mn...

Wok er en standard her - med kylling og stekte nudler

Fiskekaker, poteter, hvit saus og gulrøtter
Kjøttkaker
Kjøttboller

Ellers har vi mye av det samme som deg ja! Har ikke fantasi....

I dag blir det tomatsuppe og pannekaker.

jepp skal gjøre d!!  mn lurer på om noen her inne har laga nachos???hvordan gjør man d..legger man den chipsen i bunnen lr hvordan?

Jeg lager natchos slik:

Steker kjøttdeig og løk, blader i taco krydder, smører en ildfast form med philadelphia ost natruell, legger kjøttdeigblandingen oppi den ildfaste formen og stikker fullt av natchos chips oppi kjøttdeigen og drøsser masse ost på toppen[:D] 

ORIGINAL: a1989

Jeg lager natchos slik:

Steker kjøttdeig og løk, blader i taco krydder, smører en ildfast form med philadelphia ost natruell, legger kjøttdeigblandingen oppi den ildfaste formen og stikker fullt av natchos chips oppi kjøttdeigen og drøsser masse ost på toppen[:D] 

Hvorfor philadelphia naturell? Gir det noen ekstra smak? Ble nysgjerrig, det må prøves:)

vi skal ha kjøttkaker med poteter og grønnskaker til middag i dag:) nam nam:)

ORIGINAL: mariac84

Jeg lager natchos slik:

Hvorfor philadelphia naturell? Gir det noen ekstra smak? Ble nysgjerrig, det må prøves:)

sign. den var ny[8D]

Jeg lager natchos slik:

d hørtes ufattelig godt ut!!!d må jeg prøve[:D]      

Back
Topp