Middagstips

SiljeVanilje82

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Augustbarna 2021
Regner med det er flere med teflonhjerne, og kan trenge noen gode tips på hjemveien.

Legg dine middagsideer her:gen026

Bakt potet
Lasagne
Fiskekaker med potet og raspa gulerøtter.
Makaroni med kremost, creme fresh og kjøttdeig i ovnen.
potetstappe meg kjøttdeig og grønnsaker og ost på toppen i ovnen.
Taco
Pita
Fiskeboller i hvit saus
Fiskepinner.
Nachos
Tomatsuppe og pannekaker
Fiskesuppe
Landgang
Kylling, ris og salat

Torskedilla for tiden så mye torskemiddager her i huset!

Wrap med torsk (baker torsken, har litt tømme, tacossus, avokado, grønnsaker og ett halvt tonn syltet rødløk i wraps)

Smørdampet torsk med poteter og grønnsaker som får en runde i smøret etter dampingen er ferdig

Bakt torsk med blomkålspuré

Findus italiensk torskeform med pasta og tomatsaus

Overnevnte fiskeform med blomkålris

Laks bakt på en seng av potetskiver (kokes kjapt opp før de går i ovnen) og squash, toppes med rømme på fisken under bakingen

Laksewraps

Kylling fylt med kremost og krydder, surret i bacon, med bakte grønnsaker til (perfekt i airfryer! Supercrispy utpå, saftig og ordentlig gjennomstekt)

Toast med brie (ahh som jeg allerede savner brie, her ett fint kompromiss)

Stekt ris

Tomatsuppe

Gulrotsuppe

Fiskesuppe, både klassisk og tomatbasert

Pita med fyll (brokkolisalat og skinke eller kylling er favoritten)

Bakt potet
Lasagne
Fiskekaker med potet og raspa gulerøtter.
Makaroni med kremost, creme fresh og kjøttdeig i ovnen.
potetstappe meg kjøttdeig og grønnsaker og ost på toppen i ovnen.
Taco
Pita
Fiskeboller i hvit saus
Fiskepinner.
Nachos
Tomatsuppe og pannekaker
Fiskesuppe
Landgang
Kylling, ris og salat
Tomatsuppe og pannekaker er noe av det særeste jeg har vært borti. Fikk det når jeg lå på sykehuset og tenkte bare ooh dessert til lunsjen, så sa sambo at det vistnok var vanlig her borte å ha sammen med tomatsuppe :hilarious: Hvordan spiser dere det egentlig? Sammen eller etterhverandre? :eek:

Torskedilla for tiden så mye torskemiddager her i huset!

Wrap med torsk (baker torsken, har litt tømme, tacossus, avokado, grønnsaker og ett halvt tonn syltet rødløk i wraps)

Smørdampet torsk med poteter og grønnsaker som får en runde i smøret etter dampingen er ferdig

Bakt torsk med blomkålspuré

Findus italiensk torskeform med pasta og tomatsaus

Overnevnte fiskeform med blomkålris

Laks bakt på en seng av potetskiver (kokes kjapt opp før de går i ovnen) og squash, toppes med rømme på fisken under bakingen

Laksewraps

Kylling fylt med kremost og krydder, surret i bacon, med bakte grønnsaker til (perfekt i airfryer! Supercrispy utpå, saftig og ordentlig gjennomstekt)

Toast med brie (ahh som jeg allerede savner brie, her ett fint kompromiss)

Stekt ris

Tomatsuppe

Gulrotsuppe

Fiskesuppe, både klassisk og tomatbasert

Pita med fyll (brokkolisalat og skinke eller kylling er favoritten)
Du kan spise brie som er blitt varmebehandla! Trenger å varmes opp til 72 grader i minst 15 sekunder. Så du kan lage toasten i ovnen med osten på :D

Pitapizza med pesto, fersk tomat i terninger med litt salt og pepper, brie (varmet til over 72 grader) eller mozarella toppet med masse masse ruccola.

Fajitas - rød og gul paprika, gulrot, sopp, løk, bønner og mais stekt i krydder, fylt i tortilla med litt rømme og most avokado. (Bbq krydderet i gul pose er best, men litt spicy)

Pølsegrateng - kok pasta, stek gulrøtter, løk og brokkoli tøm grønnsakene over pastaen i en ildfast form, topp med pølsebiter og hvit saus (en ss smør, en toppet ss hvetemel, spe med melk til sausen blir tykk nok, tilsett litt buljong, hvitløk og næringsgjær for ekstra smak og tøm over pastaen. Kan toppes med ost for en litt mer kosemat variant. I ovnen på 200 grader i 15 minutter ca.

Fiskepudding i karrisaus - Hvit saus med litt karri i, fiskepudding i skiver, serveres med poteter, gulrøtter, brokkoli, erter, rosenkål, hva enn du måtte ønske. Ikke vær gjerrig med karrien.

Stroganoff

Grønnsaker og egg i tortilla - stek gulrøtter, løk, brokkoli, pisk egg i en bolle med litt salt og pepper, hell over grønnsakene og rør som om du skulle lagd eggerøre. Jeg bruker en del krydder på grønnsakene, paprika, aromat, hvitløk, hvit pepper, fyll i en tortilla.

Stekte fiskekaker med stekt løk og brun saus med poteter og masse grønnsaker.

Pasta med karbonadedeig og idun pizzasaus. Stek karbonadedeigen med løk og hvitløk, tøm over pizzasausen og server med fullkornspasta.

Fylte pita med masse salat, kylling/vegetar, dressing og ost. Eller stek gulrot, løk, mais og brokkoli istedenfor salat.

Lasagne med salat

Last edited:
Du kan spise brie som er blitt varmebehandla! Trenger å varmes opp til 72 grader i minst 15 sekunder. Så du kan lage toasten i ovnen med osten på :D

Derfor toast med brie er mitt kompromiss, jeg får brien min og måltidet er varmt (og da i mitt hode ok middag) xsmile9 Før jeg ble gravid var spekeskinke med brie og roastbeef mine go to pålegg i lunchen, hardt å måtte over på trist skinke :dead: Men toast med brie er gull!

Tomatsuppe og pannekaker er noe av det særeste jeg har vært borti. Fikk det når jeg lå på sykehuset og tenkte bare ooh dessert til lunsjen, så sa sambo at det vistnok var vanlig her borte å ha sammen med tomatsuppe :hilarious: Hvordan spiser dere det egentlig? Sammen eller etterhverandre? :eek:
Det er faktisk veldig godt. Og litt mer tyngde enn bare tomatsuppe føler jeg. Men jeg spiser det sammen. Tar et bit annenhver gang. Nam nam. Heheh. :)

Noen som har middagstips når man er kvalm? Kommer ikke på en ting jeg kunne tenkt meg å spist..

Noen som har middagstips når man er kvalm? Kommer ikke på en ting jeg kunne tenkt meg å spist..
Supper eller litt enkle litt salte ting som potetmos kanskje? Eller salat som er friskt kanskje?

Pizza klarer man alltid spise litt av, bestill deg fra feks Peppes eller Pizzabakeren. Så slipper du å stå i matlukta før du skal spise. Ellers nacho er jo godt, den er jo salt. Kanskje ikke direkte middag, men med kjøttdeig, ost, salsa, rødløk og mais så er det jo plutselig litt mat da.

Pizza klarer man alltid spise litt av, bestill deg fra feks Peppes eller Pizzabakeren. Så slipper du å stå i matlukta før du skal spise. Ellers nacho er jo godt, den er jo salt. Kanskje ikke direkte middag, men med kjøttdeig, ost, salsa, rødløk og mais så er det jo plutselig litt mat da.
Jeg takler ikke fettete ting når jeg er kvalm :yuck:

Back
Topp