Middagstips?

Mica

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Septemberlykke 2021
Hva spiser dere til middag? Jeg er blitt helt tom for middags idéer for tida, og det har blitt veldig mye av det samme. Noe tips til god, sunn middag, som ikke tar en evighet å lage?
 
Alt i ovnen middager!

Grateng: Litt fullkornspasta, valgfrie grønnsaker, kjøtt/fisk/kylling/skinke og saus laget av kremgo urter pluss litt melk.

Eller bare ovnsbakt kjøtt pluss ovnsbakt potet og grønnsaker

Ellers er jeg fan av hermetikkboks og supper når jeg er skikkelig lat :bag:
 
Hjemmelagde kjøttboller med løk, hvitløk, chili, fersk krydder urt av ønsket sort og eggeplomme sammen med stekte potetbåter. Veldig snadder:woot:
 
Hva spiser dere til middag? Jeg er blitt helt tom for middags idéer for tida, og det har blitt veldig mye av det samme. Noe tips til god, sunn middag, som ikke tar en evighet å lage?
Jeg hører ikke til på dette forumet, men legger ut denne allikevel :)
Mulig du finner noe som høres godt ut :)
 

Vedlegg

  • received_1946019818815472.jpeg
    received_1946019818815472.jpeg
    22,2 KB · Visninger: 28
Må bare si at Trines Matblogg er veldig bra når det gjelder sunn og god variert mat. Har funnet mye der som er fast innslag nå. Feks. laks med mangosalat, torsk med chorizo, chili con carne, tomatsuppe, thaisuppe (egentlig veldig mange enkle supper der). Ellers går det mye i indisk hos oss, kylling i ovnen med tomat, bacon og ost (som lørdagsmiddag feks), pasta, bakt potet... pluss vanlige middager som lapskaus, spaghetti, pizza osv.
 
Må bare si at Trines Matblogg er veldig bra når det gjelder sunn og god variert mat. Har funnet mye der som er fast innslag nå. Feks. laks med mangosalat, torsk med chorizo, chili con carne, tomatsuppe, thaisuppe (egentlig veldig mange enkle supper der). Ellers går det mye i indisk hos oss, kylling i ovnen med tomat, bacon og ost (som lørdagsmiddag feks), pasta, bakt potet... pluss vanlige middager som lapskaus, spaghetti, pizza osv.
Liker Trines matblogg veldig godt! Har vært inne på nettsiden flere ganger for å finne oppskrifter, men har ikke tenk på å bruke den som tips til hva jeg skal lage.. :facepalm:
 
Liker Trines matblogg veldig godt! Har vært inne på nettsiden flere ganger for å finne oppskrifter, men har ikke tenk på å bruke den som tips til hva jeg skal lage.. :facepalm:
Hihi, ja sånn kan det bli noen ganger. Hun har også sånne ukesmenyer som kan være greit å følge slik at kostholdet blir variert.
 
Pasta carbonara tar i hvert fall kort tid. Kanskje ikke det sunneste man putter i kroppen, men..
 
Nå som det går mot sommer blir det fort litt grillmat, for eksempel nakkekoteletter (1 kg for 25 kroner på Spar, just saying) og ovnsbakte grønnsaker. Kjapp luksusmat som kan varieres med villris, fullkornsris, poteter eller fullkornspasta.
 
I dag skal vi ha kylling wok med frosne wok grønsaker og tjukke nudler. Og kikkoman og østersaus. Kjempegodt og superraskt!
 
I dag hadde vi biffsnadder med masse grønnsakerog pommes frites. Kjapt og godt ;)
 
Har fått dilla på stekt kylling, enten i pitabrød eller i wok:D
 
Nachos i ovnen med stekt blanding av karbonadedeig, løk, mais, tomat, paprika og bønner (+spcy krydder) :p med guacamole, rømme (evt mager kesam), grønn salat og ulike typer salsa til. Skikkelig helgekos!
Eventuelt mikse opp tacoen med kjøttstrimler av rødt eller hvitt kjøtt + lage krydderet selv med bittelitt andre smaker og ikke bare kjøpe den vanlige salsaen :)

Eller så spiser vi alt fra koteletter, ovnsbakt laks, panerte fiskefileter, pasta og kjøttsaus, omelett, wok med lårfilet av kylling(utrolig lett og fort å lage digg saus selv!), ovnsbakt kylling etc. Er jeg lat bruker vi bare frosne grønnsaker som er raskt og greit og koker poteter eller ris til. Ekstra kos er pommes frittes :) :hungry:
Tilsynelatende «Kjedelig» og enkel mat blir utrolig godt om man tør å være raus og kreativ med alt mulig krydder! Man går sjelden feil ved å mikse hvitløk, chilli, oregano, timian og pepper. Til kjøtt bruker jeg av og til litt honning i tillegg. Utrolig godt :)
 
Back
Topp