Middagstips

mrs.g

Glad i forumet
Jeg er alene hjemme for tiden, og er i utgangspunktet ikke så glad i å lage mat. Torsdag ble det knekkebrød-middag, i går ble det Toro tomatsuppe. Blææ... Kjenner jeg er matlei, og i dag har jeg for første gang i løpet av dette svangerskapet manglende matlyst. Det er ingenting som frister. Men mat må man jo ha, så derfor tenkte jeg vi kunne lage en inspirasjonstråd med middagstips. Gjerne retter som er LETT å lage og går FORT :-) Haha!

Pastasalat med pesto og fetaost

Lompepizza! Fantastisk godt! Ketchup under, valgfritt pålegg oppå, løk osv, den man måtte ønske, og ost på toppen. 20 min 200 grader eller til de er synlig stekt! Nam! Ble plutselig sulten :D

Er ikke raskt, men veldig enkelt og sunt da:

Tar en frossen laksefilet, frosne grønnsaker, sitronpepper og creme fraiche i aluminiumsfolie i stekovn. 200 grader. Folien er for å unngå oppvask på en ildfastform.
Etter 30 minutter slår jeg på riskokeren. Når den er ferdig er laksen ferdig :)

Griller sommerkoteletter, grillribbe, salat og chips :)

Laks med pesto/fetaost blanding over i ovnen med en salat ved siden av..

I dag lagde jeg salat av babyleaf spinat, ruccola, cherrytomater, avocado, bønner og eple. Tok over litt vinaigrette og sweet chili saus. Det ble veldig godt, pluss at jeg fikk i meg ekstra grønnsaker som jeg er litt dårlig på.

Har ikke klart å spise middag siden fredag, men i dag fikk jeg faktisk i meg tomatsuppe med makaroni og egg. Har litt lyst på thaimat, så i løpet av uka blir det forhåpentligvis kylling med cashewnøtter og ris ;)

Back
Topp