Middagstips

Allegodetingermange

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Jeg trenger sårt middagstips! 2 voksne og 2 barn (1 og 2 år).
Jeg har rett og slett fått stygga på fiskekaker, fiskegrateng og fiskepinner! Mannen elsker disse rettene...
Han er ikke glad i middag som inneholder mye saus, dressing, rømme e.l.
Taco, pizza o.l prøver vi å ha kun i helgene.
Sååå nå trenger jeg hjelp!

Vi skal ha pytt i panne av rester i dag, i morgen står det indisk kyllingsuppe på menyen (oppskrift hot kyllingsuppe på TINE.no - kjempegod og ikke særlig hot, ungene her liker den godt!) og fredag skal vi ha pai med laks, purre og brokkoli. Tidligere i uka har vi spist pestobakt torsk med bacon og poteter og pasta med kremost og skinke.

Er så matlei om dagen, i går hadde vi kjøttbolller med potetmos og grønnsaker dagen før hadde vi spagetti og pølsebiter. I dag blir det vel ostesmørbrød, siden eldste skal på fotballtrening sånn midt i normal middagstid ;-) i morgen blir det vel det jeg orker lage i fryseren:-P hurra:-P

Stekt ris (kokes jo først)mais, gulrøtter og skinke/laks/reke. Også har vi egg over til slutt og rører godt. Det er enkelt og kjempe godt syns vi :) kan jo ha alt mulig oppi..

Fiskeboller i hvitsaus med potet og gulrot (gjerne med bacon til)
Fiskepudding med gulrotstuing og potet
Ovnsbakt laks med pesto og råstekte grønnsaker
Ovnsbakt kylling med kremost, og grønnsaker i folie
Hjemmelagde kjøttkaker i brunsaus med ripsgele(barn liker gjerne det bedre enn tyttebær) eller tyttebær
Kjøttdeig og spaghetti med kjøttdeigsaus og mais
Meksikansk gryte med tortillachips til
Kyllingsalat med mango, avokado og nystekte speltrundstykker til

Ble sulten her :p

Lov å foreslå noe så enkelt som lapskaus? Det skal vi ha i dag. Har laget en diiiiiger kjele og fryser bort så vi har til tre middager til:)

Hva slags sauser liker han da? Liker han tomatbaserte sauser f.eks? Ikke rømme i sausen? Jeg liker nemlig ikke rømme og dressingen heller, men synes det er godt rømme/creme fraiche i saus:)

Lov å foreslå noe så enkelt som lapskaus? Det skal vi ha i dag. Har laget en diiiiiger kjele og fryser bort så vi har til tre middager til:)

Hva slags sauser liker han da? Liker han tomatbaserte sauser f.eks? Ikke rømme i sausen? Jeg liker nemlig ikke rømme og dressingen heller, men synes det er godt rømme/creme fraiche i saus:)

Lapskaus har vi spist hele forje uke :p det ble så mye igjen etter en begravelse til en i slekta.
Men takk for tipset, kanskje i neste uke ;)

Han liker peppersaus og brunsaus :p
Han liker IKKE tomatbaserte sauser :(
Jeg kan bruke rømme i sausen uten at han merker det ;)

Synes det er godt med søtpotetmos! Det passer til kylling, biff, kjøttboller, fisk, alt! ;D

Ellers kanskje pannekake og en suppe? Bare supper og noen baguetter er jo veldig enkelt og godt.

Noen kjappe forslag :)

Tomatsuppe m/makaroni og loff
Spaghetti og kjøttdeig
Laksefilet stekt i ovnen med lettrømme på toppen og med poteter og raspet gulrot som tilbehør
Hjemmelaget kyllingburger (kjapt, billig og kjempegodt)
Pølsegrateng
Lasagne
Kyllingfilet, ris og bretagne-saus
Hamburger m/brød (ferdigkjøpt eller hj.laget)
Risgrøt
Pølser i brød/lompe

Kremet blomkål og brokkolisuppe med rundstykker og stekt bacon:
Kok en oppkuttet brokkoli og blomkål i 6 dl vann i ti min, mos med stavmikser og ha i fløte, salt og pepper til ønsket konsistens. Sunt, godt og overraskende enkelt!

Pestotorsk med grønnsaker og ris: Kutt opp grønnsaker (eller kjøp ferdigkuttede grønnsaker på rema), bland i form med olje, salt og pepper og to finoppkuttede grønnsaksbuljonger (som krydder). Stek i 15 min. Legg rå/tinet torsk på toppen av grønnsakene med stor klatt pesto på hver bit. Sett på risen. Stek torsken i maks 15 min og server med risen. PS: naturlig kraft fra grønnsakene og buljongen, trenger ikke egen saus til risen!

Vossakorv med brokkoli og potetmos. Enkelt og godt!

Back
Topp