Middagstips

Lillesnille:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hva med en tråd med middagstips? Gjerne enkle retter.

Jeg skal lage retten på bildet nå for tredje gang på en uke :-P Får litt dilla på ting.
Bare koker pasta og tar på litt olje, salt og pepper. Masse fetaost, spekeskinke, babytomater og frisk basilikum.

Vedlegg

• 1430834387065.jpg
    1430834387065.jpg
    82,1 KB · Visninger: 54
Har ikke bilde da middagen er oppspist. Men vi hadde kylling stekt i tacokrydder og dereter stekt ferdig i ovnen, ris, paprika med tacokrydder stekt i tynne skiver. Og torofløtesaus som jeg lager på egen måte:

Smeltetsmør,toropose m fløtesaus lar det skumme og "steke" det litt. Vann og buljongterning av kylling eller buljongisbit av kalkun.

Koker ris som jeg slenger i stekepanna når den er kokt ferdig. Slenger oppi kylling eller skinke, litt selskapsbksnding og rører inn et egg:D med masse grillkrydder på, nydelig!

Dette trenger jeg. Sliter SÅ med hva vi sksl spise. Er mye alene på ettermiddagen og eldste er SÅ sulten og lille skal sove:o

Fikk ett tips på generelt som eldste elsket! Pitabrød med salat agurk tomat og stekt Løvbiff, løk og champinjong. Ferdig på null niks:)

Idag hadde vi fiskepinner, potetmos og gulrot:p

Varmer hel grillet kylling, koker litt ris og bruker frossen wok-blanding. Litt peppersaus på. Veldig lett og godt. :)

Rotmos med gulrot, potet og kålrot. Nederst i en form, litt ketchup på, og god og mager kjøttpølse og løk. Litt ost på toppen. Nam. Kan også bruke bare potetmos da.

Litt for glad i pasta og kjøttdeig. Men kan lage saus selv med hakkede tomater på boks, og gjerne litt gulrot i. Litt urter og krydder etter smak.

Kjøper fiskeburger med 80% fisk, sammen med grønnsaker og litt makaroni. Enkelt og greit.

Pitapizza med tomatpure, biffstrimler, tomater, litt ost. Eller fyll etter ønske. :)

Pitabrød kan lages med alt mulig etter ønske egentlig. Svinestrimler, kylling, osv... Godt å krydre litt for å få litt smak.

Lage stor gryte med lapskaus så har man flere dager.

Var noen forslag. :)

Eldste bestemte idag, tomat suppe med makaroni og rista brødskiver.
Fikk litt dejavu til dårlig råd og student:)

Her er samboer og jeg i full gang med "prosjekt sterk". Ned en kilo i uka (håper jeg) :p så i dag blir det hjemmelaga hamburger :)

Her er samboer og jeg i full gang med "prosjekt sterk". Ned en kilo i uka (håper jeg) :p så i dag blir det hjemmelaga hamburger :)

Jeg skal begynne neste uke..1800kcal om dagen.. Forhåpentligvis er jeg under 80kg før september :) grugleder meg...

Jeg skal begynne neste uke..1800kcal om dagen.. Forhåpentligvis er jeg under 80kg før september :) grugleder meg...

Moro :) håper det funker for oss da ;) blir så fort lei dietter, men denne virka veldig grei :)

Hva slags mat er det? :)

Knekkebrød, grovt brød, kylling, reker, svin, okse, druer, epler, appelsiner, grønnsaker, kesam, skyr. Mye forskjellig egentlig :) lager hamburger, kjøttboller, tikka masala. Ja mye forskjellig :) veldig greit. Måltider 4 ganger om dagen og to mellommåltider :)

Back
Topp