Middagstips

Lille Hilde

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Høsthjerter 2017
Er så matlei for tiden og mangler inspirasjon på matfronten. Samboeren min jobber ofte til midnatt og det er så kjedelig å spise alene. Trenger tips til gode middagsretter, gjerne noe som går raskt å lage.

Er ikke så veldig kresen i matveien, liker det meste, men siden jeg fortsatt er litt plaget av kvalme vil jeg gjerne unngå mat med mye fett.

Bare noen forslag. Findus har noen nye fiskepinner fish and crisp. 1000 ganger bedre enn vanøig. Med potetmos eller noe enda bedre. Skivet potet med dill eller pommes fritt.

Løvstek,

laksewok med risnudler.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Lag noe mat som du kan dele opp i passelige posjoner og ha i fryser eller kjøleskap. Da får du bedre måltider til fullfart tid ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Laksewok hørtes godt ut :) kanskje jeg skal prøve det i morgen :)

Flere tips anyone? :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Tikkamasala/chicken tandori, kjøttboller med brun saus og pasta, stekt laks/torsk/annen fisk med poteter og lett rømme, stekt kylling med krydret ris (kokt med løk for saftighet slik at det ikke trengs saus), hmm. Selvsagt lager du alt med selvutvalgte grønnsaker. Nå stoppa tenkeboksen :p

Her går hverdagene i laks, heimelaga fiskepinner (mmm e så digg og så lett - sei, knus tørt brød. Ha egg i bolle dypp fisk i og så i smulene - stek) , spagetti, wok med svibekjøtt, fiskekaker ( skal ha i dag) , kylling, heimelaga kylling nuggets (samme fremgangsmåte som fiskepinner). Tilbehør er pastaskruer, ris eller poteter :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvis jeg er alene og føler meg litt lat liker jeg å koke fullkornspasta (gjerne penne) og bruke et glass Barilla Basilico eller Barilla Bolognese. Evt. blander jeg en pakke stabbur-laks (http://www.stabburet.no/Merker-Produkter/Kategori/Paalegg/Stabbur-Laks-4-x-40-g) med kokt fullkornspasta. Utrolig enkelt, godt og sunt. Blir liksom litt kremet :)

Noe annet som er veldig enkelt om du har litt mer tid er fire laksefileter i en ovnsform, bland juicy fish (den øverst til høyre på denne linken: http://www.nestle.no/brands/maggi-juicy ) med en pakke fløte og hell over laksen før du steker den 25 minutter (hvis du bruker laks fra kjøledisken) eller 30-35 minutter (frossen laks). Jeg pleier å kutte opp purreløk og paprika og ha oppi også. Utrolig godt med pasta til! En favoritt både hos meg og samboeren :)

Hmm, kommer ikke på noe mer i farta :D

Disse rettene glir alltid ned hos meg og gjør meg ikke kvalm. Nam nam nam

Er du glad i kylling... så kan eg faktisk anbefale den fryste posen med kyllinglår fra first prise :-) skal bare stekes i ovnen i ca 55 min, men den lager seg selv da ;-) . Ha på rapsolje og pomfrikrydder så får du god og sprøtt skinn. . Den lika eg god da eg var kvalm.. og ennå favoritt ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Stekt ris er super digg,, også når man er kvalm da det ikke er så sausete og fett :) bruker bog skinke, en boks med gullerøttet og erter, og en boks med mini-mais :)

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Back
Topp